デジタルマーケティングとは? わかりやすく解説

Weblio 辞書 > 辞書・百科事典 > デジタル大辞泉 > デジタルマーケティングの意味・解説 

デジタルマーケティング

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/09/02 16:51 UTC 版)

デジタルマーケティング (: digital marketing) は、インターネットと、デスクトップコンピュータ携帯電話、その他のデジタルメディアやプラットフォームなどのデジタルテクノロジーを利用して製品やサービスを宣伝するマーケティングの手法である[1][2]


  1. ^ Definition of digital marketing”. 2017年11月29日時点のオリジナルよりアーカイブ。2015年8月22日閲覧。
  2. ^ The Four Faces of Digital Marketing”. American Marketing Association. 2019年8月22日閲覧。
  3. ^ Nielsen (2016年1月20日). “Connected Commerce is Creating Buyers Without Border”. Nielsen Global. Nielsen Global. 2016年3月25日閲覧。
  4. ^ Dahlen, Micael (2010). Marketing Communications: A Brand Narrative Approach. Chichester, West Sussex UK: John Wiley & Sons Ltd. pp. 36 
  5. ^ Nielsen (2016年3月10日). “Digital Advertising is Rising in Canada, Requiring More Sophisticated Measures of Success”. Nielsen. Nielsen. 2016年3月25日閲覧。
  6. ^ Digital Marketing”. Techopedia. 2015年8月22日閲覧。
  7. ^ Digital Marketing Systems and Techniques”. Warwick. 2019年8月28日閲覧。
  8. ^ hello_world. “First Network Email sent by Ray Tomlinson”. www.computinghistory.co.uk. 2018年3月9日閲覧。
  9. ^ Schoenbachler, Denise D.; Gordon, Geoffrey L.; Foley, Dawn; Spellman, Linda (1997). “Understanding consumer database marketing”. Journal of Consumer Marketing 15 (1): 5–19. doi:10.1108/07363769710155820. 
  10. ^ Clark, Dorie (11 November 2012), “The End of the Expert: Why No One in Marketing Knows What They're Doing”, Forbes, オリジナルの4 November 2013時点におけるアーカイブ。, https://web.archive.org/web/20131104235646/http://www.forbes.com/sites/dorieclark/2012/11/11/the-end-of-the-expert-why-no-one-in-marketing-knows-what-theyre-doing/ 
  11. ^ Bhat, Suhail Ahmad; Darzi, Mushtaq Ahmad (2016-05-16). “Customer relationship management: An approach to competitive advantage in the banking sector by exploring the mediational role of loyalty” (英語). International Journal of Bank Marketing 34 (3): 388–410. doi:10.1108/IJBM-11-2014-0160. ISSN 0265-2323. 
  12. ^ McCambley, Joe (2013年12月12日). “The first ever banner ad: why did it work so well?”. The Guardian. https://www.theguardian.com/media-network/media-network-blog/2013/dec/12/first-ever-banner-ad-advertising 2018年3月14日閲覧。 
  13. ^ Curran, James; Fenton, Natalie; Freedman, Des (2016-02-05). Misunderstanding the Internet. doi:10.4324/9781315695624. ISBN 9781315695624 
  14. ^ Kannan, P.K.; Li, Hongshuang “Alice” (March 2017). “Digital marketing: A framework, review and research agenda”. International Journal of Research in Marketing 34 (1): 22–45. doi:10.1016/j.ijresmar.2016.11.006. ISSN 0167-8116. 
  15. ^ Hart, Cathy; Doherty, Neil; Ellis‐Chadwick, Fiona (2000-09-01). “Retailer adoption of the Internet – Implications for retail marketing”. European Journal of Marketing 34 (8): 954–974. doi:10.1108/03090560010331441. ISSN 0309-0566. 
  16. ^ Balmer, John M.T. (May 2009). Balmer, John M.T.. ed. “Corporate marketing: apocalypse, advent and epiphany” (英語). Management Decision 47 (4): 544–572. doi:10.1108/00251740910959413. ISSN 0025-1747. 
  17. ^ Ad agency joins up with AOL for marketing surveys”. 2015年3月11日閲覧。
  18. ^ Kates, Matthew (17 April 2013), Making digital and traditional marketing work together, Econsultancy, オリジナルの25 November 2013時点におけるアーカイブ。, https://web.archive.org/web/20131125055348/http://econsultancy.com/au/blog/62546-making-digital-and-traditional-marketing-work-together 
  19. ^ a b Digital Marketing Communication”. iccwbo.org. 2015年10月17日閲覧。
