MessagePropertyFilterとは? わかりやすく解説

MessagePropertyFilter クラス

メッセージ キューからメッセージピークまたは受信するときに取得されプロパティ制御および選択します

名前空間: System.Messaging
アセンブリ: System.Messaging (system.messaging.dll 内)
構文構文

Public Class MessagePropertyFilter
    Implements ICloneable
Dim instance As MessagePropertyFilter
public class MessagePropertyFilter : ICloneable
public ref class MessagePropertyFilter : ICloneable
public class MessagePropertyFilter implements
 ICloneable
public class MessagePropertyFilter implements
 ICloneable
解説解説

MessageQueue インスタンスMessagePropertyFilter設定により、メッセージピーク時、または受信時取得されプロパティセット決まります。このフィルタは、メッセージ情報取得する MessageQueueインスタンス設定されます。MessagePropertyFilterブールメンバfalse設定すると、関連付けられた Message プロパティ情報MessageQueue によって取得されなくなります

ブール値でないフィルタ プロパティいくつかあります。これらは整数値であり、Message.Body、Message.Extension、または Message.Label の既定サイズ取得または設定します

制限されプロパティセット取得すると、キューから転送されるデータの量が少なくなるためパフォーマンス向上します

MessagePropertyFilterプロパティ設定すると、メッセージ受信時、またはピーク時に、そのプロパティ取得されかどうかだけを示すことができますMessage関連付けられたプロパティ値は変更されません。

MessagePropertyFilter コンストラクタは、すべてのフィルタ プロパティをその既定値設定しますブール値は false設定されます。整数プロパティ割り当てられる既定値については、コンストラクタトピック参照してください

使用例使用例

優先度異な2 つメッセージキュー送信し順番取得するコード例次に示します

Imports System
Imports System.Messaging


'Provides a container class for the example.
Public Class MyNewQueue
      
      

      ' Provides an entry point into the application.
      '         
      ' This example sends and receives a message from
      ' a queue.

      Public Shared Sub
 Main()
         ' Create a new instance of the class.
         Dim myNewQueue As New
 MyNewQueue()
         
         ' Send messages to a queue.
         myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First
 Message Body.")
         myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second
 Message Body.")
         
         ' Receive messages from a queue.
         myNewQueue.ReceiveMessage()
         myNewQueue.ReceiveMessage()
         
         Return
      End Sub 'Main
      
      
      

      ' Sends a string message to a queue.

      Public Sub SendMessage(priority As
 MessagePriority, messageBody As String)
         
         ' Connect to a queue on the local computer.
         Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
         
         ' Create a new message.
         Dim myMessage As New
 Message()
         
         If priority > MessagePriority.Normal Then
            myMessage.Body = "High Priority: " + messageBody
         Else
            myMessage.Body = messageBody
         End If 
         ' Set the priority of the message.
         myMessage.Priority = priority
         
         
         ' Send the Order to the queue.
         myQueue.Send(myMessage)
         
         Return
      End Sub 'SendMessage
      
      
      

      ' Receives a message.

      Public Sub ReceiveMessage()
         ' Connect to the a queue on the local computer.
         Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
         
         ' Set the queue to read the priority. By default, it
         ' is not read.
         myQueue.MessageReadPropertyFilter.Priority = True
         
         ' Set the formatter to indicate body contains a string.
         myQueue.Formatter = New XmlMessageFormatter(New
 Type() {GetType(String)})
         
         Try
            ' Receive and format the message. 
            Dim myMessage As Message = myQueue.Receive()
            
            ' Display message information.
            Console.WriteLine(("Priority: " + myMessage.Priority.ToString()))
            Console.WriteLine(("Body: " + myMessage.Body.ToString()))
         
         
         
         ' Handle invalid serialization format.
         Catch e As InvalidOperationException
            Console.WriteLine(e.Message)
         End Try
         
         ' Catch other exceptions as necessary.
         Return
      End Sub 'ReceiveMessage
   End Class 'MyNewQueue

using System;
using System.Messaging;

namespace MyProject
{

    /// <summary>
    /// Provides a container class for the example.
    /// </summary>
    public class MyNewQueue
    {

        //**************************************************
        // Provides an entry point into the application.
        //         
        // This example sends and receives a message from
        // a queue.
        //**************************************************

        public static void
 Main()
        {
            // Create a new instance of the class.
            MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();

            // Send messages to a queue.
            myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First Message Body.");
            myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second Message
 Body.");

            // Receive messages from a queue.
            myNewQueue.ReceiveMessage(); 
            myNewQueue.ReceiveMessage();

            return;
        }


        //**************************************************
        // Sends a string message to a queue.
        //**************************************************
        
        public void SendMessage(MessagePriority
 priority, string messageBody)
        {

            // Connect to a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            // Create a new message.
            Message myMessage = new Message();

            if(priority > MessagePriority.Normal)
            {
                myMessage.Body = "High Priority: " + messageBody;
            }
            else myMessage.Body = messageBody;

