MessagePropertyFilter クラスとは? わかりやすく解説

Weblio 辞書 > コンピュータ > .NET Framework クラス ライブラリ リファレンス > MessagePropertyFilter クラスの意味・解説 

MessagePropertyFilter クラス

メッセージ キューからメッセージピークまたは受信するときに取得されプロパティ制御および選択します

名前空間: System.Messaging
アセンブリ: System.Messaging (system.messaging.dll 内)
構文構文

Public Class MessagePropertyFilter
    Implements ICloneable
Dim instance As MessagePropertyFilter
public class MessagePropertyFilter : ICloneable
public ref class MessagePropertyFilter : ICloneable
public class MessagePropertyFilter implements
 ICloneable
public class MessagePropertyFilter implements
 ICloneable
解説解説

MessageQueue インスタンスMessagePropertyFilter設定により、メッセージピーク時、または受信時取得されプロパティセット決まります。このフィルタは、メッセージ情報取得する MessageQueueインスタンス設定されます。MessagePropertyFilterブールメンバfalse設定すると、関連付けられた Message プロパティ情報MessageQueue によって取得されなくなります

ブール値でないフィルタ プロパティいくつかあります。これらは整数値であり、Message.Body、Message.Extension、または Message.Label の既定サイズ取得または設定します

制限されプロパティセット取得すると、キューから転送されるデータの量が少なくなるためパフォーマンス向上します

MessagePropertyFilterプロパティ設定すると、メッセージ受信時、またはピーク時に、そのプロパティ取得されかどうかだけを示すことができますMessage関連付けられたプロパティ値は変更されません。

MessagePropertyFilter コンストラクタは、すべてのフィルタ プロパティをその既定値設定しますブール値は false設定されます。整数プロパティ割り当てられる既定値については、コンストラクタトピック参照してください

使用例使用例

優先度異な2 つメッセージキュー送信し順番取得するコード例次に示します

Imports System
Imports System.Messaging


'Provides a container class for the example.
Public Class MyNewQueue
      
      

      ' Provides an entry point into the application.
      '         
      ' This example sends and receives a message from
      ' a queue.

      Public Shared Sub
 Main()
         ' Create a new instance of the class.
         Dim myNewQueue As New
 MyNewQueue()
         
         ' Send messages to a queue.
         myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First
 Message Body.")
         myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second
 Message Body.")
         
         ' Receive messages from a queue.
         myNewQueue.ReceiveMessage()
         myNewQueue.ReceiveMessage()
         
         Return
      End Sub 'Main
      
      
      

      ' Sends a string message to a queue.

      Public Sub SendMessage(priority As
 MessagePriority, messageBody As String)
         
         ' Connect to a queue on the local computer.
         Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
         
         ' Create a new message.
         Dim myMessage As New
 Message()
         
         If priority > MessagePriority.Normal Then
            myMessage.Body = "High Priority: " + messageBody
         Else
            myMessage.Body = messageBody
         End If 
         ' Set the priority of the message.
         myMessage.Priority = priority
         
         
         ' Send the Order to the queue.
         myQueue.Send(myMessage)
         
         Return
      End Sub 'SendMessage
      
      
      

      ' Receives a message.

      Public Sub ReceiveMessage()
         ' Connect to the a queue on the local computer.
         Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
         
         ' Set the queue to read the priority. By default, it
         ' is not read.
         myQueue.MessageReadPropertyFilter.Priority = True
         
         ' Set the formatter to indicate body contains a string.
         myQueue.Formatter = New XmlMessageFormatter(New
 Type() {GetType(String)})
         
         Try
            ' Receive and format the message. 
            Dim myMessage As Message = myQueue.Receive()
            
            ' Display message information.
            Console.WriteLine(("Priority: " + myMessage.Priority.ToString()))
            Console.WriteLine(("Body: " + myMessage.Body.ToString()))
         
         
         
         ' Handle invalid serialization format.
         Catch e As InvalidOperationException
            Console.WriteLine(e.Message)
         End Try
         