  20. ^ Brinkley, Claire (18 October 2012), Digital marketing is growing in Australia, but so is the skills gap, Econsultancy, オリジナルの21 October 2012時点におけるアーカイブ。, https://web.archive.org/web/20121021010859/http://econsultancy.com/au/blog/10906-digital-marketing-is-growing-in-australia-but-so-is-the-skills-gap 
  21. ^ eMarketer (25 September 2013), Worldwide Ad Growth Buoyed by Digital, Mobile Adoption, eMarketer, オリジナルの12 November 2013時点におけるアーカイブ。, https://web.archive.org/web/20131112085813/http://www.emarketer.com/Article/Worldwide-Ad-Growth-Buoyed-by-Digital-Mobile-Adoption/1010244 
  22. ^ Connected Commerce Is Creating Buyers Without Borders”. Nielsen Global. 2018年3月6日閲覧。
  23. ^ Google. “Google Trends”. Google Inc. 2014年2月9日閲覧。
  24. ^ Digital Marketing Communication”. International Chamber of Commerce. 2017年9月12日閲覧。
  25. ^ What Is Interactive Marketing?”. 2020年5月19日閲覧。
  26. ^ a b Clerck (2014年1月10日). “Integrated marketing: the nonlinear connected buyer journey” (英語). i-SCOOP. 2020年5月19日閲覧。
  27. ^ What is Nonlinear Marketing? And How Can it be Used to Grow Your Sales and Revenues?” (英語). www.linkedin.com. 2020年5月21日閲覧。
  28. ^ Su (2018年6月8日). “The evolution of consumer behavior in the digital age” (英語). Medium. 2020年5月19日閲覧。
  29. ^ 5 Major Brands That Use Nonlinear Digital Marketing To Engage Consumers” (英語). Business Diary Philippines. 2020年5月19日閲覧。
  30. ^ Turner (2018年3月1日). “How brands are using nonlinear marketing to address consumer resistance to traditional marketing strategies” (英語). www.ingentaconnect.com. 2020年5月19日閲覧。
  31. ^ PYMNTS (2018年1月9日). “Study Finds Consumers Research Before They Buy” (英語). PYMNTS.com. 2020年5月19日閲覧。
  32. ^ 10 Social Media Statistics You Need to Know in 2020 [Infographic]” (英語). Oberlo (2020年2月7日). 2020年5月19日閲覧。
  33. ^ Brown. “Consumers trust user-generated content more than traditional advertising” (英語). ZDNet. 2020年5月19日閲覧。
  34. ^ 6 Key Benefits of User-Generated Content (and How You Can Achieve Them)” (英語). Social Media Today. 2020年5月19日閲覧。
  35. ^ Chovanová, Henrieta Hrablik; Korshunov, Aleksander Ivanovich; Babčanová, Dagmar (2015-01-01). “Impact of Brand on Consumer Behavior” (英語). Procedia Economics and Finance 34: 615–621. doi:10.1016/S2212-5671(15)01676-7. ISSN 2212-5671. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115016767. 
  36. ^ 2019 B2B Content Marketing Research: It Pays to Put Audience First” (英語). Content Marketing Institute (2018年10月10日). 2020年6月2日閲覧。
  37. ^ Pulizzi (2020年6月1日). “B2B Manufacturing Content Marketing”. Content Marketing INstitute. 2020年6月1日閲覧。
  38. ^ Number of digital shoppers in the U.S. 2021” (英語). Statista. 2020年6月2日閲覧。
  39. ^ Shopper-First Retailing: New Research from 6,000 Consumers and 1.4 Billion Ecommerce Visits Reveals What Shoppers Actually Want” (英語). Salesforce Blog. 2020年6月2日閲覧。
  40. ^ In-Store Sales Still Rule, but Digital Helps”. eMarketer. 2020年6月2日閲覧。
  41. ^ Why Brand Awareness Matters” (英語). CMSWire.com. 2020年6月2日閲覧。
  42. ^ Report Library” (英語). DataReportal – Global Digital Insights. 2020年6月2日閲覧。
  43. ^ How Social Media Can Help Businesses Win Loyal Customers | The Manifest”. themanifest.com. 2020年6月2日閲覧。
  44. ^ Digital (2020年6月1日). “Navigating the New Digital Divide”. Deliotte. 2020年6月1日閲覧。
  45. ^ How to Use SEO to Build Your Brand” (英語). Neil Patel (2016年2月20日). 2020年6月2日閲覧。
  46. ^ 1.0kshares. “Why Your SEO Focus Should Be Brand Building” (英語). Search Engine Journal. 2020年6月2日閲覧。
  47. ^ New Study: Search Ads Lift Brand Awareness” (英語). Inside AdWords. 2020年6月2日閲覧。
  48. ^ How to Approach Search Marketing Using PPC Advertising and SEO Services | Clutch.co”. clutch.co. 2020年6月2日閲覧。
