System Shock 2とは? わかりやすく解説

System Shock 2

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/11/12 14:51 UTC 版)

System Shock 2』(システムショック2)は、PC用のFPS形式アクションRPGサバイバルホラーゲーム。この作品はイラショナル・ゲームズルッキンググラス・スタジオ英語版によって共同開発され、ケン・レヴィン英語版がゲームデザインを担当した。 当初、既存のゲームの続編ではなく独立したひとつのタイトルとして構想されていたこの作品は、制作の中途で1994年発売のPC用ゲーム、『System Shock』の続編となるようストーリー展開を変更された。この方針転換は、『System Shock』フランチャイズの権利を有するエレクトロニック・アーツが販売元として契約を結んだ際にもたらされた。


  1. ^ a b c d e Ward, Trent (1999年8月20日). “IGN System Shock 2 Review”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/08/21/system-shock-2-2 2008年2月15日閲覧。 
  2. ^ Williamson, Colin. “System Shock 2”. Allgame (United States: Rovi Corporation). オリジナルの2014年12月10日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20141210190610/http://www.allgame.com/game.php?id=18819 2012年2月9日閲覧。 
  3. ^ Mackey, Bob (2007年2月5日). “Smart Bombs: Beloved games that flopped (page 2)”. 1UP.com (United States: IGN Entertainment). http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=1&cId=3165915 2008年4月7日閲覧。 
  4. ^ a b Gee, James Paul (2004). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy. Palgrave Macmillan. pp. 127–135. ISBN 1-4039-6538-2. https://books.google.com/books?id=BZIY7TGKySsC&pg=PA127 2011年8月27日閲覧。 
  5. ^ a b System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). p. 21 
  6. ^ a b System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). p. 24 
  7. ^ System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). p. 13 
  8. ^ System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). pp. 25, 26 
  9. ^ a b System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). pp. 14, 15 
  10. ^ a b System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). pp. 37, 38 
  11. ^ System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). pp. 31–33 
  12. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"Korenchkin: We have picked up a transmission from the surface of Tau Ceti V. I have been in negotiation with Captain Diego of the Rickenbacker and after some... coercion, he's agreed to go planet side as a joint venture. Imagine, this historic mission might even become more historic. First Contact. And who is there to get exclusive rights to all media, patents and land grants? TriOptimum. Miri, I told you this would be worth it."。 
  13. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"Bayliss: After a couple of hours it was... it was like being on a bender... long periods that you couldn't remember... one minute we were in that crater... the next minute we were loading up the shuttle with the eggs... I remember hearing that idiot Korenchkin calling the Von Braun and ordering them to clear off the ENTIRE hydroponics deck. Diego seemed to think this was strange and said, 'Are you crazy, Anatoly?' And Korenchkin smiled and said back to him, 'Oh, Captain... WE are not Anatoly..."。 
  14. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"Polito: Make sure you expend all your cybernetic modules before you leave this area. You don't know when you'll find another upgrade unit. Now, find a way to deck 4."。 
  15. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"SHODAN: I used Polito's image to communicate with you, until we had established trust."。 
  16. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"SHODAN: Thrived, and grew unruly. And now they seek to destroy me. I will not allow that."。 
  17. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"SHODAN: Remember, that it is my will that guided you here; it is my will that gave you your cybernetic implants―the only beauty in that meat you call a body. If you value that meat, you will do as I tell you."。 
  18. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"SHODAN: My creation has run rampant. I demand their extermination. I have no choice but to destroy this starship. We can make our escape in the Rickenbacker, but you must transfer my intelligence to that ship first."。 
  19. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"Siddons: Move it, Tommy... the escape pod is this way!"。 
  20. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"SHODAN: The Many has grown to a massive size. It has wrapped itself around these two ships, preventing their separation."。 
  21. ^ Irrational Games 『System Shock 2』(PC)Electronic Arts、1999年8月11日。"Delacroix: You must understand the stakes here... if SHODAN is left to continue, her reality will completely assimilate ours. Space will become cyberspace and SHODAN's whims will become reality."。 
