24の前奏曲とフーガとは? わかりやすく解説

Weblio 辞書 > 固有名詞の種類 > 製品 > 音楽作品 > 楽曲 > 前奏曲 > 24の前奏曲とフーガの意味・解説 

24の前奏曲とフーガ

英語表記/番号出版情報
シチェドリン:24の前奏曲とフーガ(2巻24 Praludien und Fugen作曲年: 1963-71年 
カプースチン:24の前奏曲とフーガTwenty Four Preludes & Fugues Op.82作曲年1997年 

24の前奏曲とフーガ

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2024/04/12 00:11 UTC 版)

24の前奏曲とフーガ: 24 Preludes and Fugues: 24 прелюдии и фуги) 作品87 は、ドミートリイ・ショスタコーヴィチが作曲した、24のすべての調性を網羅した前奏曲フーガからなるピアノ曲[1][2]。本作品は1951年2年25日[3]に完成し1952年12月に初演された[4][5]。 この曲集はソ連のピアノ音楽を代表する作品として名高いほか[6]20世紀のピアノ・レパートリーとしても[7]ヒンデミットルードゥス・トナリス[7]メシアン鳥のカタログ[7]リゲティ練習曲[7]グアルニエリ『ポンテイオス』[7]などの、他の大規模な作品群や曲集と並ぶ[7]多声的作品。


