TR-106
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TR-106またはLow Cost Pintle Engine (LPCE)は、打ち上げと宇宙飛行の費用を低減する目的でスペース・ローンチ・イニシアチブの下でTRW社によって設計され開発が進められていたエンジン。液体酸素/液体水素を推進剤として推力2,892 kN (650,000 lbf)を生じるこれまでに製造された最も強力なエンジンの一つになる予定だった[1]。
- ^ a b c “TR-106 on astronautix”. 2020年6月20日閲覧。
- ^ SpaceX People < Space Exploration Technologies Corporation - Company - ウェイバックマシン(2013年4月25日アーカイブ分)
- ^ Mueller, Tom; Dressler, Gordon. TRW 40 klbf LOX/RP-1 low cost pintle engine test results. 35th AIAA/ASME/SAE/ASEE Joint Propulsion Conference and Exhibit, Huntsville, Alabama, July 24, 2000
- ^ “Stennis Space Center”. NASA. 2017年2月25日閲覧。
- ^ “Northrop Grumman booster vehicle engines”. 2017年2月25日閲覧。
- ^ Seedhouse, Eric. SpaceX: Making Commercial Spaceflight a Reality, Springer Science & Business, Jun 15, 2013, p. 36
- ^ Air & Space Magazine, December 2011/January 2012, p. 25
- ^ Reingold, Jennifer. Hondas in Space, Fast Company, February 2005
- ^ “Rocket Engine Turbopumps”. Barber-Nichols. 2017年2月25日閲覧。
- ^ Karp, Jonathan; Paztor, Andy. Can Defense Contractors Police Their Rivals Without Conflicts? Wall Street Journal, December 28, 2004
- ^ “...in a trade secret dispute relating to rocket propulsion technology”. Russ August & Kabat Law. 2017年2月25日閲覧。
- 1 TR-106とは
- 2 TR-106の概要
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