  49. ^ Insights (2020年6月1日). “Increasing brand awareness is main goal for social media strategies”. Smart Insights. 2020年6月1日閲覧。
  50. ^ Why is Content Marketing Today's Marketing? 10 Stats That Prove It” (英語). Content Marketing Institute (2016年8月29日). 2020年6月2日閲覧。
  51. ^ Keller (2019年10月22日). “Improve Your Brand Awareness and Visibility with Content Marketing | Mentionlytics Blog” (英語). Mentionlytics. 2020年6月2日閲覧。
  52. ^ Stubb, Carolina; Nyström, Anna-Greta; Colliander, Jonas (2019-05-07). “Influencer marketing: The impact of disclosing sponsorship compensation justification on sponsored content effectiveness” (英語). Journal of Communication Management 23 (2): 109–122. doi:10.1108/JCOM-11-2018-0119. ISSN 1363-254X. 
  53. ^ 654 oba resource guide final”. codescentre.com. 2018年4月4日時点のオリジナルよりアーカイブ。2020年12月21日閲覧。
  54. ^ Gibbs, Samuel (2015年9月18日). “Facebook's new opt-out for tracking ads is not enough, says privacy expert”. The Guardian. https://www.theguardian.com/technology/2015/sep/18/facebooks-opt-out-tracking-ads-not-enough-privacy-expert 2020年12月21日閲覧。 
  55. ^ whitepaper-collaborating with digital agency”. hcltech.com. 2020年12月21日閲覧。
  56. ^ People-based marketing is the strategy of the future, new report claims”. 2016年9月26日閲覧。
  57. ^ Kim, Angella J.; Johnson, Kim K.P. (2016). “Power of consumers using social media: Examining the influences of brand-related user-generated content on Facebook”. Computers in Human Behavior 58: 98–108. doi:10.1016/j.chb.2015.12.047. 
  58. ^ Editorial, Reuters. “Global spending on digital marketing nears $100 billion: study” (英語). U.S.. https://www.reuters.com/article/us-advertising-digital/global-spending-on-digital-marketing-nears-100-billion-study-idUSKCN1M30XN 2018年9月24日閲覧。 
  59. ^ World Economics (2015年6月). “Digital and Mobile Continues to Dominate Share of Marketing Budgets.”. Warc.com. 2018年1月10日閲覧。
  60. ^ a b c d e f Whiteside (2016年1月). “Five digital marketing lessons from comScore.”. Warc.com. 2018年1月10日閲覧。
  61. ^ Belch, E; Belch, A (2012). Advertising and promotion: An integrated marketing communication perspective ((9th ed) ed.). New York,NY: McGraw-Hill/Irwin. 
  62. ^ Fill, C; Hughes, G; De Franceso, S (2013). Advertising strategy, creativity and media.. London, UK: Pearson. 
  63. ^ Key, Thomas Martin (2017). “Domains of Digital Marketing Channels in the Sharing Economy”. Journal of Marketing Channels 24 (1–2): 27–38. doi:10.1080/1046669X.2017.1346977. 
  64. ^ Heikki, Karjaluoto (2015). “The usage of digital marketing channels in SMEs”. Journal of Small Business and Enterprise Development 22 (4): 633–651. doi:10.1108/JSBED-05-2013-0073. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201602161581. 
  65. ^ Pratik Dholakiya (2015年4月14日). “3 Digital Marketing Channels That Work for Every Advertiser”. Entrepreneur. 2015年10月17日閲覧。
  66. ^ Tiago, Maria Teresa Pinheiro Melo Borges;Veríssimo, José Manuel Cristóvão (2014). “Digital Marketing and Social Media; Why Bother?”. INBAM, Business Horizons 57 (6): 703–708. doi:10.1016/j.bushor.2014.07.002. 
  67. ^ Ramsaran-Fowdar, Rooma Roshnee (2013-03-31). “The Implications of Facebook Marketing for Organizations”. Contemporary Management Research 9 (1): 73–84. doi:10.7903/cmr.9710. http://www.cmr-journal.org/article/view/9710. 
  68. ^ Parsons, Amy L.; Lepkowska-White, Elzbieta (2018-04-03). “Social Media Marketing Management: A Conceptual Framework” (英語). Journal of Internet Commerce 17 (2): 81–95. doi:10.1080/15332861.2018.1433910. ISSN 1533-2861. 
  69. ^ ICC Code, Digital Interactive Media - ICC Codes Centre”. codescentre.com. 2015年10月17日閲覧。