  1. ^ 当時26歳だった。
  2. ^ 当日の議論では、一般的にポリフォニーというジャンルは「形式主義的逸脱」であり抽象的過ぎるとみなされていたため、その試聴会に招かれていたポーランドの音楽学者 Alexander Jackowski は、その場での「専門家たち」の議論の水準の低さに驚いた。また、ユーディナとニコラーエワという2人の女性が勇気を持って作曲家を擁護するために駆けつけたことにも驚いた。Elizabeth Wilson "Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia" Yale University Press. pp. 211,212 "In general, the genre of polyphony was deemed too abstract, a 'formalist aberration'.The Polish musicologist Alexander Jackowski was inited to attend the two auditioins; as an outsider, he was amazed at the professional ineptitude of the discussion, and no less astonished  by two women, Yudina and Nikolayeva, courageously rushing to the composer's defence. "
  3. ^ その場に譜めくりとして居合わせたニコラーエワは個人的感想として「ショスタコーヴィチに向けられた批判は、決して政治的な動機によるものではないと言わざるを得ない。残念なことに、シスタコーヴィチに対する攻撃の先頭に立ったのは、何よりもまず同僚や音楽仲間たちだった。彼らは政治的状況を利用して妬みを爆発させ、ドミトリー・ショスタコーヴィチに形式主義者やコスモポリタンというレッテルを貼ろうとした。ショスタコーヴィチの新作は、嫉妬に狂った小心な音楽家たちを原爆のように打ちのめしたと言える。」と回想している。 Elizabeth Wilson(1994) "Shostakovich: A Life Remebered"Faber & Faber. "The pianist Tatyana Nikolayeva recalls the creation of Shostakovich's Preludes and Fugues.[...].Dmitri Shostakovich himself played from the music, and I turned the pages for him. .[...]. I have to say that I don't think that the criticism directed at Shistakovich were in any was motivated in political circles. Unfortunately, first and foremost to lead the attack against him were colleagues and fellow musicians. They exploited the political situation to give vent to their back  envy, and were only too ready to label Dmitri Shostakovich a formalist or cosmopolitan. You could say that a new work by Shostakovich hit these envious, petty-minded musicians like an atomic bomb. Any politically damaging effects on Shostakovich were the consequence of a ricochet effect produced by their condemnation and censure "
  4. ^ Постановление Политбюро ЦК ВКП(б) Об опере "Великая дружба" В.Мурадели 10 февраля 1948 г.全ボリシェヴィキ共産党中央委員会政治局決議(b) V.ムラデリのオペラ「偉大なる友情」について 1948年2月10日 .[...].  Речь идет окомпозитоpax,  придерживающихся формалистического,  антинародногонаправления. Это направление нашло свое наиболее полное выражениев  произведениях  таких  композиторов,  как   тт.   Д.Шостакович,С.Прокофьев, А.Хачатурян, В.Шебалин, Г.Попов, Н.Мясковский и др., в   творчестве    которых    особенно    наглядно    представлены формалистические   извращения,  антидемократические  тенденции  вмузыке,  чуждые советскому народу и  его  художественным  вкусам. 私たちが言っているのは 形式主義的な、反人間的な方向に固執する作曲家たちのことだ。このような方向性は、現在、最大限に表現されている。この方向性は、T.この方向性は、T.D.ショスタコーヴィチ、S.プロコフィエフ、A.ハチャトゥリアン、V.シェバリン、G.ポポフ、N.ミャスコフスキーなどである、その作品は特にソビエト音楽とは異質な、音楽の形式主義的倒錯と反民主主義的傾向。ソビエト音楽は、ソビエト国民とその芸術的嗜好とは異質なものである。 .[...].   Оргкомитет Союза советских композиторов превратился в орудиегруппы   композиторов-формалистов,   стал   основным  рассадником формалистических  извращений.  В  Оргкомитете  создалась  затхлаяатмосфера,   отсутствуют   творческие   дискуссии.   РуководителиОргкомитета и группирующиеся вокруг  них  музыковеды  захваливаютантиреалистические,  модернистские произведения, не заслуживающиеподдержки,   а   работы,   отличающиеся   своим    реалистическимхарактером,   стремлением  продолжать  и  развивать  классическоенаследство, объявляются второстепенными, остаются незамеченными итретируются.  ソビエト作曲家連盟組織委員会は、形式主義的な作曲家グループの道具と化し、形式主義的倒錯の主な温床となりはてた。組織委員会の指導者たちと、その周囲に群がる音楽学者たちは、反現実主義的でモダニズム的な作品を賞賛する。支援に値しない反現実主義的、モダニズム的作品を称賛する。その一方、現実主義的な性格を特徴とする作品は、支持に値しない。一方、古典派の遺産を継承し発展させようと努力する、現実主義的な性格を特徴とする作品は、二次的なものというレッテルを貼られる。継承しようとする作品は、二次的なものとされ、無視され、矮小化される。
  5. ^ 私たち「形式主義者」は、作曲家連盟の大会で自己批判のスピーチをするよう命じられた「ここに全部書いてあるから、ドミトリー・ドミトリエヴィチ、ただそれを読み上げなさい」そして私は壇上に立ちどこかの無名の人間がでっちあげたこの戯言を読み上げ始めた。「反人民的音楽」という言葉の後、突然文章から少し離れ、頭を上げ悲痛な声でしょぼしょぼした目で客席を見つめながら「常に感じているのは、私が誠実に本当に感じたままに書くとき、私の音楽は反人民的になることはできない、結局のところ、私自身もまた...多少なりとも.....人民のひとりなのだから」と述べた。Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber.. p. 396. "'Then in 1948, we "formalists" were ordered to male speached of self-criticism at the Union of Composeres' Congress..[...].'Its's all written dwown here, Dmitri Dmitriyevich, just read it out'.[...]. 'And I got up on the tribune, and started to read oud aloud this idiotic, disgusting nonsense concocted by some noboddy. .[...].Yes, I humiliated myself, I read out what was taken to be "my own" speech. .[...]. After the words 'music against the people' Dmitri Dmitriyevich suddenly tore himself away from the text for a minute, lifted his head and said in a sad and hepless voice, with his short-slighted eyes fixed on th auditorium. 'It always seems to me that when I write sincerely and as I truly feel, then my music cannot bi "against" the People, that after all, I myself am a representative ... in some small way ...of the People'