         ' Catch other exceptions as necessary.
         Return
      End Sub 'ReceiveMessage
   End Class 'MyNewQueue

using System;
using System.Messaging;

namespace MyProject
{

    /// <summary>
    /// Provides a container class for the example.
    /// </summary>
    public class MyNewQueue
    {

        //**************************************************
        // Provides an entry point into the application.
        //         
        // This example sends and receives a message from
        // a queue.
        //**************************************************

        public static void
 Main()
        {
            // Create a new instance of the class.
            MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();

            // Send messages to a queue.
            myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First Message Body.");
            myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second Message
 Body.");

            // Receive messages from a queue.
            myNewQueue.ReceiveMessage(); 
            myNewQueue.ReceiveMessage();

            return;
        }


        //**************************************************
        // Sends a string message to a queue.
        //**************************************************
        
        public void SendMessage(MessagePriority
 priority, string messageBody)
        {

            // Connect to a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            // Create a new message.
            Message myMessage = new Message();

            if(priority > MessagePriority.Normal)
            {
                myMessage.Body = "High Priority: " + messageBody;
            }
            else myMessage.Body = messageBody;

            // Set the priority of the message.
            myMessage.Priority = priority;


            // Send the Order to the queue.
            myQueue.Send(myMessage);

            return;
        }


        //**************************************************
        // Receives a message.
        //**************************************************
        
        public  void ReceiveMessage()
        {
            // Connect to the a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            // Set the queue to read the priority. By default, it
            // is not read.
            myQueue.MessageReadPropertyFilter.Priority = true;

            // Set the formatter to indicate body contains a string.
            myQueue.Formatter = new XmlMessageFormatter(new
 Type[]
                {typeof(string)});
            
            try
            {
                // Receive and format the message. 
                Message myMessage =    myQueue.Receive(); 

                // Display message information.
                Console.WriteLine("Priority: " + 
                    myMessage.Priority.ToString());
                Console.WriteLine("Body: " + 
                    myMessage.Body.ToString());
            }
            
            catch (MessageQueueException)
            {
                // Handle Message Queuing exceptions.
            }

            // Handle invalid serialization format.
            catch (InvalidOperationException e)
            {
                Console.WriteLine(e.Message);
            }
            
            // Catch other exceptions as necessary.

            return;
        }
    }
}
#using <system.dll>
#using <system.messaging.dll>

using namespace System;
using namespace System::Messaging;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
ref class MyNewQueue
{
   //**************************************************
   // Sends a string message to a queue.
   //**************************************************
public:
   void SendMessage( MessagePriority priority, String^ messageBody
 )
   {
      // Connect to a queue on the local computer.
      MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );

      // Create a new message.
      Message^ myMessage = gcnew Message;
      if ( priority > MessagePriority::Normal )
      {
         myMessage->Body = "High Priority: {0}",messageBody;
      }
      else
      {
         myMessage->Body = messageBody;
      }

      // Set the priority of the message.
      myMessage->Priority = priority;

      // Send the Order to the queue.
      myQueue->Send( myMessage );

      return;
   }

   //**************************************************
   // Receives a message.
   //**************************************************
   void ReceiveMessage()
   {
      // Connect to the a queue on the local computer.
      MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );

      // Set the queue to read the priority. By default, it
      // is not read.
      myQueue->MessageReadPropertyFilter->Priority = true;

      // Set the formatter to indicate body contains a String^.
      array<Type^>^ p = gcnew array<Type^>(1);
      p[ 0 ] = String::typeid;
      myQueue->Formatter = gcnew XmlMessageFormatter( p );
      try
      {
         // Receive and format the message. 
         Message^ myMessage = myQueue->Receive();

         // Display message information.
         Console::WriteLine( "Priority: {0}",
            myMessage->Priority );
         Console::WriteLine( "Body: {0}",
            myMessage->Body );
      }
      catch ( MessageQueueException^ ) 
      {
         // Handle Message Queuing exceptions.
      }
      // Handle invalid serialization format.
      catch ( InvalidOperationException^ e ) 
      {
         Console::WriteLine( e->Message );
      }