            // Set the priority of the message.
            myMessage.Priority = priority;


            // Send the Order to the queue.
            myQueue.Send(myMessage);

            return;
        }


        //**************************************************
        // Receives a message.
        //**************************************************
        
        public  void ReceiveMessage()
        {
            // Connect to the a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            // Set the queue to read the priority. By default, it
            // is not read.
            myQueue.MessageReadPropertyFilter.Priority = true;

            // Set the formatter to indicate body contains a string.
            myQueue.Formatter = new XmlMessageFormatter(new
 Type[]
                {typeof(string)});
            
            try
            {
                // Receive and format the message. 
                Message myMessage =    myQueue.Receive(); 

                // Display message information.
                Console.WriteLine("Priority: " + 
                    myMessage.Priority.ToString());
                Console.WriteLine("Body: " + 
                    myMessage.Body.ToString());
            }
            
            catch (MessageQueueException)
            {
                // Handle Message Queuing exceptions.
            }

            // Handle invalid serialization format.
            catch (InvalidOperationException e)
            {
                Console.WriteLine(e.Message);
            }
            
            // Catch other exceptions as necessary.

            return;
        }
    }
}
#using <system.dll>
#using <system.messaging.dll>

using namespace System;
using namespace System::Messaging;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
ref class MyNewQueue
{
   //**************************************************
   // Sends a string message to a queue.
   //**************************************************
public:
   void SendMessage( MessagePriority priority, String^ messageBody
 )
   {
      // Connect to a queue on the local computer.
      MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );

      // Create a new message.
      Message^ myMessage = gcnew Message;
      if ( priority > MessagePriority::Normal )
      {
         myMessage->Body = "High Priority: {0}",messageBody;
      }
      else
      {
         myMessage->Body = messageBody;
      }

      // Set the priority of the message.
      myMessage->Priority = priority;

      // Send the Order to the queue.
      myQueue->Send( myMessage );

      return;
   }

   //**************************************************
   // Receives a message.
   //**************************************************
   void ReceiveMessage()
   {
      // Connect to the a queue on the local computer.
      MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );

      // Set the queue to read the priority. By default, it
      // is not read.
      myQueue->MessageReadPropertyFilter->Priority = true;

      // Set the formatter to indicate body contains a String^.
      array<Type^>^ p = gcnew array<Type^>(1);
      p[ 0 ] = String::typeid;
      myQueue->Formatter = gcnew XmlMessageFormatter( p );
      try
      {
         // Receive and format the message. 
         Message^ myMessage = myQueue->Receive();

         // Display message information.
         Console::WriteLine( "Priority: {0}",
            myMessage->Priority );
         Console::WriteLine( "Body: {0}",
            myMessage->Body );
      }
      catch ( MessageQueueException^ ) 
      {
         // Handle Message Queuing exceptions.
      }
      // Handle invalid serialization format.
      catch ( InvalidOperationException^ e ) 
      {
         Console::WriteLine( e->Message );
      }

      // Catch other exceptions as necessary.

      return;
   }
};

//**************************************************
// Provides an entry point into the application.
//         
// This example sends and receives a message from
// a queue.
//**************************************************
int main()
{
   // Create a new instance of the class.
   MyNewQueue^ myNewQueue = gcnew MyNewQueue;

   // Send messages to a queue.
   myNewQueue->SendMessage( MessagePriority::Normal, "First Message Body."
 );
   myNewQueue->SendMessage( MessagePriority::Highest, "Second Message Body."
 );

   // Receive messages from a queue.
   myNewQueue->ReceiveMessage();
   myNewQueue->ReceiveMessage();

   return 0;
}
package MyProject;

import System.*;
import System.Messaging.*;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
public class MyNewQueue
{
    //**************************************************
    // Provides an entry point into the application.
    //         
    // This example sends and receives a message from
    // a queue.
    //**************************************************
    public static void main(String[]
 args)
    {
        // Create a new instance of the class.
        MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();
        // Send messages to a queue.
        myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First Message Body.");
        myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second Message Body.");
        // Receive messages from a queue.
        myNewQueue.ReceiveMessage();
        myNewQueue.ReceiveMessage();
        return;
    } //main

    //**************************************************
    // Sends a string message to a queue.
    //**************************************************
    public void SendMessage(MessagePriority
 priority, String messageBody)
    {
        // Connect to a queue on the local computer.
        MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");
        // Create a new message.
        Message myMessage = new Message();

        if (priority.CompareTo(MessagePriority.Normal) > 0)
 {
            myMessage.set_Body("High Priority: " + messageBody);
        }
        else {
            myMessage.set_Body(messageBody);
        }
        // Set the priority of the message.
        myMessage.set_Priority(priority);
        // Send the Order to the queue.
        myQueue.Send(myMessage);
        return;
    } //SendMessage