  6. ^ モスクワ音楽院レニングラー音楽院の双方から教授職を解雇された。千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、114頁
  7. ^ 『ミチューリン』『エルベの出会い』『ベルリン陥落』『若き親衛隊』.[...].『革命詩人の詩による10の詩曲』.[...].『われらの祖国に太陽は輝く』千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、114-122頁。
  8. ^ 『森の歌』初演後、屈辱のあまり号泣し、ウォッカを飲んで少し落ち着いたが、いくら飲んでも酔っぱらうことはできなかった。 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、115頁
  9. ^ ショスタコーヴィチの"二重語法"と呼ばれる
  10. ^ "抽斗のための音楽"と呼ばれる。
  11. ^ ただ、ショスタコーヴィチには "引き出しのため "に進んで作曲した作曲家ではない。彼には、聴衆と心を通わせ、自分の音楽が演奏されるのを聴きたいという強い欲求が常にあった。Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press."shostakovich was not a composer  who willingly composed "for the drawer." . He had a strong need to connect, to communicate with listneres, to hear his music performed.
  12. ^ 完成したものの発表をスターリンの死以降まで発表を控えていた作品は、『ヴァイオリン協奏曲第1番』『弦楽四重奏曲第4番』『弦楽四重奏曲第5番』『反形式主義的ラヨーク』『ユダヤの民族詩から』『プーシキンの詩による四つのモノローグ』(『交響曲第4番』は1936年から発表を見合わせている)千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、74,75,116-125,189頁
  13. ^ ショスタコーヴィチは、俗悪な作品の後には、それを償うような名作を、必ず書いてきた。森田稔「時代の証言としての交響曲」(『ショスタコーヴィチ大研究』春秋社所収)
  14. ^ ショスタコーヴィチが13歳でペトログラード音楽院のニコライエフのピアノ・クラスに入ったとき、マリア・ユーディナがクラスの先輩としており、ユーディナはソフロニツキーとともにショスタコーヴィチの良い模範となった。教授が大幅に遅刻し他の生徒がせっかちでさっさと帰ってしまっても、ユーディナとショスタコーヴィチは頑なに残り4手用楽譜を試読したりし、ショスタコーヴィッチはユーディナの影響で『ハンマークラヴィーア』に集中的に取り組んだ時期があるなどした。Elizabeth Wilson (2022). Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press.
  15. ^ ユーディナはその場で、「修正主義的な意図をもって、古い形式主義的イデアを議論に持ち込んでいる」として非難された。Elizabeth Wilson (2022). Playing With Fire: The Story Of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 212. " Yudina was  accuseed of 'revisionist aims and dragging old formalist ideas into the discussion'"
  16. ^ ソ連人民委員会議の付属機関
  1. ^ a b c d e f g h i j k ショスタコーヴィチ『二十四の前奏曲とフーガ』全音楽譜出版社、1990年、173,174頁。 
  2. ^ a b c d e f g h Mark Heyar (2011). Dmitri Shostakovich. Sikorski Musikverlage Hamburg. pp. 149,150. オリジナルのAugust 2, 2020時点におけるアーカイブ。. https://web.archive.org/web/20200802180129/https://www.sikorski.de/media/files/1/12/190/249/336/8953/schostakowitsch_werkverzeichnis.pdf 2022年5月12日閲覧。 
  3. ^ a b Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press.. p. 177 
  4. ^ a b c d e f 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、122頁。 
  5. ^ a b c d e f 音楽之友社 編『ショスタコーヴィチ 作曲家別名曲解説ライブラリー15』音楽之友社、1993年、221頁。 
  6. ^ 『ショスタコーヴィチ大研究』春秋社、1994年、156頁。 
  7. ^ a b c d e f Daniel Junqueira Tarquinio (2022). “Dmitiris Shostakovich's 24 Preludes and Fugues: dramaturgy, notion of totality. Preludes and Fugues I to IV”. In Madalena Sovera. Perspectives on Contemporary Musical Practices: From Research to Creation. Cambridge Scholars Publishing. p. 21. "Dimitri Shostakovich's 24 Preludes and Fugues opus 87 are a landmark in the piano repertoire of the 20th century. Along with other great cycles or sets of pieces, such as the Ludus Tonalis by P. Hindemith (1895-1963), the Catalog of Birds by O.Messiaen (1908-1992), the Etudes for Piano by G. Ligeti (1923-1993), the Ponteios and Studies by M. Camargo Guarnieri (1907-1993), this work by Shostakovich stands out as an extraordinary manifestation of polyphonic art." 
  8. ^ Brian Morton (2006). Shostakovich. Haus Publishing. "He also headed Soviet delegations to music festivals in East Germany, notably the Bach bicentenary celebrations in July 1950." 
  9. ^ Elizabeth Wilson (2022). Playing With Fire: The Story Of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 210. "The lifting of this boycott in spring 1950 paved the way for permission to travel to Leipzig as a member of a large Soviet delegation , headed by Shostakovich, for bicentenary clebrations of Bach's death." 
  10. ^ a b Shostakovich: A Life Remembered. Faber & Faber. (Elizabeth Wilson). p. 339 
  11. ^ a b Mark Mazullo (2010). Shostakovich's Preludes and Fugues: Contexts, Style, Performance. Yale University Press. p. 247. ""It is likely that Shostakovich first conceived of them while witnessing dazzling displays of performance at the Bach Festival in Leipzig, he played them himself for Tatyana Nikolayeva and others on a nearly daily basis as they were being composed,"" 
