Message クラス
アセンブリ: Microsoft.Build.Tasks (microsoft.build.tasks.dll 内)
構文
継承階層
Microsoft.Build.Utilities.Task
Microsoft.Build.Tasks.TaskExtension
Microsoft.Build.Tasks.Message
プラットフォーム
Windows 98, Windows 2000 SP4, Windows Millennium Edition, Windows Server 2003, Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP SP2, Windows XP Starter Edition
開発プラットフォームの中には、.NET Framework によってサポートされていないバージョンがあります。サポートされているバージョンについては、「システム要件」を参照してください。
参照
Message クラス
アセンブリ: System.Messaging (system.messaging.dll 内)
構文
Message クラスは、キューからのメッセージをピークまたは受信したり、キューにメッセージを送信するときにメッセージ プロパティを細かく制御したりするために使用します。
MessageQueue は、キューからのメッセージをピークまたは受信するときに Message クラスを使用します。これは、MessageQueue.Peek メソッドと MessageQueue.Receive メソッドがどちらも Message クラスの新しいインスタンスを作成し、インスタンスのプロパティを設定するためです。Message クラスの読み取り専用プロパティは、キューからのメッセージの取得に適用され、読み取り/書き込みプロパティはメッセージの送信と取得に適用されます。MessageQueue がキューからメッセージをピークまたは受信するときに、MessageReadPropertyFilter プロパティによって、メッセージのどのプロパティが取得されるかが決まります。
MessageQueue クラスの Send メソッドでは、そのキューに送信するメッセージとして任意のオブジェクト型を指定できます。MessageQueue インスタンスの DefaultPropertiesToSend プロパティを使うと、キューに送信される汎用メッセージの設定を指定できます。設定できるのは、書式指定子、ラベル、暗号化、認証などです。また、受信確認メッセージとレポート メッセージに応答するようにメッセージ処理アプリケーションを調整するときに、適切な DefaultPropertiesToSend メンバの値を指定することもできます。Message インスタンスを使ってキューにメッセージを送信する方法では、これらのプロパティの多くにアクセスして変更できます。1 つのメッセージだけ、またはメッセージごとのどちらかでプロパティを変更できます。Message プロパティは DefaultPropertiesToSend プロパティに優先します。
メッセージ データは主として Body プロパティに格納されますが、一部のデータは AppSpecific プロパティと Extension プロパティに格納されます。このうち、メッセージ データが暗号化、シリアル化、または逆シリアル化されるときに影響を受けるのは、Body プロパティの内容だけです。
Body プロパティの内容は、メッセージが送信されるときに、指定した Formatter プロパティを使ってシリアル化されます。シリアル化された内容は、BodyStream プロパティに格納されます。また、たとえばメッセージのデータ内容としてファイルを送信するために、BodyStream プロパティを直接設定することもできます。Body プロパティまたは Formatter プロパティは、メッセージを送信する前にいつでも変更でき、Send の呼び出し時にデータはその指定どおりにシリアル化されます。
MessageQueue.DefaultPropertiesToSend プロパティによって定義されるプロパティは、Message 以外のタイプのメッセージだけに適用されます。MessageQueue の DefaultPropertiesToSend プロパティを指定していても、キューに Message インスタンスが送信されると、そのインスタンスの同名のプロパティが使用され、プロパティの既定値は無視されます。
Message のインスタンスの初期プロパティ値の一覧については、Message コンストラクタのトピックを参照してください。
BinaryMessageFormatter を使用してメッセージの本文を書式設定するコード例を次に示します。
Imports System Imports System.Messaging Imports System.Drawing Imports System.IO Namespace MyProj _ Public Class MyNewQueue '************************************************** ' Provides an entry point into the application. ' ' This example sends and receives a message from ' a queue. '************************************************** Public Shared Sub Main() ' Create a new instance of the class. Dim myNewQueue As New MyNewQueue() ' Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\myQueue") ' Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage() ' Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage() Return End Sub 'Main '************************************************** ' Creates a new queue. '************************************************** Public Shared Sub CreateQueue(queuePath As String) Try If Not MessageQueue.Exists(queuePath) Then MessageQueue.Create(queuePath) Else Console.WriteLine((queuePath + " already exists.")) End If Catch e As MessageQueueException Console.WriteLine(e.Message) End Try End Sub 'CreateQueue '************************************************** ' Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter. '************************************************** Public Sub SendMessage() Try ' Create a new bitmap. ' The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder, or ' you must give a full path to its location. Dim myImage As Image = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp") ' Connect to a queue on the local computer. Dim myQueue As New MessageQueue(".\myQueue") Dim myMessage As New Message(myImage, New BinaryMessageFormatter()) ' Send the image to the queue. myQueue.Send(myMessage) Catch e As ArgumentException Console.WriteLine(e.Message) End Try Return End Sub 'SendMessage '************************************************** ' Receives a message containing an image. '************************************************** Public Sub ReceiveMessage() Try ' Connect to the a queue on the local computer. Dim myQueue As New MessageQueue(".\myQueue") ' Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.Formatter = New BinaryMessageFormatter() ' Receive and format the message. Dim myMessage As System.Messaging.Message = myQueue.Receive() Dim myImage As Bitmap = CType(myMessage.Body, Bitmap) ' This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder. myImage.Save("ReceivedImage.bmp", System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp) 'Catch ' Handle Message Queuing exceptions. ' Handle invalid serialization format. Catch e As InvalidOperationException Console.WriteLine(e.Message) Catch e As IOException End Try ' Handle file access exceptions. ' Catch other exceptions as necessary. Return End Sub 'ReceiveMessage End Class 'MyNewQueue End Namespace 'MyProj
