ロサンゼルス鉄道
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ロサンゼルス鉄道( Yellow Cars, LARy, 後に ロサンゼルス・トランジット・ライン)は、1901年から1963年までカリフォルニア州ロサンゼルス中央部とその周辺地域で運転していた路面電車であった。2路線のケーブルカーを除き、1067 mmの軌間であった。 同社は、ロサンゼルスの広範囲を営業エリアとしていたパシフィック電鉄(Red Cars)より多くの乗客を運んだ。 両社は、ホーソン・ブルバードに沿ってメインストリートと4番ストリートにてデュアルゲージ(1,435mm/1,067mm)で軌道を共有していた。
- ^ “Finding Aid for the Los Angeles Railway Corporation Legal Records and Correspondence”. 2013年8月21日閲覧。 “the controlling interest remained part of the Huntington estate until 1945 when the Fitzgerald Brothers purchased those shares. LARy became part of the National City Lines, was renamed the Los Angeles Transit Lines, and eventually the streetcars were phased out, replaced by motor buses.”
- ^ a b “Book Review: Los Angeles Railway Yellow Cars”. 2013年8月21日閲覧。 “By the end of World War II, the Huntington estate sold its majority interest to Chicago-based National City Lines. LARY became the Los Angeles Transit Lines, and bigger changes were in store. Many lines were converted to bus operation through the late forties and fifties. Never mind that NCL was partially owned by bus, tire, and gasoline suppliers. Though Federal anti-trust action was taken against NCL, the damage was already done. Los Angeles was officially in love with the automobile.”
- ^ Possible restoration
- ^ “Angels Flight Railway – A Los Angeles Landmark Since 1901!”. エンジェルス・フライト公式ウェブサイト. 2016年9月12日閲覧。
- ^ Court Flight(英語)
- ^ United States Court of Appeals for the Seventh Circuit (1951), para 33, "We have considered carefully all the evidence offered and excluded. We think that the court's rulings were fair, and that, having permitted great latitude in admitting testimony as to intent, purpose and reasons for the making of the contracts, the court, in its discretion, was entirely justified in excluding the additional testimony offered."
- 1 ロサンゼルス鉄道とは
- 2 ロサンゼルス鉄道の概要
- 3 ギャラリー
- 4 外部リンク
ロサンゼルス鉄道
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アメリカ・ロサンゼルスの市内交通を担ったロサンゼルス鉄道が"Descanso"(安息・休憩の意)という愛称を持つ無番号で1910年製造の霊柩電車を保有していたことがあり、南カリフォルニア鉄道博物館に保存されている。 世界初とされる鉄道霊柩車両 チャーチルの亡骸を運ぶ霊柩列車。イギリス、1965年 棺室の扉を開いた霊柩電車。アメリカ、1884年 第16代米大統領エイブラハム・リンカーンの霊柩列車。1865年 その他海外の事例については「en:Funeral train」を参照
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ロサンゼルス鉄道 (Los Angeles Railway)
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「ロサンゼルス郡都市圏交通局」の記事における「ロサンゼルス鉄道 (Los Angeles Railway)」の解説
詳細は「ロサンゼルス鉄道」を参照 ロサンゼルス市内の路面電車、バスを運行した事業者。略称はLARy。 ロサンゼルスの市街鉄道自体は1874年の馬車鉄道をその起源に持ち、電車運行は1886年にはじめられた。ロサンゼルス鉄道は1894年に設立され、それ以前に存在した会社や同時期に設立された競合他社を吸収して拡大した。全盛期には軌道延長で500Km、800両の車両が運行された。1930年代以降はバス路線の整備にも力を入れていた。 パシフィック電鉄の軌道幅が1435mmであるのに対し、ロサンゼルス鉄道の軌道幅は1067mmでこのためにロサンゼルス市内には三線軌条が随所に設けられていた。
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