  12. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 177. "Shostakovich's progress was fairly steady, averaging either a prelude or a fugue every three days or so." 
  13. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. pp. 177,178. "Nikolayeva reported that Shostakovich wrote out pieces without corrections and that only once, in the B-flat Minor prelude, he was dissatisfied with what he had begun and replaced it." 
  14. ^ 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、122頁。"二十四の調性で一曲ずつ前奏曲とフーガを作曲しては、ニコラーエヴァに弾いて聞かせた。"。 
  15. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 177. "In mid-Octover 1950, Shostakovich invited Nikolayeva to his home and played for her preludes and fugues he had just composed in the keys of C major and A minor. Over the next few months he continued composing preludes and fugues, sharing them with Nikolayeva, among other collagues as each was completed." 
  16. ^ a b Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. "The pianist Tatyana Nikolayeva recalls the creation of Shostakovich's Preludes and Fugues.[...].On 16 May 1951, a meeting was convoked at the Union of Composers to discuss Shostakovich's newly completed Preludes and Fugues. Its purpose was to authorize public performance and publication of the work.[...].Dmitri Shostakovich himself played from the music, and I turned the pages for him." 
  17. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 178. "On 31 March 1951, he played the first half of the cycle to a large gathering at the Union of Composers.He was scheduled to present the second half on 5 April, but discussion of the composition was evidently postpone until 16 May." 
  18. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. "The pianist Tatyana Nikolayeva recalls the creation of Shostakovich's Preludes and Fugues.[...].Dmitri Shostakovich himself played from the music, and I turned the pages for him."
  19. ^ a b Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. "They exploited the political situation to give vent to their back envy, and were only too ready to label Dmitri Shostakovich a formalist or cosmopolitan" 
  20. ^ a b Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. pp. 178,179. "Party-line activists determined that in his cycle of preludes and fugues, Shostakovich had failed to revive the Russian polyphonic traddition by infusing it with contemporary vitality. Instead, the composer had succumbed to constructivist complexity, gloomy moods, and individualistic aloofness." 
  21. ^ a b c Elizabeth Wilson (2022). Playing With Fire: The Story Of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 211. "The latter rejected the D flat Major Fugue as ugly - 'a formalist fugue, a caricature'.[...].It could not haved served as preparation for 'Song of the Forests'." 
  22. ^ a b Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 340. "She accused the creator of the G major Fugue of expressing ‘emotions that are morbid, gloomy and unhealthy.[...].certain of the pieces do not merit being widely popularized" 
  23. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 337. "Shostakovich showed the work at an audition at the Union of Composers on Miusskaya Street, where he was urged by the Union Secretaries, Zahkarov and Koval’, his erstwhile persecutors in 1948, ‘not to repeat his old mistakes’." 
  24. ^ “[ムラデリの歌劇「偉大な友情」に関する全ソ連邦共産党(ボ)中央委員会政治局の決議 Постановление Политбюро ЦК ВКП(б) Об опере "Великая дружба" В.Мурадели 10 февраля 1948 г. "ムラデリの歌劇「偉大な友情」に関する全ソ連邦共産党(ボ)中央委員会政治局の決議"]”. Исторический факультет МГУ.(モスクワ大学歴史学部)https://www.hist.msu.ru/about/gen_news/.+2024年1月14日閲覧。
  25. ^ 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、113頁。 
  26. ^ a b c 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、114-115頁。 
  27. ^ 千葉潤『ショスタコーヴィチ』音楽之友社、2005年、114,115,122頁。 
  28. ^ a b c d Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179 
  29. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 180. "Later in her life, Nikolayeva --- who established a special niche for her self as authorized interpreter of the complete cycle." 
  30. ^ a b Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "Later that summer, Nikolayeva took it upon herself to perform the cycle again at the Committee for Artistic Affairs , making sure first that shostakovich was out town . The result this time was positive and publication was authorized." 
  31. ^ Elizabeth Wilson (2022). Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 298. "Yudina dismissed those who argued there was no need for polyphony – ‘such child’s prattle is not worth discussing’" 