  22. ^ a b GameSpot Staff (2004年10月4日). System Shock 2 retrospective interview”. GameSpot (United States: CBS Interactive). http://www.gamespot.com/videos/system-shock-2-retrospective-interview/2300-6109962/ 2008年2月15日閲覧。 
  23. ^ a b c Edge Staff (2007年10月7日). “The making of... System Shock 2. Edge (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2012年8月20日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20120820031129/http://www.edge-online.com/features/making-system-shock-2 2008年2月15日閲覧。 
  24. ^ Todd, Dan (1999年1月27日). “Valuable Information Salvaged - 1st Design Document”. sshock2.com. 2013年6月25日閲覧。
  25. ^ Purchase, Robert (2013年2月14日). “System Shock 2 was originally known as Junction Point”. Eurogamer. 2013年2月14日閲覧。
  26. ^ a b c d Chey, Jonathan. “Postmortem: Irrational Games' System Shock 2. Game Developer (United States: UBM TechWeb) (November 1999). オリジナルの2008年3月24日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20080324222421/http://www.gamasutra.com/view/feature/3406/postmortem_irrational_games_.php 2009年3月16日閲覧。 
  27. ^ IGN Staff (1999年2月9日). “Looking Glass prepares to shock gamers again”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/02/10/looking-glass-prepares-to-shock-gamers-again 2008年2月15日閲覧。 
  28. ^ System Shock 2 instruction manual. Electronic Arts. (1999-08-11). p. 40 
  29. ^ IGN Staff (1999年6月18日). “System Shock 2 interview 2”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/06/19/system-shock-2-interview-2 2008年2月16日閲覧。 
  30. ^ a b Park, Andrew. System Shock 2 retrospective”. GameSpot (United States: CBS Interactive, Inc.). オリジナルの2012年10月16日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20121016162134/http://www.gamespot.com/features/system-shock-2-retrospective-6109881/ 2008年2月19日閲覧。 
  31. ^ a b c d Shoemaker, Brad. “The greatest games of all time: System Shock 2. GameSpot (United States: CBS Interactive). オリジナルの2007年10月22日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20071022085604/http://www.gamespot.com/features/6130956/ 2006年8月22日閲覧。 
  32. ^ IGN Staff (1999年8月2日). System Shock 2 demo released”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/08/03/system-shock-2-demo-released 2008年2月16日閲覧。 
  33. ^ IGN Staff (1999年8月11日). “News briefs”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/08/12/news-briefs-231 2008年2月16日閲覧。 
  34. ^ IGN Staff (1999年9月17日). Shock 2 2.0”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/1999/09/18/shock-2-20 2008年2月16日閲覧。 
  35. ^ a b Smith, Quintin (2010年12月14日). “Dark Engine Source Code Found In A Bag”. Rock, Paper, Shotgun. 2011年4月15日閲覧。
  36. ^ Bramwell, Tom (2003年6月5日). “System Shock 2 reborn”. Eurogamer. 2011年5月18日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年4月7日閲覧。
  37. ^ CVG staff (2001年1月27日). “It's shocking! A System Shock 2 level editor”. Computer and Video Games (United Kingdom: Future Gaming Limited). オリジナルの2007年3月9日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20070309190431/http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=16567 2009年3月16日閲覧。 
  38. ^ Humphries, Matthew (2010年12月14日). “Game engine used for Thief/System Shock 2 found with Dreamcast dev kit”. Rock, Paper, Shotgun. 2015年7月4日閲覧。
  39. ^ Plunkett, Luke (2012年9月25日). “Whoah, System Shock 2 and Thief 2 Just got Surprise Patches”. Kotaku. 2016年8月9日閲覧。
  40. ^ Pearson, Craig (2012年2月7日). “Thief 2 Is Now On Good Old Games”. Rock Paper Shotgun. 2012年11月10日閲覧。
  41. ^ a b Newman, Jared (2011年6月30日). “The Lost History of System Shock”. G4TV. 2013年2月17日閲覧。
  42. ^ Newman, Jared (2013年2月13日). “Thirteen Years Later, System Shock 2 Lives Again”. Time. 2013年2月17日閲覧。
  43. ^ a b c Newman, Jared (2015年11月12日). “How One Company is Bringing Old Video Games Back from the Dead”. Fast Company. 2015年11月12日閲覧。
  44. ^ Smith, Adam (2013年2月13日). “Many Questions: System Shock 2 Comes To GOG”. Rock Paper Shotgun. 2013年2月13日閲覧。
  45. ^ Nunneley, Stephany (2013年6月18日). “GoG kicks off 2013 noDRM Summer Sale with Torchlight for free”. VG247. 2016年8月9日閲覧。
  46. ^ Carlson, Patrick (2013年5月10日). “System Shock 2 arrives on Steam”. PC Gamer. 2013年5月17日閲覧。
  47. ^ Pearson, Craig (2014年4月10日). “Sudo Shock: System Shock 2 Now On Linux”. Rock, Paper, Shotgun. 2016年8月9日閲覧。
  48. ^ a b System Shock 2. Metacritic (United States: CBS Interactive). http://www.metacritic.com/game/pc/system-shock-2 2008年2月14日閲覧。 
  49. ^ a b c d Norands, Alec. System Shock 2 > Review”. Allgame (United States: Rovi Corporation). オリジナルの2014年11月14日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20141114234636/http://www.allgame.com/game.php?id=18819&tab=review 2008年3月18日閲覧。 
  50. ^ a b CVG Staff (2001年8月13日). “CVG System Shock 2 Review”. Computer and Video Games (United Kingdom: Future Publishing Limited) (237): p. 70. ISSN 0261-3697  Retrieved 2008-06-24.