  70. ^ Dodson, I (2016). The art of digital marketing : the definitive guide to creating strategic, targeted and measurable online campaigns. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 9781119265702 
  71. ^ ryan, D (2014). Understanding Digital Marketing : Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. Kogan Page. ISBN 9780749471026 
  72. ^ a b Chaffey, Dave; Ellis-Chadwick, Fiona (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-0273746225 
  73. ^ Fill, C. (2006). Marketing communications. 1st ed. Harlow: FT Prentice Hall, pp.372-373.
  74. ^ Parmenter, D. (2007). Key performance indicators. 1st ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
  75. ^ Marr, B. (2012). Key performance indicators. 1st ed. Harlow, England; New York: Pearson Financial Times Pub.
  76. ^ French, A.; Smith, G. (2013). “Measuring brand association strength: a consumer based brand equity approach”. European Journal of Marketing 47 (8): 1356–1367. doi:10.1108/03090561311324363. https://dspace.lboro.ac.uk/2134/14786. 
  77. ^ McCarthy, E.J. (1964), Basic Marketing, Richard D. Irwin, Homewood, IL.
  78. ^ Mercer, D. (1999). Marketing. 1st ed. Oxford [u.a.]: Blackwell.
  79. ^ Booms, B.H. and Bitner, M.J., 1981. Marketing strategies and organization structures for service firms. Marketing of services, 25(3), pp.47-52
  80. ^ Chaffey, D. and Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice. 1st ed. Harlow: Pearson Education.
  81. ^ Ryan, D. (2014). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation Ed. 3. 1st ed. Kogan Page.
  82. ^ Schiele, Kristen; Chen, Steven (2018-03-26). “Design Thinking and Digital Marketing Skills in Marketing Education: A Module on Building Mobile Applications”. Marketing Education Review 28 (3): 150–154. doi:10.1080/10528008.2018.1448283. ISSN 1052-8008. 
  83. ^ Staton, Mark G. (2015-12-07). “Improving Student Job Placement and Assessment Through the Use of Digital Marketing Certification Programs”. Marketing Education Review 26 (1): 20–24. doi:10.1080/10528008.2015.1091665. ISSN 1052-8008. 
  84. ^ Liu, Xia; Burns, Alvin C. (2018-01-02). “Designing a Marketing Analytics Course for the Digital Age”. Marketing Education Review 28 (1): 28–40. doi:10.1080/10528008.2017.1421049. ISSN 1052-8008. 
  85. ^ Kannan, P.K.; Li, Hongshuang “Alice” (2017). “Digital marketing: A framework, review and research agenda” (英語). International Journal of Research in Marketing 34 (1): 22–45. doi:10.1016/j.ijresmar.2016.11.006. 
  86. ^ Doyle, Charles, 1959- (2016). A dictionary of marketing. Oxford University Press. (Fourth ed.). Oxford. ISBN 978-0-19-180022-1. OCLC 957198795 
  87. ^ Kyle, Huggins (2017). “Seismic Shifts in the Sharing Economy: Shaking Up Marketing Channels and Supply Chains”. Journal of Marketing Channels 24 (3): 3–12. doi:10.1080/1046669X.2017.1346973. 
  88. ^ Herndon, Neil C. (2017). “The Sharing Economy: Opportunities and Challenges for Marketing Channels and Supply Chains”. Journal of Marketing Channels 24 (1–2): 1–2. doi:10.1080/1046669X.2017.1346970. 
  89. ^ Thomas, Martin (2017). “Domains of Digital Marketing Channels in the Sharing Economy”. Journal of Marketing Channels 24 (27): 27–38. doi:10.1080/1046669X.2017.1346977. 
  90. ^ a b c d Key, Thomas Martin (2017-04-03). “Domains of Digital Marketing Channels in the Sharing Economy” (英語). Journal of Marketing Channels 24 (1–2): 27–38. doi:10.1080/1046669X.2017.1346977. ISSN 1046-669X. 
  91. ^ Digital Marketing Courses in Jaipur | Best Institute for Digital Marketing courses - Vmayo Academy” (英語). 2021年10月21日閲覧。



