IRTニューロッツ線
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/05/30 07:05 UTC 版)
IRTニューロッツ線 (IRTニューロッツせん、IRT New Lots Line)、またはリヴォニア・アベニュー線 (リヴォニア・アベニューせん、Livonia Avenue Line)[2]:129は、ニューヨーク市地下鉄Aディビジョンに属する地下鉄路線である。ニューヨーク市のブルックリン区に位置し、クラウン・ハイツのクラウン・ハイツ-ユーティカ・アベニュー駅からイーストニューヨークのニューロッツ・アベニュー駅までを運行している[3][4][5]。
- ^ MTA. “Average weekday subway ridership”. 2014年4月2日閲覧。
- ^ a b (英語) Annual Report. J.B. Lyon Company. (1922)
- ^ a b メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ, 2005 Adopted Budget - February Financial Plan 2005–2008, “Section VII: MTA Capital Program Information”. 2018年3月21日閲覧。 (91.7 KiB): shows Utica Avenue on "EPK" and Sutter Avenue on "NLT"
- ^ a b メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ, 2005 Final Proposed Budget - November Financial Plan 2005–2008, “Section VI: MTA Capital Program Information”. 2018年3月21日閲覧。 (1.02 MiB): "Sutter Avenue Portal to end"
- ^ a b 1981年の「もっとも荒廃した地下鉄駅」の一覧において、MTAはボロー・ホール/コート・ストリート駅をニューロッツ線の一部に含めている
ニューヨーク・タイムズ, Agency Lists Its 69 Most Deteriorated Subway Stations, June 11, 1981, section B, page 5 - ^ a b “Nearly 70 Track Miles to Be Added To Rapid Transit Facilities in 1920”. Brooklyn Standard Union. (1919年12月28日) 2016年8月14日閲覧。
- ^ “Differ Over Assessment Plans in Transit Projects: Eastern Parkway Subway and Livonia Avenue Extension the Cause of Bitter Dissension Among Property Owners Uptown”. The Daily Standard Union. (1910年3月13日) 2016年8月14日閲覧。
- ^ “Annual report. 1920-1921.”. HathiTrust. Interborough Rapid Transit. 2016年9月5日閲覧。
- ^ a b c d Cunningham, Joseph; DeHart, Leonard O. (1993) (英語). A History of the New York City Subway System. J. Schmidt, R. Giglio, and K. Lang. pp. 53
- ^ Commission, New York (State) Transit (1922) (英語). Annual Report .... J.B. Lyon Company
- ^ a b “IRT Brooklyn Line Opened 90 Years Ago”. New York Division Bulletin (New York Division, Electric Railroaders' Association) 53 (9). (September 2010) 2016年8月31日閲覧。.
- ^ Ingraham, Joseph C. (1951年3月2日). “Faster I.R.T. Service in the Bronx To Cut East Side Run 13 Minutes”. p. 1 2016年10月7日閲覧。
- ^ “Full text of "Metropolitan transportation, a program for action. Report to Nelson A. Rockefeller, Governor of New York."”. Internet Archive (1967年11月7日). 2015年10月1日閲覧。
- ^ “The New York Transit Authority in the 1970s”. nycsubway.org. 2015年4月23日閲覧。
- ^ “Subway Service Guide, September 2014” (PDF). Metropolitan Transportation Authority (2014年9月). 2014年9月24日閲覧。
- ^ a b “Tracks of the New York City Subway”. Tracks of the New York City Subway. 2015年10月9日閲覧。
- ^ a b c d e f (英語) Moodys Manual of Railroads and Corporation Securities. Moody Manual Company. (1922)
- 1 IRTニューロッツ線とは
- 2 IRTニューロッツ線の概要
- 3 駅一覧
- 4 脚注
- IRTニューロッツ線のページへのリンク