  51. ^ Edge Staff. System Shock 2 Review”. Edge (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2012年7月29日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20120729075629/http://www.edge-online.com/reviews/system-shock-2-review 2008年3月29日閲覧。 
  52. ^ Holmes, Matt (2000年11月24日). “GamePro System Shock 2 review”. GamePro (United States: IDG Entertainment). ISSN 1042-8658. オリジナルの2008年10月5日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20081005093841/http://www.gamepro.com/article/reviews/1486/system-shock-ii/ 2008年6月11日閲覧。 
  53. ^ Colin (1999年). System Shock 2 Review”. Game Revolution (United States: AtomicOnline, LLC). http://www.gamerevolution.com/review/system-shock-2 2008年3月29日閲覧。 
  54. ^ a b Desslock (1999年8月25日). System Shock 2 Review”. GameSpot (United States: CBS Interactive). オリジナルの2012年1月10日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20120110111329/http://www.gamespot.com/system-shock-2/reviews/system-shock-2-review-2533150 2012年9月8日閲覧。 
  55. ^ a b Harms, William (1999年). PC Gamer System Shock 2 Review”. PC Gamer (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2008年3月31日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20080331023523/http://pcgamer.com/archives/2005/06/system_shock_2.html 2008年4月8日閲覧。 
  56. ^ a b Paul Mallinson (September 1999). “System Shock 2 Review”. PC Zone (United Kingdom: Dennis Publishing) (80): 62–67. ISSN 0967-8220. 
  57. ^ a b Mayer, Robert (1999年8月19日). System Shock 2 Review”. Computer Games Magazine (United States: Strategy Plus, Inc.). オリジナルの2005年2月5日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20050205020110/http://cdmag.com/articles/022/060/systems2_review.html 2012年9月9日閲覧。 
  58. ^ System Shock 2 official website”. Irrational Games (2005年). 2008年2月16日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年2月18日閲覧。
  59. ^ Walker, Mark (2003). Games That Sell!. Wordware Publishing, Inc. p. 193. ISBN 978-1-55622-950-3 
  60. ^ “PC Gamer Editors' Choice Winners: Does Quality Matter?”. PC Gamer (United States: Future US): 33. (April 2000). ISSN 1080-4471. OCLC 31776112. 
  61. ^ Reckase, Erik. “JustAdventure System Shock 2 review”. Just Adventure. 2008年2月24日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年2月16日閲覧。
  62. ^ Simpson, Dan (1999年10月). “System Shock 2”. Maximum PC (United States: Future US, Inc.) 4 (10): p. 107. ISSN 1522-4279. https://books.google.com/books?id=3QEAAAAAMBAJ&pg=PT110 2011年8月27日閲覧。 
  63. ^ Fermier, Rob "Xemu" (2004年10月5日). “SS2: When Not Enough is Too Much”. Blog Harbor. 2012年2月23日時点のオリジナルよりアーカイブ。2006年8月23日閲覧。 Rob Fermier was one of the lead programmers working on System Shock 2.
  64. ^ Shuman, Sid. “The 10 most important modern shooters”. GamePro (United States: IDG Entertainment). オリジナルの2011年7月16日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20110716022452/http://www.games.net/article/netten/1/112821/the-10-most-important-modern-shooters/ 2008年6月18日閲覧。 
  65. ^ Shea, Cam (2008年1月16日). “Top 10 retro DLC games wishlist”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/2008/01/15/top-10-retro-dlc-games-wishlist 2009年2月3日閲覧。 
  66. ^ GameSpy Staff (2001年6月1日). “GameSpy's Top 50 Games of All Time”. GameSpy. 2011年5月25日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年4月8日閲覧。
  67. ^ Schofield, Jack (2007年7月4日). “Edge's top 100 games – almost certainly not yours”. The Guardian. 2009年3月18日時点のオリジナルよりアーカイブ。2009年3月5日閲覧。
  68. ^ “The 100 Greatest Games Of All Time”. Empire (United Kingdom: Bauer Consumer Media). (2009年6月1日). http://www.empireonline.com/movies/features/100greatestgames/ 2014年2月16日閲覧。 
  69. ^ a b IGN Staff (2007年). “IGN top 100 game of all time: #22 System Shock 2. IGN (United States: News Corporation). http://top100.ign.com/2007/ign_top_game_22.html 2008年2月14日閲覧。 
  70. ^ Atherton, Ross (2007年8月13日). PC Gamer's Top 100: 50–01”. Computer and Video Games (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2010年10月7日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20101007050654/http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=169961 2009年3月3日閲覧。 
  71. ^ IGN Staff (2013年). “System Shock 2 - #35 Top Shooters”. IGN (United States: News Corporation). http://ign.com/top/shooters/35 2014年2月16日閲覧。 
  72. ^ D'Alonzo, Mike (2006年10月25日). “X-Play' Top 10 Scariest Games”. X-Play. G4TV. 2014年9月24日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年10月22日閲覧。
  73. ^ IGN Staff (2006年5月7日). “IGN Top Ten Tuesday: Most memorable villains”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/2006/03/08/top-10-tuesday-most-memorable-villains 2008年2月19日閲覧。 