      // Catch other exceptions as necessary.

      return;
   }
};

//**************************************************
// Provides an entry point into the application.
//         
// This example sends and receives a message from
// a queue.
//**************************************************
int main()
{
   // Create a new instance of the class.
   MyNewQueue^ myNewQueue = gcnew MyNewQueue;

   // Send messages to a queue.
   myNewQueue->SendMessage( MessagePriority::Normal, "First Message Body."
 );
   myNewQueue->SendMessage( MessagePriority::Highest, "Second Message Body."
 );

   // Receive messages from a queue.
   myNewQueue->ReceiveMessage();
   myNewQueue->ReceiveMessage();

   return 0;
}
package MyProject;

import System.*;
import System.Messaging.*;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
public class MyNewQueue
{
    //**************************************************
    // Provides an entry point into the application.
    //         
    // This example sends and receives a message from
    // a queue.
    //**************************************************
    public static void main(String[]
 args)
    {
        // Create a new instance of the class.
        MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();
        // Send messages to a queue.
        myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Normal, "First Message Body.");
        myNewQueue.SendMessage(MessagePriority.Highest, "Second Message Body.");
        // Receive messages from a queue.
        myNewQueue.ReceiveMessage();
        myNewQueue.ReceiveMessage();
        return;
    } //main

    //**************************************************
    // Sends a string message to a queue.
    //**************************************************
    public void SendMessage(MessagePriority
 priority, String messageBody)
    {
        // Connect to a queue on the local computer.
        MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");
        // Create a new message.
        Message myMessage = new Message();

        if (priority.CompareTo(MessagePriority.Normal) > 0)
 {
            myMessage.set_Body("High Priority: " + messageBody);
        }
        else {
            myMessage.set_Body(messageBody);
        }
        // Set the priority of the message.
        myMessage.set_Priority(priority);
        // Send the Order to the queue.
        myQueue.Send(myMessage);
        return;
    } //SendMessage

    //**************************************************
    // Receives a message.
    //**************************************************
    public void ReceiveMessage()
    {
        // Connect to the a queue on the local computer.
        MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");
        // Set the queue to read the priority. By default, it
        // is not read.
        myQueue.get_MessageReadPropertyFilter().set_Priority(true);
        // Set the formatter to indicate body contains a string.
        myQueue.set_Formatter(new XmlMessageFormatter(new
 Type[]
            { String.class.ToType() }));
        try {
            // Receive and format the message. 
            Message myMessage = myQueue.Receive();
            // Display message information.
            Console.WriteLine("Priority: " + myMessage.get_Priority().ToString());
            Console.WriteLine("Body: " + myMessage.get_Body().ToString());
        }
        catch (MessageQueueException exp) {
            // Handle Message Queuing exceptions.
        }            
        // Handle invalid serialization format.
        catch (InvalidOperationException e) {
            Console.WriteLine(e.get_Message());
        }
        // Catch other exceptions as necessary.
        return;
    } //ReceiveMessage
} //MyNewQueue
継承階層継承階層
System.Object
  System.Messaging.MessagePropertyFilter
スレッド セーフスレッド セーフ
この型の public static (Visual Basic では Shared) メンバはすべて、スレッド セーフです。インスタンス メンバ場合は、スレッド セーフであるとは限りません。
プラットフォームプラットフォーム
バージョン情報バージョン情報
参照参照
関連項目
MessagePropertyFilter メンバ
System.Messaging 名前空間
MessageQueue
MessageQueue.MessageReadPropertyFilter
Message クラス



英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

「MessagePropertyFilter クラス」の関連用語

MessagePropertyFilter クラスのお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



MessagePropertyFilter クラスのページの著作権
Weblio 辞書 情報提供元は 参加元一覧 にて確認できます。

   
日本マイクロソフト株式会社日本マイクロソフト株式会社
© 2025 Microsoft.All rights reserved.

©2025 GRAS Group, Inc.RSS