  32. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "Some voices were raised in defense of shostakovich's new opus, most passionately that of Mairiya Yudina, whose adovocacy of artistic ideals in evaluating the significance of Shostakovich's accomplishment - as opposed to ideological yardsticks - was noteworthy in the context both hor its sincerity and for its utter incongruity." 
  33. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 342. "Yudina gave her evaluation of the new work as ‘a real heroic exploit!" 
  34. ^ Elizabeth Wilson (2022). Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 212. "These marvellous works will be performed by pianists throughout the world." 
  35. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "Neither public performance nor publication of the cycle was endorsed" 
  36. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "Still, the music circulated widely in manuscript." 
  37. ^ Elizabeth Wilson (2022). Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 299. "In the meantime, Gilels, Neuhaus and Nikolayeva were performing part of the cycle off manuscript copies, soon to be followed by Yudina, Grinberg and Richter." 
  38. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "In December 1951, Emil Gileris included three of the twenty-four Plreludes and Fugues (nos. 1 in C Major, 5 in D Major, and 24 in D Minor) in his rectial programs in Helsinki, Oulu, and Lahti, Finland, as well as in Minsk." 
  39. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 179. "In May 1952, the eminent pianist Heinrich Neuhaus wrote a colleague that he only had six of shostakovich's Preludes and fugues and that he had not yet found time to arrange to copy rest: "Marvelous music, and those of us who love not just 'feeling' but 'intellect' in music are simply in clover!"" 
  40. ^ Elizabeth Wilson (Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia). Playing with Fire: The Story of Maria Yudina, Pianist in Stalin's Russia. Yale University Press. p. 299. "the cycle was accepted for performance and publication in December 1952." 
  41. ^ Derek C. Hulme (2010). Dmitri Shostakovich Catalogue. Scarecrow Press. p. 341 
  42. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 347. "Indeed, he dedicated the Preludes and Fugues to me, but this was a secret between us; the dedication was not printed in the published editions." 
  43. ^ Laurel E. Fay (2000). Shostakovich: A Life. Oxford University Press. p. 180 
  44. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 348. "He phoned to tell me that he had completed a viola sonata, and asked me to play a group of Preludes and Fugues in the concert with its premiere on his birthday. Alas, the concert took place without him." 
  45. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. pp. 616,619. "MARK LUBOTSKY describes the ultimate farce of Shostakovich’s civic funeral at the Grand Hall of the Moscow Conservatoire.[...].the pianist Tatyana Nikolayeva played Shostakovich’s C major Prelude and Fugue." 
  46. ^ a b c Derek C. Hulme (2010). Dmitri Shostakovich Catalogue. Scarecrow Press. pp. 344-349 
  47. ^ Derek C. Hulme (2010). Dmitri Shostakovich Catalogue. Scarecrow Press. pp. 343,344 
  48. ^ a b TATIANA NIKOLAYEVA Release Shostakovich”. Youri Egorov. 2024年1月17日閲覧。
  49. ^ Shostakovich: 24 Preludes & Fugues Opus 87” (英語). David Jalbert (2021年9月22日). 2024年1月29日閲覧。
  50. ^ Complete Preludes & Fugues” (英語). harmonia mundi. 2024年1月29日閲覧。
  51. ^ Bond to present recitals of Shostakovich’s works” (英語). Idaho State University. 2024年1月29日閲覧。
  52. ^ 24 Preludes and Fugues Op. 87 Dmitri Shostakovich”. jennylin.net. 2024年1月29日閲覧。
  53. ^ Stone, Colin. “Colin Stone - pianist” (英語). www.colinstone.co.uk. 2024年1月29日閲覧。
  54. ^ Craig Sheppard | School of Music | University of Washington”. music.washington.edu. 2024年1月29日閲覧。
  55. ^ Metason (英語), Dmitri Shostakovich, Craig Sheppard - 24 Preludes And Fugues, Op 87, https://music.metason.net/artistinfo?name=Dmitri%20Shostakovich%2C%20Craig%20Sheppard&title=24%20Preludes%20And%20Fugues%2C%20Op%2087 2024年1月29日閲覧。 
  56. ^ Recordings” (英語). Peter Donohoe. 2024年1月29日閲覧。
  57. ^ Igor Levit - On DSCH | CD” (英語). www.sonyclassical.com. 2024年1月29日閲覧。
  58. ^ Shostakovich” (英語). Hannes Minnaar. 2024年1月29日閲覧。
  59. ^ The 50 greatest recordings of all time”. BBC music magazine. 2024年2月5日閲覧。
