フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジ駅
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/05/27 07:35 UTC 版)
フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジ駅(フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジえき、Flatbush Avenue–Brooklyn College)、車両行先案内ではブルックリン・カレッジ-フラットブッシュ・アベニュー駅(ブルックリン・カレッジ-フラットブッシュ・アベニューえき、Brooklyn College–Flatbush Avenue)は、ニューヨーク市地下鉄IRTノストランド・アベニュー線の駅。ブルックリン区フラットブッシュのノストランド・アベニューとフラットブッシュ・アベニューの交差点(地元では"ザ・ジャンクション" (The Junction) と呼ばれる[2])に位置し、2系統が終日、5系統が平日のみ停車する。駅はニューヨーク市立大学ブルックリン校(ブルックリン・カレッジ)とミッドウッド高等学校の最寄駅となっている。
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2013–2018”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2019年7月18日). 2019年7月18日閲覧。
- ^ Blau, Reuven (2013年9月30日). “Proposal to widen traffic lanes would be a decongestant for clogged Flatbush Ave. passage”. NY Daily News. 2014年5月12日閲覧。 “...and at the major Nostrand Ave. intersection [with Flatbush Avenue], known as the Junction...”
- ^ “Terms and Conditions of Dual System Contracts”. nycsubway.org. 2015年2月16日閲覧。
- ^ “The Dual System of Rapid Transit (1912)”. nycsubway.org. 2018年3月23日閲覧。
- ^ “Most Recent Map of the Dual Subway System WhIch Shows How Brooklyn Borough Is Favored In New Transit Lines”. Brooklyn Daily Eagle. (1917年9月9日) 2016年8月23日閲覧。
- ^ “Big Eastern Parkway Deal”. Brooklyn Daily Eagle. (1915年7月1日) 2016年8月23日閲覧。
- ^ “Brooklyn Tube Extensions Open: I.R.T. Begins Service on Eastern Parkway and Nostrand Avenue Lines”. ニューヨーク・タイムズ. (1920年8月23日) 2010年2月28日閲覧。
- ^ “100 MILES OF SUBWAY IN NEW CITY PROJECT; 52 OF THEM IN QUEENS”. ニューヨーク・タイムズ (1929年9月16日). 2018年1月16日閲覧。
- ^ (英語) Proceedings. New York City Board of Transportation. (1943). p. 372
- ^ “Borough Subway Relief Still 2 to 3 Years Off”. Brooklyn Daily Eagle (Newspapers.com): pp. 1, 5. (1946年12月6日)
- ^ Crowell, Paul (1951年9月14日). “$500,000,000 Voted For 2d Ave. Subway By Estimate Board: Program Including Connections to Existing Lines Depends on Public's Exemption of Bonds: Offer to L.I.R.R. Backed: Authorization Comes After Quill Admits That He Cannot Support 'Steal' Charge”. ニューヨーク・タイムズ 2016年1月25日閲覧。
- ^ a b c Full text of "Metropolitan transportation, a program for action. Report to Nelson A. Rockefeller, Governor of New York.". メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. (February 1968). p. 22 2015年10月1日閲覧。
- ^ Prial, Frank J. (1971年3月21日). “Long‐Awaited Subway Line on Utica Ave. in Brooklyn Is Still an Idea That Keeps Getting Untracked”. ニューヨーク・タイムズ. 2018年1月16日閲覧。
- ^ 1968–1973, the Ten-year Program at the Halfway Mark. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. (1973)
- ^ “The Bulletin”. New York Division Bulletin (Electric Railroaders' Association) 30 (1): 5. (January 1987).
- ^ Gargan, Edward A. (1981年6月11日). “Agency lists its 69 most deteriorated subway stations”. ニューヨーク・タイムズ 2016年8月13日閲覧。
- ^ “POSTINGS: $6 Million Restoration for IRT Stop; Flatbush Ave. Station Gets New Old Look”. The New York Times. (1994年3月6日). ISSN 0362-4331 2016年9月4日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月22日). “A Flatbush Ave name tablet.”. subwaynut.com. 2018年1月16日閲覧。
- ^ PrecipiceofDuck (2014年7月28日). “Sign showing which trains leave from which tracks”. 2018年1月16日閲覧。
- ^ “Number One Transportation Progress An Interim Report”. thejoekorner.com. Metropolitan Transportation Authority (1968年12月). 2016年8月19日閲覧。
- ^ Fischler, Stan (January 1, 2000) (英語). The Subway: A Trip Through Time on New York's Rapid Transit. H & M Productions. pp. 163. ISBN 9781882608232
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月22日). “There are many doors into MTA Employee only rooms along both platforms at Flatbush Avenue.”. 2019年1月1日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月22日). “A sticker on a door saying it is home to the 5 Line Team Facility at Flatbush Avenue.”. 2019年1月1日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月22日). “Doors to the currently OOS public restrooms along Track 1 at Flatbush Avenue.”. 2018年11月11日閲覧。
- ^ “Art en Route: A Guide to Art in the MTA Network”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. p. 5. 2018年10月17日閲覧。
- ^ Heydarpour, Roja (2006年11月26日). “Muriel Castanis, 80, Sculptor of Fluidly Draped Forms, Dies”. ニューヨーク・タイムズ. 2018年1月16日閲覧。
- ^ a b c “MTA Neighborhood Maps: Flatbush”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2015年). 2015年8月2日閲覧。
- 1 フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジ駅とは
- 2 フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジ駅の概要
- 3 歴史
- 4 駅構造
- 5 脚注
- フラットブッシュ・アベニュー-ブルックリン・カレッジ駅のページへのリンク