デジタルマーケティング

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/05/16 04:34 UTC 版)

ナハト」の記事における「デジタルマーケティング」の解説

クライアントからの広告依頼SNS媒体への配信を通じてPRを行う広告事業主な広告取り扱いメニュー下記YouTube Instagram LINE Twitter Tiktok GDN/YDN アドネットワーク リスティング AmazonECコンサルタント

※この「デジタルマーケティング」の解説は、「ナハト」の解説の一部です。
「デジタルマーケティング」を含む「ナハト」の記事については、「ナハト」の概要を参照ください。

ウィキペディア小見出し辞書の「デジタルマーケティング」の項目はプログラムで機械的に意味や本文を生成しているため、不適切な項目が含まれていることもあります。ご了承くださいませ。 お問い合わせ


英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  
  •  デジタルマーケティングのページへのリンク

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

デジタルマーケティングのお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



デジタルマーケティングのページの著作権
Weblio 辞書情報提供元は参加元一覧にて確認できます。

  
デジタル大辞泉デジタル大辞泉
(C)Shogakukan Inc.
株式会社 小学館
IT用語辞典バイナリIT用語辞典バイナリ
Copyright © 2005-2022 Weblio 辞書 IT用語辞典バイナリさくいん。 この記事は、IT用語辞典バイナリデジタルマーケティングの記事を利用しております。
ウィキペディアウィキペディア
All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
この記事は、ウィキペディアのデジタルマーケティング (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。 Weblio辞書に掲載されているウィキペディアの記事も、全てGNU Free Documentation Licenseの元に提供されております。
ウィキペディアウィキペディア
Text is available under GNU Free Documentation License (GFDL).
Weblio辞書に掲載されている「ウィキペディア小見出し辞書」の記事は、Wikipediaのナハト (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。

©2022 GRAS Group, Inc.RSS