  60. ^ David Ledbetter (2002). Bach's Well-tempered Clavier: the 48 preludes and fugues. Yale University Press. p. 43. "Bach elected to arrange the key scheme of The Well-tempered Clavier of 1722 to go up the chromatic scale from C, with tonic major and minor alternating, rather than in a scheme going round the circle of 5ths from C, with major keys alternating with their relative minor." 
  61. ^ Derek C. Hulme (2010). Dmitri Shostakovich Catalogue. Scarecrow Press. p. 340. "A collection of piano pieces round the whole cycle of ascending fifths" 
  62. ^ a b Karina Khalatova (2000). Polyphonic innovations in the piano music of Dmitry Shostakovich: Twenty-Four Preludes and Fugues. University of Cincinnati 
  63. ^ a b Michael Mishra (2008). A Shostakovich Companion. Westport, Conn.: Praeger 
  64. ^ Jihong Park (2012). Historical And Analytucal Overviews On Dmitiri Shostakovich's Twenty-Four Preludes and Fugues. Florida Atlantic University. pp. 18,23. https://fau.digital.flvc.org/islandora/object/fau%3A3894/datastream/OBJ/view/Historical_and_analytical_overviews_on_Dmitri_Shostakovich_s_Twenty-Four_Preludes_and_Fugues.pdf 
  65. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 340. "I wish to say that I do not regard this composition as a cycle. It does not need to be played from the first to the last prelude and fugue. In my opinion this is not essential, in fact it might even harm the work, as it is indeed difficult to comprehend. It would be more correct, therefore, to play a group of six, or maybe even three or four of the pieces. It is not a cycle, where one piece must perforce follow on from another. It is just a collection of piano pieces, and not a work that is connected throughout." 
  66. ^ Elizabeth Wilson (1994). Shostakovich: A Life Remebered. Faber & Faber. p. 347. "I must emphasize that Shostakovich intended this work to be played in its entirety, as a cycle. When played separately, the pieces acquire a ‘divertimento’ character." 
  67. ^ Denis V. Plutalov (2010). Dmitry Shostakovich's Twenty-Four Preludes and Fugues op. 87: An Analysis and Critical Evaluation of the Printed Edition Based on the Composer on the Composer's Recor s Recorded Performance. 2010. p. 23. https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1026&context=musicstudent 
  68. ^ Mark Mazullo (2010). Shostakovich's Preludes and Fugues: Contexts, Style, Performance. Yale University Press.. p. 78 
  69. ^ a b c d e Denis V. Plutalov (2010). [https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1026&context=musicstudent Dmitry Shostakovich's Twenty-Four Preludes and Fugues op. 87: An Analysis and Critical Evaluation of the Printed Edition Based on the Composer on the Composer's Recor s Recorded Performance]. University of Nebraska at Lincoln. https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1026&context=musicstudent 
  70. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad ae af ag ah ai aj ak al am an 音楽之友社 編『ショスタコーヴィチ 作曲家別名曲解説ライブラリー15』音楽之友社、1993年。 
  71. ^ Dolzhansky, 24 prelyudii i fugi.
  72. ^ a b c d e f g h i j k l Jihong Park (2012). Historical And Analytucal Overviews On Dmitiri Shostakovich's Twenty-Four Preludes and Fugues. Florida Atlantic University 
  73. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad ae af ag ah ai aj ak al am Sofia Moshevich. Shostakovich's Music for Piano Solo: Interpretation and Performance (Russian Music Studies). Indiana University Press 
  74. ^ Thorn, Notes. This is the first Western recording of the complete op. 87.
  75. ^ Milich, Fortepiano: Klas 7, 134.
  76. ^ a b Sofia Moshevich (2004). Dmitri Shostakovich, Pianist. McGill-Queen's University Press 
  77. ^ Mnatsakanova, “Nekotoriye nablyudeniya,” 273. See also Dolzhansky, 24 prelyudii i fugi, 33.
  78. ^ a b Nikolayeva, “Prelyudii i fugi,”


「24の前奏曲とフーガ」の続きの解説一覧



固有名詞の分類


英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

「24の前奏曲とフーガ」の関連用語

24の前奏曲とフーガのお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



24の前奏曲とフーガのページの著作権
Weblio 辞書 情報提供元は 参加元一覧 にて確認できます。

   
社団法人全日本ピアノ指導者協会社団法人全日本ピアノ指導者協会
Copyright 1996-2024 PianoTeachers' National Association of Japan
ウィキペディアウィキペディア
All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
この記事は、ウィキペディアの24の前奏曲とフーガ (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。 Weblio辞書に掲載されているウィキペディアの記事も、全てGNU Free Documentation Licenseの元に提供されております。

©2024 GRAS Group, Inc.RSS