using System; using System.Messaging; using System.Drawing; using System.IO; namespace MyProject { /// <summary> /// Provides a container class for the example. /// </summary> public class MyNewQueue { //************************************************** // Provides an entry point into the application. // // This example sends and receives a message from // a queue. //************************************************** public static void Main() { // Create a new instance of the class. MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue(); // Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\\myQueue"); // Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage(); return; } //************************************************** // Creates a new queue. //************************************************** public static void CreateQueue(string queuePath) { try { if(!MessageQueue.Exists(queuePath)) { MessageQueue.Create(queuePath); } else { Console.WriteLine(queuePath + " already exists."); } } catch (MessageQueueException e) { Console.WriteLine(e.Message); } } //************************************************** // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter. //************************************************** public void SendMessage() { try{ // Create a new bitmap. // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder, or // you must give a full path to its location. Image myImage = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp"); // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); Message myMessage = new Message(myImage, new BinaryMessageFormatter()); // Send the image to the queue. myQueue.Send(myMessage); } catch(ArgumentException e) { Console.WriteLine(e.Message); } return; } //************************************************** // Receives a message containing an image. //************************************************** public void ReceiveMessage() { try { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.Formatter = new BinaryMessageFormatter(); // Receive and format the message. System.Messaging.Message myMessage = myQueue.Receive(); Bitmap myImage = (Bitmap)myMessage.Body; // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder. myImage.Save("ReceivedImage.bmp",System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp); } catch (MessageQueueException) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch (InvalidOperationException e) { Console.WriteLine(e.Message); } catch (IOException e) { // Handle file access exceptions. } // Catch other exceptions as necessary. return; } } }
#using <system.dll> #using <system.messaging.dll> #using <system.drawing.dll> using namespace System; using namespace System::Messaging; using namespace System::Drawing; using namespace System::IO; /// <summary> /// Provides a container class for the example. /// </summary> ref class MyNewQueue { public: //************************************************* // Creates a new queue. //************************************************* static void CreateQueue( String^ queuePath ) { try { if ( !MessageQueue::Exists( queuePath ) ) { MessageQueue::Create( queuePath ); } else { Console::WriteLine( "{0} already exists.", queuePath ); } } catch ( MessageQueueException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } } //************************************************* // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter. //************************************************* void SendMessage() { try { // Create a new bitmap. // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder, or // you must give a full path to its location. Image^ myImage = Bitmap::FromFile( "SentImage::bmp" ); // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" ); Message^ myMessage = gcnew Message( myImage,gcnew BinaryMessageFormatter ); // Send the image to the queue. myQueue->Send( myMessage ); } catch ( ArgumentException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } return; } //************************************************* // Receives a message containing an image. //************************************************* void ReceiveMessage() { try { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" ); // Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue->Formatter = gcnew BinaryMessageFormatter; // Receive and format the message. Message^ myMessage = myQueue->Receive(); Bitmap^ myImage = static_cast<Bitmap^>(myMessage->Body); // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder. myImage->Save( "ReceivedImage::bmp", System::Drawing::Imaging::ImageFormat::Bmp ); } catch ( MessageQueueException^ ) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch ( InvalidOperationException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } catch ( IOException^ e ) { // Handle file access exceptions. } // Catch other exceptions as necessary. return; } }; //************************************************* // Provides an entry point into the application. // // This example sends and receives a message from // a queue. //************************************************* int main() { // Create a new instance of the class. MyNewQueue^ myNewQueue = gcnew MyNewQueue; // Create a queue on the local computer. MyNewQueue::CreateQueue( ".\\myQueue" ); // Send a message to a queue. myNewQueue->SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue->ReceiveMessage(); return 0; }
