ボンバルディア グローバル・エクスプレス
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/07/18 05:27 UTC 版)
ルートン空港を飛び立つグローバル・エクスプレス
- ^ a b c d “Global Express Overview (1997 – 2006)”. Jetcraft Corporation (2014年6月3日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ a b c “Global adventure - Corporate aviation has never seen anything quite like Bombardier's Global Express -the aircraft or the programme”. FlightGlobal (1996年11月20日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ a b c d “Bombardier Global Express”. Aerospace Technology. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Rolling together?” (英語). FlightGlobal (1996年8月28日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ 民間航空機の開発経験を得るには主翼の設計開発技術を学ぶ必要があり、ボーイングとの共同開発では主翼には触れられなかった。当初からリスク・シェアリング・パートナーとして参加することができ、開発能力が向上した
- ^ “三菱重工、ボンバルディア向け中胴・中央翼を増産 カナダに34億円投資”. 日刊工業新聞 (2017年10月6日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ Edward Russell. (15 October, 2018), “NBAA: Bombardier on track for Global 6500 deliveries in 2019”. Flight Global. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global Express XRS Enters Service”. Bombardier's Press Release (2005年12月10日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Aerospace launches Global Express XRS ultra long-range business jet”. Bombardier's Press Release (2003年10月6日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ Trautvetter., Chad (2011年5月15日). “Bombardier Rebrands Global Express XRS as Global 6000”. AIN online. 2018年10月17日閲覧。
- ^ a b George, Fred (2014年6月1日). “Bombardier Global 6000 - Capability, reliability and product support build brand loyalty.”. AviationWeek.com. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Delivers First Vision Flight Deck on a Global 6000 Aircraft to Wideworld Services Ltd.”. Bombardier's Press Release (2012年4月13日). 2018年10月19日閲覧。
- ^ a b c d e f Lynch, Kerry (2018年5月27日). “Speculating on business jets”. AIN online. 2018年10月17日閲覧。
- ^ a b Lynch, Kerry (2019年10月1日). “Bombardier's Global 6500 Enters Service”. AIN online. 2019年10月6日閲覧。
- ^ a b Cook, Marc (2019年12月23日). “Bombardier Global 5500 & 6500 FAA Certified”. AV web. 2021年1月26日閲覧。
- ^ Benenson, Tom (2002年1月1日). “Global 5000 - Shorter fuselage and range, lower cost than the Global Express.”. Flyingmga.com. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global 5000 successfully completes first flight”. Bombardier's Press Release (2003年3月7日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global 5000”. Business Aviation Group. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global 5000 makes grand debut en route to Paris Air Show”. Bombardier's Press Release (2003年6月11日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Trio of new Bombardier Business jets mark Paris Air Show debut”. Bombardier's Press Release (2003年6月14日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global 5000 Business Jet Earns Transport Canada Type Approval”. Bombardier's Press Release (2004年3月22日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Global 5000 Wins European EASA Type Approval”. Bombardier's Press Release (2004年7月19日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “First Bombardier Global 5000 Enters Service”. Bombardier's Press Release (2005年4月19日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Extends High Speed Global 5000 Jet Range to 5,200 NM”. Bombardier's Press Release (2008年2月19日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “100th Bombardier Global 5000 Jet Enters Service”. Bombardier's Press Release (2011年3月30日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Bombardier Marks 10th Anniversary Of The First Global 5000 Delivery”. Bombardier's Press Release (2015年4月21日). 2018年10月17日閲覧。
- ^ Siebenmark, Jerry (2019年10月21日). “Bombardier Sees Range Increase With Global 5500”. AIN online. 2019年10月23日閲覧。
- ^ Pimentel, Dan (2020年6月30日). “Bombardier's Long-range Global 5500 Enters Service”. Flying Magazine. 2021年1月26日閲覧。
- ^ a b c d e f g h Peter R. Foster「RAF says goodbye to Sentinel R1 戦場監視機センチネルR1の退役」『航空ファン』第823号、文林堂、2021年7月、30-33頁。
- ^ “ASTOR Sentinel R1 Airborne Stand-off Radar Aircraft” (英語). Air Force Technology. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “About the Sentinel R1” (英語). Royal Air Force. 2018年10月17日閲覧。
- ^ Donald, David (2017年6月16日). “Saab's GlobalEye Surveillance System Takes Shape on Global 6000” (英語). AIN online. 2018年10月19日閲覧。
- ^ Waldron, Greg (2018年7月17日). “Farnborough: Saab GlobalEye flight campaign well under way” (英語). Flight Global. 2018年10月19日閲覧。
- ^ Hoyle, Craig (2018年3月14日). “PICTURES: Saab's GlobalEye makes flight debut” (英語). Flight Global. 2018年10月19日閲覧。
- ^ “スウェーデン軍 ”お皿”の四角いNEW早期警戒管制機を調達へ サーブ”. 乗りものニュース. (2022年7月7日) 2022年7月8日閲覧。
- ^ Eshel, Tamir (2011年9月21日). “U.S. Air Force Extends BACN Com-Relay Biz Jets Operations in Kandahar” (英語). Defence Update. 2018年10月19日閲覧。
- ^ "U.S. Air Force Officially Designates Aircraft Flying Battlefield Airborne Communications Node System" (Press release) (英語). Northrop Grumman. 2011年11月3日. 2018年10月19日閲覧。
- ^ “見た目地味でも役割は超重要! 米空軍に新たな空中中継機が誕生 墜落した同型機の穴埋め分か?”. 乗りものニュース. (2023年3月2日) 2023年3月3日閲覧。
- ^ "Bombardier's Global 5000 Jet Handed Over for Operation with the German Ministry of Defence" (Press release) (英語). Bombardier. 22 September 2011. 2018年10月19日閲覧。
- ^ “Bombardier Aerospace delivers first special mission Global Express” (英語). Aerospace Online (2001年5月10日). 2018年10月19日閲覧。
- ^ “Bombardier BD-700 Global Express”. Airliners.net. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Global 5000 Factsheet”. Bombardier. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Global 5500 Factsheet”. Bombardier. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Global 6000 Factsheet”. Bombardier. 2018年10月17日閲覧。
- ^ “Global 6500 Factsheet”. Bombardier. 2018年10月17日閲覧。
- 1 ボンバルディア グローバル・エクスプレスとは
- 2 ボンバルディア グローバル・エクスプレスの概要
- 3 派生モデル
- 4 特殊用途
- 5 仕様
- 6 脚注
固有名詞の分類
ビジネス機 | FA-200 スペクトラム S-33 インディペンデンス ボンバルディア グローバル・エクスプレス リアジェット ビーチクラフト キングエア |
- ボンバルディア グローバル・エクスプレスのページへのリンク