BinaryMessageFormatter クラスとは? わかりやすく解説

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BinaryMessageFormatter クラス

バイナリ形式使用してオブジェクト、または関連付けられたオブジェクトグラフ全体を、メッセージ キューメッセージ本文シリアル化、またはメッセージ キューメッセージ本文から逆シリアル化ます。

名前空間: System.Messaging
アセンブリ: System.Messaging (system.messaging.dll 内)
構文構文

Public Class BinaryMessageFormatter
    Implements IMessageFormatter, ICloneable
Dim instance As BinaryMessageFormatter
public class BinaryMessageFormatter : IMessageFormatter,
 ICloneable
public ref class BinaryMessageFormatter : IMessageFormatter,
 ICloneable
public class BinaryMessageFormatter implements
 IMessageFormatter, ICloneable
public class BinaryMessageFormatter implements
 IMessageFormatter, ICloneable
解説解説

BinaryMessageFormatter は、効率的で、ほとんどのオブジェクトシリアル化使用できますシリアル化結果コンパクトになり、高速解析できるようになりますが、XmlMessageFormatter とは異なり疎結合されたメッセージ処理はできません。疎結合されているとは、クライアントサーバー送信および受信された型のバージョン管理独立して行うことができるということです。

アプリケーションMessageQueue クラスインスタンス使用してメッセージキュー送信するときに、フォーマッタオブジェクトストリームシリアル化し、メッセージ本文挿入しますMessageQueue使用してキューから読み取るときは、フォーマッタメッセージ データMessageBody プロパティに逆シリアル化ます。

BinaryMessageFormatterスループットは、XmlMessageFormatterスループットよりも高速です。疎結合されたメッセージ処理よりも速度優先する場合BinaryMessageFormatter使用します

使用例使用例
Imports System
Imports System.Messaging
Imports System.Drawing
Imports System.IO


Namespace MyProj
    _
   
   
   Public Class MyNewQueue
      
      
      '**************************************************
      ' Provides an entry point into the application.
      '         
      ' This example sends and receives a message from
      ' a queue.
      '**************************************************
      Public Shared Sub
 Main()
         ' Create a new instance of the class.
         Dim myNewQueue As New
 MyNewQueue()
         
         ' Create a queue on the local computer.
         CreateQueue(".\myQueue")
         
         ' Send a message to a queue.
         myNewQueue.SendMessage()
         
         ' Receive a message from a queue.
         myNewQueue.ReceiveMessage()
         
         Return
      End Sub 'Main
      
      
      '**************************************************
      ' Creates a new queue.
      '**************************************************
      Public Shared Sub
 CreateQueue(queuePath As String)
         Try
            If Not MessageQueue.Exists(queuePath)
 Then
               MessageQueue.Create(queuePath)
            Else
               Console.WriteLine((queuePath + " already exists."))
            End If
         Catch e As MessageQueueException
            Console.WriteLine(e.Message)
         End Try
      End Sub 'CreateQueue
       
      
      '**************************************************
      ' Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter.
      '**************************************************
      Public Sub SendMessage()
         Try
            
            ' Create a new bitmap.
            ' The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder,
 or
            ' you must give a full path to its location.
            Dim myImage As Image = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp")
            
            ' Connect to a queue on the local computer.
            Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
            
            Dim myMessage As New
 Message(myImage, New BinaryMessageFormatter())
            
            ' Send the image to the queue.
            myQueue.Send(myMessage)
         Catch e As ArgumentException
            Console.WriteLine(e.Message)
         End Try 
         
         Return
      End Sub 'SendMessage
      
      
      
      '**************************************************
      ' Receives a message containing an image.
      '**************************************************
      Public Sub ReceiveMessage()
         
         Try
            
            ' Connect to the a queue on the local computer.
            Dim myQueue As New
 MessageQueue(".\myQueue")
            
            ' Set the formatter to indicate body contains an Order.
            myQueue.Formatter = New BinaryMessageFormatter()
            
            ' Receive and format the message. 
            Dim myMessage As System.Messaging.Message
 = myQueue.Receive()
            Dim myImage As Bitmap = CType(myMessage.Body,
 Bitmap)
            
            ' This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder.
            myImage.Save("ReceivedImage.bmp", System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp)
         
         
         
         'Catch
         ' Handle Message Queuing exceptions.
         
         ' Handle invalid serialization format.
         Catch e As InvalidOperationException
            Console.WriteLine(e.Message)
         
         Catch e As IOException
         End Try
         ' Handle file access exceptions.
         
