125丁目駅 (IRTレキシントン・アベニュー線)
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/11/05 08:51 UTC 版)
125丁目駅 (125ちょうめえき、英語: 125th Street)はニューヨーク市地下鉄IRTレキシントン・アベニュー線の駅である。マンハッタン区イーストハーレムの125丁目とレキシントン・アベニューの交差点に位置し、4系統と6系統が終日、5系統が深夜を除く終日、<6>系統が平日20時45分までの混雑方向のみ停車する。
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2012–2017”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2018年7月12日). 2018年7月12日閲覧。
- ^ “Lexington Av. Line to be Opened Today — Subway Service to East Side of Harlem and the Bronx Expected to Relieve Congestion — Begins With Local Trains — Running of Express Trains to Await Opening of Seventh Avenue Line of H System”. ニューヨーク・タイムズ: p. 13. (1918年7月17日) 2016年11月11日閲覧。
- ^ “Open New Subway Lines to Traffic; Called a Triumph — Great H System Put in Operation Marks an Era in Railroad Construction — No Hitch in the Plans — But Public Gropes Blindly to Find the Way in Maze of New Stations — Thousands Go Astray — Leaders in City's Life Hail Accomplishment of Great Task at Meeting at the Astor”. New York Times: p. 1. (1918年8月2日) 2016年11月6日閲覧。
- ^ “BUSINESS GROWTH IN EAST HARLEM; New Subway Will Benefit the Hitherto Quieter Section of 125th Street. IMPROVING OLD HOLDINGS Good Rental Season Even at Slightly Advanced Rates--Private Houses Remodeled.”. The New York Times. (1918年8月11日). ISSN 0362-4331 2017年1月8日閲覧。
- ^ Gargan, Edward A. (1981年6月11日). “AGENCY LISTS ITS 69 MOST DETERIORATED SUBWAY STATIONS”. The New York Times 2016年8月13日閲覧。
- ^ a b “FINISH A NEW LINK OF THE DUAL SUBWAY; Lexington Avenue Line North of Forty-second Street to Begin Local Service Wednesday. BRANCH EXTENDS TO BRONX Through service, with Times SquareGrand Central Shuttle Connections, to Open Soon. Changes in the Bronx.”. ニューヨーク・タイムズ. (1918年7月11日). ISSN 0362-4331 2017年1月8日閲覧。
- ^ “Tracks of the New York City Subway”. Tracks of the New York City Subway. 2015年10月9日閲覧。
- ^ a b c d e f “MTA Neighborhood Maps: Harlem/East Harlem”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2015年). 2016年12月30日閲覧。
- ^ a b c d e “Second Avenue Subway Update to Community Board 11”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2016年4月5日). 2017年1月8日閲覧。
- ^ “Chapter 2: Description of Phase 2 Modified Design”. Supplemental Environmental Assessment to the Second Avenue Subway Final Environmental Impact Statement: Phase 2. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. (July 2018) 2018年7月13日閲覧。
- 1 125丁目駅 (IRTレキシントン・アベニュー線)とは
- 2 125丁目駅 (IRTレキシントン・アベニュー線)の概要
- 3 歴史
- 4 脚注
- 125丁目駅_(IRTレキシントン・アベニュー線)のページへのリンク