    //**************************************************
    // Receives a message.
    //**************************************************
    public void ReceiveMessage()
    {
        // Connect to the a queue on the local computer.
        MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");
        // Set the queue to read the priority. By default, it
        // is not read.
        myQueue.get_MessageReadPropertyFilter().set_Priority(true);
        // Set the formatter to indicate body contains a string.
        myQueue.set_Formatter(new XmlMessageFormatter(new
 Type[]
            { String.class.ToType() }));
        try {
            // Receive and format the message. 
            Message myMessage = myQueue.Receive();
            // Display message information.
            Console.WriteLine("Priority: " + myMessage.get_Priority().ToString());
            Console.WriteLine("Body: " + myMessage.get_Body().ToString());
        }
        catch (MessageQueueException exp) {
            // Handle Message Queuing exceptions.
        }            
        // Handle invalid serialization format.
        catch (InvalidOperationException e) {
            Console.WriteLine(e.get_Message());
        }
        // Catch other exceptions as necessary.
        return;
    } //ReceiveMessage
} //MyNewQueue
継承階層継承階層
System.Object
  System.Messaging.MessagePropertyFilter
スレッド セーフスレッド セーフ
この型の public static (Visual Basic では Shared) メンバはすべて、スレッド セーフです。インスタンス メンバ場合は、スレッド セーフであるとは限りません。
プラットフォームプラットフォーム
バージョン情報バージョン情報
参照参照
関連項目
MessagePropertyFilter メンバ
System.Messaging 名前空間
MessageQueue
MessageQueue.MessageReadPropertyFilter
Message クラス

MessagePropertyFilter コンストラクタ

MessagePropertyFilter クラス新しインスタンス初期化しすべてのプロパティ既定値設定します

名前空間: System.Messaging
アセンブリ: System.Messaging (system.messaging.dll 内)
構文構文

Dim instance As New MessagePropertyFilter
public MessagePropertyFilter ()
public:
MessagePropertyFilter ()
public MessagePropertyFilter ()
public function MessagePropertyFilter ()
解説解説

MessagePropertyFilter コンストラクタすべてのブール値を false設定し整数プロパティ次の表に示す既定値設定します

プロパティ

既定値

DefaultBodySize

1024

DefaultExtensionSize

255

DefaultLabelSize

255

使用例使用例

MessagePropertyFilter コンストラクタ使用方法を示すコード例次に示します

// Assign the queue a new MessageReadPropertyFilter.
queue.MessageReadPropertyFilter = new MessagePropertyFilter();
// Assign the queue a new MessageReadPropertyFilter.
queue->MessageReadPropertyFilter = 
    gcnew MessagePropertyFilter;

// Assign the queue a new MessageReadPropertyFilter.
queue.set_MessageReadPropertyFilter(new MessagePropertyFilter());
.NET Framework のセキュリティ.NET Frameworkセキュリティ
プラットフォームプラットフォーム
バージョン情報バージョン情報
参照参照

MessagePropertyFilter プロパティ


パブリック プロパティパブリック プロパティ

  名前 説明
パブリック プロパティ UseTracing メッセージ受信またはピークするときに Message.UseTracing プロパティ情報取得するかどうかを示す値を取得または設定します
参照参照

関連項目

MessagePropertyFilter クラス
System.Messaging 名前空間
MessageQueue
MessageQueue.MessageReadPropertyFilter
Message クラス

MessagePropertyFilter メソッド


パブリック メソッドパブリック メソッド

プロテクト メソッドプロテクト メソッド
参照参照

関連項目

MessagePropertyFilter クラス
System.Messaging 名前空間
MessageQueue
MessageQueue.MessageReadPropertyFilter
Message クラス

MessagePropertyFilter メンバ

メッセージ キューからメッセージピークまたは受信するときに取得されプロパティ制御および選択します

MessagePropertyFilter データ型公開されるメンバを以下の表に示します


パブリック コンストラクタパブリック コンストラクタ
  名前 説明
パブリック メソッド MessagePropertyFilter MessagePropertyFilter クラス新しインスタンス初期化しすべてのプロパティ既定値設定します
パブリック プロパティパブリック プロパティ
  名前 説明
パブリック プロパティ UseTracing メッセージ受信またはピークするときに Message.UseTracing プロパティ情報取得するかどうかを示す値を取得または設定します
パブリック メソッドパブリック メソッド
プロテクト メソッドプロテクト メソッド
参照参照

関連項目

MessagePropertyFilter クラス
System.Messaging 名前空間
MessageQueue
MessageQueue.MessageReadPropertyFilter
Message クラス


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