         ' Catch other exceptions as necessary.
         Return
      End Sub 'ReceiveMessage
   End Class 'MyNewQueue
End Namespace 'MyProj
using System;
using System.Messaging;
using System.Drawing;
using System.IO;

namespace MyProject
{
    

    /// <summary>
    /// Provides a container class for the example.
    /// </summary>
    public class MyNewQueue
    {

        //**************************************************
        // Provides an entry point into the application.
        //         
        // This example sends and receives a message from
        // a queue.
        //**************************************************

        public static void
 Main()
        {
            // Create a new instance of the class.
            MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();

            // Create a queue on the local computer.
            CreateQueue(".\\myQueue");
            
            // Send a message to a queue.
            myNewQueue.SendMessage();

            // Receive a message from a queue.
            myNewQueue.ReceiveMessage();

            return;
        }

        //**************************************************
        // Creates a new queue.
        //**************************************************

        public static void
 CreateQueue(string queuePath)
        {
            try    
                {
                if(!MessageQueue.Exists(queuePath))
                {
                    MessageQueue.Create(queuePath);
                }
                else
                {
                    Console.WriteLine(queuePath + " already exists.");
                }
            }
            catch (MessageQueueException e)
            {
                Console.WriteLine(e.Message);
            }
            
        }

        //**************************************************
        // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter.
        //**************************************************
        
        public void SendMessage()
        {
            try{

                // Create a new bitmap.
                // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail
 folder, or
                // you must give a full path to its location.
                Image myImage = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp");

                // Connect to a queue on the local computer.
                MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");
                
                Message myMessage = new Message(myImage, new
 BinaryMessageFormatter());

                // Send the image to the queue.
                myQueue.Send(myMessage);
            }
            catch(ArgumentException e)
            {
                Console.WriteLine(e.Message);
            
            }

            return;
        }


        //**************************************************
        // Receives a message containing an image.
        //**************************************************
        
        public  void ReceiveMessage()
        {
                        
            try
            {

                // Connect to the a queue on the local computer.
                MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

                // Set the formatter to indicate body contains an Order.
                myQueue.Formatter = new BinaryMessageFormatter();

                // Receive and format the message. 
                System.Messaging.Message myMessage = myQueue.Receive(); 
                Bitmap myImage = (Bitmap)myMessage.Body;
                
                // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail
 folder.
                myImage.Save("ReceivedImage.bmp",System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp);
                
                
            }
            
            catch (MessageQueueException)
            {
                // Handle Message Queuing exceptions.
            }

            // Handle invalid serialization format.
            catch (InvalidOperationException e)
            {
                Console.WriteLine(e.Message);
            }

            catch (IOException e)
            {
                // Handle file access exceptions.
            }
            
            // Catch other exceptions as necessary.

            return;
        }
    }
}
#using <system.dll>
#using <system.messaging.dll>
#using <system.drawing.dll>

using namespace System;
using namespace System::Messaging;
using namespace System::Drawing;
using namespace System::IO;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
ref class MyNewQueue
{
public:

   //*************************************************
   // Creates a new queue.
   //*************************************************
   static void CreateQueue( String^ queuePath
 )
   {
      try
      {
         if (  !MessageQueue::Exists( queuePath ) )
         {
            MessageQueue::Create( queuePath );
         }
         else
         {
            Console::WriteLine(  "{0} already exists.", queuePath );
         }
      }
      catch ( MessageQueueException^ e ) 
      {
         Console::WriteLine( e->Message );
      }

   }


   //*************************************************
   // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter.
   //*************************************************
   void SendMessage()
   {
      try
      {
         
         // Create a new bitmap.
         // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder,
 or
         // you must give a full path to its location.
         Image^ myImage = Bitmap::FromFile( "SentImage::bmp" );
         
         // Connect to a queue on the local computer.
         MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );
         Message^ myMessage = gcnew Message( myImage,gcnew BinaryMessageFormatter
 );
         
         // Send the image to the queue.
         myQueue->Send( myMessage );
      }
      catch ( ArgumentException^ e ) 
      {
         Console::WriteLine( e->Message );
      }

      return;
   }


   //*************************************************
   // Receives a message containing an image.
   //*************************************************
   void ReceiveMessage()
   {
      try
      {
         
         // Connect to the a queue on the local computer.
         MessageQueue^ myQueue = gcnew MessageQueue( ".\\myQueue" );
         
         // Set the formatter to indicate body contains an Order.
         myQueue->Formatter = gcnew BinaryMessageFormatter;
         
         // Receive and format the message. 
         Message^ myMessage = myQueue->Receive();
         Bitmap^ myImage = static_cast<Bitmap^>(myMessage->Body);
         
         // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder.
         myImage->Save( "ReceivedImage::bmp", System::Drawing::Imaging::ImageFormat::Bmp
 );
      }
      catch ( MessageQueueException^ ) 
      {
         
         // Handle Message Queuing exceptions.
      }
      // Handle invalid serialization format.
      catch ( InvalidOperationException^ e ) 
      {
         Console::WriteLine( e->Message );
      }
      catch ( IOException^ e ) 
      {
         
         // Handle file access exceptions.
      }

      
      // Catch other exceptions as necessary.
      return;
   }

};


//*************************************************
// Provides an entry point into the application.
//         
// This example sends and receives a message from
// a queue.
//*************************************************
int main()
{
   
   // Create a new instance of the class.
   MyNewQueue^ myNewQueue = gcnew MyNewQueue;
   
   // Create a queue on the local computer.
   MyNewQueue::CreateQueue( ".\\myQueue" );
   
   // Send a message to a queue.
   myNewQueue->SendMessage();
   
   // Receive a message from a queue.
   myNewQueue->ReceiveMessage();
   return 0;
}

package MyProject;

import System.*;
import System.Messaging.*;
import System.Drawing.*;
import System.IO.*;

/// <summary>
/// Provides a container class for the example.
/// </summary>
public class MyNewQueue
{
    //**************************************************
    // Provides an entry point into the application.
    //         
    // This example sends and receives a message from
    // a queue.
    //**************************************************
    public static void main(String[]
 args)
    {
        // Create a new instance of the class.
        MyNewQueue myNewQueue = new MyNewQueue();

        // Create a queue on the local computer.
        CreateQueue(".\\myQueue");

        // Send a message to a queue.
        myNewQueue.SendMessage();

        // Receive a message from a queue.
        myNewQueue.ReceiveMessage();

        return;
    } //main

    //**************************************************
    // Creates a new queue.
    //**************************************************
    public static void CreateQueue(String
 queuePath)
    {
        try {
            if (!(MessageQueue.Exists(queuePath))) {
                MessageQueue.Create(queuePath);
            }
            else {
                Console.WriteLine(queuePath + " already exists.");
            }
        }
        catch (MessageQueueException e) {
            Console.WriteLine(e.get_Message());
        }
    } //CreateQueue

    //**************************************************
    // Sends an image to a queue, using the BinaryMessageFormatter.
    //**************************************************
    public void SendMessage()
    {
        try {
            // Create a new bitmap.
            // The file must be in the \bin\debug or \bin\retail folder,
 or
            // you must give a full path to its location.
            Image myImage = Bitmap.FromFile("SentImage.bmp");

            // Connect to a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            Message myMessage = new Message(myImage, 
                new BinaryMessageFormatter());

            // Send the image to the queue.
            myQueue.Send(myMessage);
        }
        catch (ArgumentException e) {
            Console.WriteLine(e.get_Message());
        }
        return;
    } //SendMessage

    //**************************************************
    // Receives a message containing an image.
    //**************************************************
    public void ReceiveMessage()
    {
        try {
            // Connect to the a queue on the local computer.
            MessageQueue myQueue = new MessageQueue(".\\myQueue");

            // Set the formatter to indicate body contains an Order.
            myQueue.set_Formatter(new BinaryMessageFormatter());

            // Receive and format the message. 
            System.Messaging.Message myMessage = myQueue.Receive();
            Bitmap myImage = (Bitmap)myMessage.get_Body();

            // This will be saved in the \bin\debug or \bin\retail folder.
            myImage.Save("ReceivedImage.bmp", 
                System.Drawing.Imaging.ImageFormat.get_Bmp());
        }
        catch (MessageQueueException exp) {
            // Handle Message Queuing exceptions.
        }
        
        // Handle invalid serialization format.
        catch (InvalidOperationException e) {
            Console.WriteLine(e.get_Message());
        }

        catch (IOException e) {
            // Handle file access exceptions.
        }

        // Catch other exceptions as necessary.
        return;
    } //ReceiveMessage
} //MyNewQueue
継承階層継承階層
System.Object
  System.Messaging.BinaryMessageFormatter
スレッド セーフスレッド セーフ
この型の public static (Visual Basic では Shared) メンバはすべて、スレッド セーフです。インスタンス メンバ場合は、スレッド セーフであるとは限りません。
プラットフォームプラットフォーム
バージョン情報バージョン情報
参照参照
関連項目
BinaryMessageFormatter メンバ
System.Messaging 名前空間
XmlMessageFormatter
ActiveXMessageFormatter クラス
Message.Formatter
MessageQueue.Formatter


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