package MyProject; import System.*; import System.Messaging.*; import System.Drawing.*; import System.IO.*; /// <summary> /// Provides a container class for the example. /// </summary> public class MyNewQueue { //************************************************** // Provides an entry point into the application. // // This example sends and receives a message from // a queue. //************************************************** public static void main(String[] args) { // Create a new instance of the class. MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue(); // Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\\myQueue"); // Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage(); return; } //main //************************************************** // Creates a new queue. //************************************************** public static void CreateQueue(String queuePath) { try { if (!(MessageQueue.Exists(queuePath))) { MessageQueue.Create(queuePath); } else { Console.WriteLine(queuePath + " already exists."); } } catch (MessageQueueException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } } //CreateQueue //************************************************** // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter. //************************************************** public void SendMessage() { try { // Create a new bitmap. // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder, or // you must give a full path to its location. Image myImage = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp"); // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); Message myMessage = new Message(myImage, new BinaryMessageFormatter()); // Send the image to the queue. myQueue.Send(myMessage); } catch (ArgumentException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } return; } //SendMessage //************************************************** // Receives a message containing an image. //************************************************** public void ReceiveMessage() { try { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.set_Formatter(new BinaryMessageFormatter()); // Receive and format the message. System.Messaging.Message myMessage = myQueue.Receive(); Bitmap myImage = (Bitmap)myMessage.get_Body(); // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder. myImage.Save("ReceivedImage.bmp", System.Drawing.Imaging.ImageFormat.get_Bmp()); } catch (MessageQueueException exp) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch (InvalidOperationException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } catch (IOException e) { // Handle file access exceptions. } // Catch other exceptions as necessary. return; } //ReceiveMessage } //MyNewQueue
XmlMessageFormatter を使用してメッセージの本文を書式設定するコード例を次に示します。
Imports System Imports System.Messaging Imports System.Drawing Imports System.IO ' The following example ' sends to a queue and receives from a queue. Public Class Order Public orderId As Integer Public orderTime As DateTime End Class 'Order ' Provides a container class for the example. Public Class MyNewQueue ' Provides an entry point into the application. ' ' This example sends and receives a message from ' a queue. Public Shared Sub Main() ' Create a new instance of the class. Dim myNewQueue As New MyNewQueue() ' Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\myQueue") ' Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage() ' Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage() Return End Sub 'Main ' Creates a new queue. Public Shared Sub CreateQueue(queuePath As String) Try If Not MessageQueue.Exists(queuePath) Then MessageQueue.Create(queuePath) Else Console.WriteLine((queuePath + " already exists.")) End If Catch e As MessageQueueException Console.WriteLine(e.Message) End Try End Sub 'CreateQueue ' Sends an Order to a queue. Public Sub SendMessage() Try ' Create a new order and set values. Dim sentOrder As New Order() sentOrder.orderId = 3 sentOrder.orderTime = DateTime.Now ' Connect to a queue on the local computer. Dim myQueue As New MessageQueue(".\myQueue") ' Create the new order. Dim myMessage As New Message(sentOrder) ' Send the order to the queue. myQueue.Send(myMessage) Catch e As ArgumentException Console.WriteLine(e.Message) End Try Return End Sub 'SendMessage ' Receives a message containing an order. Public Sub ReceiveMessage() ' Connect to the a queue on the local computer. Dim myQueue As New MessageQueue(".\myQueue") ' Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.Formatter = New XmlMessageFormatter(New Type() {GetType(Order)}) Try ' Receive and format the message. Dim myMessage As Message = myQueue.Receive() Dim myOrder As Order = CType(myMessage.Body, Order) ' Display message information. Console.WriteLine(("Order ID: " + myOrder.orderId.ToString())) Console.WriteLine(("Sent: " + myOrder.orderTime.ToString())) ' Handle invalid serialization format. Catch e As InvalidOperationException Console.WriteLine(e.Message) End Try ' Catch other exceptions as necessary. Return End Sub 'ReceiveMessage End Class 'MyNewQueue