  74. ^ GameSpot Staff. “The ten best computer game villains”. GameSpot (United States: CBS Interactive). オリジナルの2007年9月26日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20070926212917/http://www.gamespot.com/features/tenspot_villains/page10.html 2008年6月11日閲覧。 
  75. ^ The 20 greatest bosses in video game history”. The Phoenix (2006年10月23日). 2012年9月9日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年6月11日閲覧。
  76. ^ Sinclair, Brendan (2006年1月9日). “EA files System Shock trademark”. GameSpot (United States: CBS Interactive). http://www.gamespot.com/articles/ea-files-system-shock-trademark/1100-6142113/ 2008年2月14日閲覧。 
  77. ^ Houlihan, John (2006年1月9日). System Shock revived?”. Computer and Video Games (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2010年7月24日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20100724070208/http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=132172 2008年2月16日閲覧。 
  78. ^ DeCarlo, Matthew (2009年1月19日). “21 first person shooters you shouldn't have missed”. Techspot. 2009年2月3日閲覧。
  79. ^ Stuart, Bishop (2006年1月12日). System Shock 3 rumours gather pace”. Computer and Video Games (United Kingdom: Future Publishing Limited). オリジナルの2007年6月2日時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20070602191043/http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=132449 2008年9月13日閲覧。 
  80. ^ PC Gamer UK Staff (September 2006). Eyewitness Undercover. PC Gamer UK. 
  81. ^ GamePro (2007年7月12日). “BioShock: Ken Levine talks morality, System Shock 3 possibilities”. GamePro. 2008年9月16日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年6月14日閲覧。
  82. ^ Molloy, Sean (2006年9月1日). “Ken Levine: CGW interviews the man behind Irrational from 1UP.com”. 1Up.com (United States: IGN Entertainment). オリジナルの2012年7月18日時点におけるアーカイブ。. https://archive.is/20120718125240/http://www.1up.com/features/ken-levine-interview 2008年6月14日閲覧。 
  83. ^ Bishop, Stuart (2006年7月31日). “Levine: EA 'didn't give a sh*t' about Sys Shock 3”. Computer and Video Games. United States: Future Publishing Limited. 2010年7月24日時点のオリジナルよりアーカイブ。2008年2月17日閲覧。
  84. ^ Bramwell, Tom (2006年8月1日). “BioShock dev slams EA”. Eurogamer. 2008年2月17日閲覧。
  85. ^ Paget, Mat (2017年1月15日). “How Resident Evil 4 turned System Shock 3 into Dead Space”. PC Gamer. http://www.pcgamer.com/how-resident-evil-4-turned-system-shock-3-into-dead-space/ 2017年2月24日閲覧。 
  86. ^ Hussain, Tamoor (2015年12月8日). “System Shock 3 Confirmed With Ex-Looking Glass, BioShock Devs Attached”. GameSpot. 2015年12月8日閲覧。
  87. ^ Peckham, Matt (2015年12月14日). “System Shock 3 Is Finally Going to Happen”. Time. http://time.com/4147507/system-shock-3/ 2015年12月14日閲覧。 
  88. ^ Frank, Allegra (2015年12月14日). “System Shock 3 is officially happening”. Polygon. 2015年12月14日閲覧。
  89. ^ Sarkar, Samit (2016年2月17日). “Warren Spector joins OtherSide Entertainment for Underworld Ascendant, System Shock 3”. Polygon. 2016年2月17日閲覧。
  90. ^ Smith, Adam (2016年2月17日). “Warren Spector Working On System Shock 3”. Rock Paper Shotgun. 2016年2月17日閲覧。
  91. ^ Frank, Allegra (2017年5月10日). “Warren Spector’s sure System Shock 3 will stand out from the pack”. Polygon. 2017年5月10日閲覧。
  92. ^ McAloon, Alissa (2017年3月14日). “Starbreeze investing $12M into System Shock 3 as the game's new publisher”. Gamasutra. 2017年3月14日閲覧。
  93. ^ Juba, Joe (2010年1月8日). The Return of Irrational Games. Game Informer (United States: GameStop Corporation). http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/01/08/the-return-of-irrational-games.aspx 2010年2月21日閲覧。 
  94. ^ Kuo, Li C. (2006年5月10日). “BioShock preview”. GameSpy. 2007年5月8日閲覧。
  95. ^ Brad Shoemaker; Andrew Park (2006年5月10日). “E3 06: BioShock gameplay demo impressions”. GameSpot (United States: CBS Interactive). http://www.gamespot.com/articles/e3-06-bioshock-gameplay-demo-impressions/1100-6150533/ 2007年11月4日閲覧。 
  96. ^ Gillen, Kieron (2007年12月6日). “Bioshock: A defence article”. Eurogamer. 2008年6月13日閲覧。
  97. ^ Phillips, Tom (2012年1月19日). “Fan feedback prompts BioShock Infinite 1999 Mode”. Eurogamer. 2012年1月19日閲覧。
  98. ^ Onyett, Charles (2012年1月20日). “BioShock Infinite Gets Hardcore”. IGN (United States: News Corporation). http://www.ign.com/articles/2012/01/21/bioshock-infinite-gets-hardcore 2012年1月20日閲覧。 
  99. ^ Prey story and plot – 2017 video game | Green Man Gaming” (英語). www.greenmangaming.com. 2017年8月30日閲覧。
  100. ^ Parkin, Jeffrey (2017年5月4日). “Prey guide: Neuromods, skill and abilities trees”. Polygon. 2017年8月30日閲覧。
  101. ^ Robertson, Adi (2017年5月8日). “Prey is a complex, tense, and scattered piece of survival horror”. The Verge. 2017年8月30日閲覧。



System Shock 2

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/10/14 07:40 UTC 版)

System Shock」の記事における「System Shock 2」の解説

詳細は「System Shock 2」を参照 1999年リリースされ続編『System Shock 2』は本作事件から42年後の世界を描いており、SHODAN登場するまた、終盤においてSHODAN宇宙船Citadel Stationにするために現実世界変動もたらした2013年5月11日にはSteamでの配信開始された 。

※この「System Shock 2」の解説は、「System Shock」の解説の一部です。
「System Shock 2」を含む「System Shock」の記事については、「System Shock」の概要を参照ください。

ウィキペディア小見出し辞書の「System Shock 2」の項目はプログラムで機械的に意味や本文を生成しているため、不適切な項目が含まれていることもあります。ご了承くださいませ。 お問い合わせ

「System Shock 2」の例文・使い方・用例・文例

Weblio日本語例文用例辞書はプログラムで機械的に例文を生成しているため、不適切な項目が含まれていることもあります。ご了承くださいませ。


英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

「System Shock 2」の関連用語

System Shock 2のお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



System Shock 2のページの著作権
Weblio 辞書 情報提供元は 参加元一覧 にて確認できます。

   
ウィキペディアウィキペディア
All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
この記事は、ウィキペディアのSystem Shock 2 (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。 Weblio辞書に掲載されているウィキペディアの記事も、全てGNU Free Documentation Licenseの元に提供されております。
ウィキペディアウィキペディア
Text is available under GNU Free Documentation License (GFDL).
Weblio辞書に掲載されている「ウィキペディア小見出し辞書」の記事は、WikipediaのSystem Shock (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。
Tanaka Corpusのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います:
 Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France.
この対訳データはCreative Commons Attribution 3.0 Unportedでライセンスされています。
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
株式会社ベネッセコーポレーション株式会社ベネッセコーポレーション
Copyright © Benesse Holdings, Inc. All rights reserved.
研究社研究社
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved.
日本語WordNet日本語WordNet
日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2010 License All rights reserved.
WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved. License
日外アソシエーツ株式会社日外アソシエーツ株式会社
Copyright (C) 1994- Nichigai Associates, Inc., All rights reserved.
「斎藤和英大辞典」斎藤秀三郎著、日外アソシエーツ辞書編集部編
EDRDGEDRDG
This page uses the JMdict dictionary files. These files are the property of the Electronic Dictionary Research and Development Group, and are used in conformance with the Group's licence.

©2024 GRAS Group, Inc.RSS