using System; using System.Messaging; using System.Drawing; using System.IO; namespace MyProject { // The following example // sends to a queue and receives from a queue. public class Order { public int orderId; public DateTime orderTime; }; /// <summary> /// Provides a container class for the example. /// </summary> public class MyNewQueue { //************************************************** // Provides an entry point into the application. // // This example sends and receives a message from // a queue. //************************************************** public static void Main() { // Create a new instance of the class. MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue(); // Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\\myQueue"); // Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage(); return; } //************************************************** // Creates a new queue. //************************************************** public static void CreateQueue(string queuePath) { try { if(!MessageQueue.Exists(queuePath)) { MessageQueue.Create(queuePath); } else { Console.WriteLine(queuePath + " already exists."); } } catch (MessageQueueException e) { Console.WriteLine(e.Message); } } //************************************************** // Sends an Order to a queue. //************************************************** public void SendMessage() { try { // Create a new order and set values. Order sentOrder = new Order(); sentOrder.orderId = 3; sentOrder.orderTime = DateTime.Now; // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Create the new order. Message myMessage = new Message(sentOrder); // Send the order to the queue. myQueue.Send(myMessage); } catch(ArgumentException e) { Console.WriteLine(e.Message); } return; } //************************************************** // Receives a message containing an order. //************************************************** public void ReceiveMessage() { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.Formatter = new XmlMessageFormatter(new Type[] {typeof(MyProject.Order)}); try { // Receive and format the message. Message myMessage = myQueue.Receive(); Order myOrder = (Order)myMessage.Body; // Display message information. Console.WriteLine("Order ID: " + myOrder.orderId.ToString()); Console.WriteLine("Sent: " + myOrder.orderTime.ToString()); } catch (MessageQueueException) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch (InvalidOperationException e) { Console.WriteLine(e.Message); } // Catch other exceptions as necessary. return; } } }
#using <system.dll> #using <system.messaging.dll> #using <system.drawing.dll> using namespace System; using namespace System::Messaging; using namespace System::Drawing; using namespace System::IO; ref class Order { public: int orderId; DateTime orderTime; }; ref class MyNewQueue { public: static void CreateQueue( String^ queuePath ) { try { if ( !MessageQueue::Exists( queuePath ) ) { MessageQueue::Create( queuePath ); } else { Console::WriteLine( "{0} already exists.", queuePath ); } } catch ( MessageQueueException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } } void SendMessage() { try { // Create a new order and set values. Order^ sentOrder = gcnew Order; sentOrder->orderId = 3; sentOrder->orderTime = DateTime::Now; // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" ); // Create the new order. Message^ myMessage = gcnew Message( sentOrder ); // Send the order to the queue. myQueue->Send( myMessage ); } catch ( ArgumentException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } return; } void ReceiveMessage() { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" ); // Set the formatter to indicate body contains an Order. array<Type^>^p = gcnew array<Type^>(1); p[ 0 ] = Order::typeid; myQueue->Formatter = gcnew XmlMessageFormatter( p ); try { // Receive and format the message. Message^ myMessage = myQueue->Receive(); Order^ myOrder = dynamic_cast<Order^>(myMessage->Body); // Display message information. Console::WriteLine( "Order ID: {0}", myOrder->orderId ); Console::WriteLine( "Sent: {0}", myOrder->orderTime ); } catch ( MessageQueueException^ ) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch ( InvalidOperationException^ e ) { Console::WriteLine( e->Message ); } // Catch other exceptions as necessary. return; } }; int main() { // Create a new instance of the class. MyNewQueue^ myNewQueue = gcnew MyNewQueue; // Create a queue on the local computer. MyNewQueue::CreateQueue( ".\\myQueue" ); // Send a message to a queue. myNewQueue->SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue->ReceiveMessage(); return 0; }
package MyProject; import System.*; import System.Messaging.*; import System.Drawing.*; import System.IO.*; // The following example // sends to a queue and receives from a queue. public class Order { public int orderId; public DateTime orderTime; } //Order /// <summary> /// Provides a container class for the example. /// </summary> public class MyNewQueue { //************************************************** // Provides an entry point into the application. // // This example sends and receives a message from // a queue. //************************************************** public static void main(String[] args) { // Create a new instance of the class. MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue(); // Create a queue on the local computer. CreateQueue(".\\myQueue"); // Send a message to a queue. myNewQueue.SendMessage(); // Receive a message from a queue. myNewQueue.ReceiveMessage(); return; } //main //************************************************** // Creates a new queue. //************************************************** public static void CreateQueue(String queuePath) { try { if (!(MessageQueue.Exists(queuePath))) { MessageQueue.Create(queuePath); } else { Console.WriteLine(queuePath + " already exists."); } } catch (MessageQueueException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } } //CreateQueue //************************************************** // Sends an Order to a queue. //************************************************** public void SendMessage() { try { // Create a new order and set values. Order sentOrder = new Order(); sentOrder.orderId = 3; sentOrder.orderTime = DateTime.get_Now(); // Connect to a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Create the new order. Message myMessage = new Message(sentOrder); // Send the order to the queue. myQueue.Send(myMessage); } catch (ArgumentException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } return; } //SendMessage //************************************************** // Receives a message containing an order. //************************************************** public void ReceiveMessage() { // Connect to the a queue on the local computer. MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue"); // Set the formatter to indicate body contains an Order. myQueue.set_Formatter(new XmlMessageFormatter(new Type[] { MyProject.Order.class.ToType() })); try { // Receive and format the message. Message myMessage = myQueue.Receive(); Order myOrder = (Order)myMessage.get_Body(); // Display message information. Console.WriteLine("Order ID: " + Convert.ToString(myOrder.orderId)); Console.WriteLine("Sent: " + myOrder.orderTime.ToString()); } catch (MessageQueueException exp) { // Handle Message Queuing exceptions. } // Handle invalid serialization format. catch (InvalidOperationException e) { Console.WriteLine(e.get_Message()); } // Catch other exceptions as necessary. return; } //ReceiveMessage } //MyNewQueue
System.MarshalByRefObject
System.ComponentModel.Component
System.Messaging.Message
プラットフォーム
Windows 98, Windows 2000 SP4, Windows CE, Windows Millennium Edition, Windows Mobile for Pocket PC, Windows Mobile for Smartphone, Windows Server 2003, Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP SP2, Windows XP Starter Edition
開発プラットフォームの中には、.NET Framework によってサポートされていないバージョンがあります。サポートされているバージョンについては、「システム要件」を参照してください。
参照
Message クラス
アセンブリ: System.Web.Services (system.web.services.dll 内)
構文
解説
Message には、ドキュメント指向の情報とプロシージャ指向の情報のいずれかを格納できます。プロシージャ指向のメッセージにはパラメータと戻り値が含まれ、ドキュメント指向のメッセージにはドキュメントが含まれます。
Message クラスは、definitions ルート要素で囲まれた WSDL (Web Services Description Language) message 要素に対応します。WSDL の詳細については、http://www.w3.org/TR/wsdl/ の仕様を参照してください。
' Creates a Message with name = messageName having one MessagePart ' with name = partName. Public Shared Function CreateMessage(messageName As String, _ partName As String, element As String, targetNamespace As String) _ As Message Dim myMessage As New Message() myMessage.Name = messageName Dim myMessagePart As New MessagePart() myMessagePart.Name = partName myMessagePart.Element = New XmlQualifiedName(element, targetNamespace) myMessage.Parts.Add(myMessagePart) Return myMessage End Function 'CreateMessage
// Creates a Message with name = messageName having one MessagePart // with name = partName. public static Message CreateMessage(string messageName,string partName, string element,string targetNamespace) { Message myMessage = new Message(); myMessage.Name = messageName; MessagePart myMessagePart = new MessagePart(); myMessagePart.Name = partName; myMessagePart.Element = new XmlQualifiedName(element,targetNamespace); myMessage.Parts.Add(myMessagePart); return myMessage; }
// Creates a Message with name = messageName having one MessagePart // with name = partName. public: static Message^ CreateMessage( String^ messageName, String^ partName, String^ element, String^ targetNamespace ) { Message^ myMessage = gcnew Message; myMessage->Name = messageName; MessagePart^ myMessagePart = gcnew MessagePart; myMessagePart->Name = partName; myMessagePart->Element = gcnew XmlQualifiedName( element,targetNamespace ); myMessage->Parts->Add( myMessagePart ); return myMessage; }
System.Web.Services.Description.DocumentableItem
System.Web.Services.Description.NamedItem
System.Web.Services.Description.Message
プラットフォーム
Windows 98, Windows 2000 SP4, Windows Millennium Edition, Windows Server 2003, Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP SP2, Windows XP Starter Edition
開発プラットフォームの中には、.NET Framework によってサポートされていないバージョンがあります。サポートされているバージョンについては、「システム要件」を参照してください。
参照
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