バーゲン・ストリート駅_(INDカルバー線)とは? わかりやすく解説

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バーゲン・ストリート駅 (INDカルバー線)

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/03/08 15:51 UTC 版)

バーゲン・ストリート駅(Bergen Street)はブルックリン区ボアラムヒルのバーゲン・ストリートとスミス・ストリート交差点に位置するニューヨーク市地下鉄INDカルバー線の駅[2][3]で、F系統及びG系統が終日停車する。開業当初の駅は急行停車駅だったが、1976年に急行が廃止されてからは使用されず、1999年の火災で使用できなくなり、復旧には多額の費用を要するという[4]


  1. ^ Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2013–2018”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2019年7月18日). 2019年7月18日閲覧。
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  6. ^ a b “City's Subway Open March 20 To Bergen St.”. Brooklyn Daily Eagle: p. 8. (1933年3月12日). https://www.newspapers.com/image/59887096/?terms=%22bergen%22%2B%22independent%2Bsubway%22 2016年7月4日閲覧。 
  7. ^ a b “CITY SUBWAY OPENS NEW LINK MARCH 20; Brooklyn Extension to Bergen and Smith Streets to Add One More Station. RISE IN REVENUE CERTAIN Further Cut Into Traffic of Rival Systems at Terminal Point Is Predicted. GROWTH WILL CONTINUE Station-by-Siation Completion to Church Avenue Before September Is Planned.”. The New York Times. (1933年3月12日). ISSN 0362-4331. https://www.nytimes.com/1933/03/12/archives/city-subway-opens-new-link-march-20-brooklyn-extension-to-bergen.html 2016年6月20日閲覧。 
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  11. ^ Chan, Sewell (2005年1月25日). “2 Subway Lines Crippled by Fire; Long Repair Seen”. The New York Times. https://www.nytimes.com/2005/01/25/nyregion/2-subway-lines-crippled-by-fire-long-repair-seen.html 2016年7月4日閲覧。 
  12. ^ Derailed: Beset by floods and fires and built on technology that predates the Model T, the subway, the very essence of New York, has become frighteningly fragile. And now that the MTA has dug itself into a deep financial hole, it has started traveling back in time to 1975.”. New York (2005年2月28日). 2015年11月4日閲覧。
  13. ^ Lueck, Thomas J. (1999年3月13日). “After Station Fire, Subway Lines Face Months of Turmoil”. The New York Times. ISSN 0362-4331. https://www.nytimes.com/1999/03/13/nyregion/after-station-fire-subway-lines-face-months-of-turmoil.html 2016年12月11日閲覧。 
  14. ^ “METRO NEWS BRIEFS: NEW YORK; Smoky Fire Halts Service On Four Subway Lines”. The New York Times. (1999年3月12日). ISSN 0362-4331. https://www.nytimes.com/1999/03/12/nyregion/metro-news-briefs-new-york-smoky-fire-halts-service-on-four-subway-lines.html 2016年12月11日閲覧。 
  15. ^ Review of the G Line”. mta.info. Metropolitan Transportation Authority (2013年7月10日). 2015年8月2日閲覧。
  16. ^ a b Review of the G Line: Appendices”. Metropolitan Transportation Authority (2013年7月10日). 2015年10月28日閲覧。
  17. ^ a b c LIGHT AT END OF TUNNEL: F Train Express may return”. brooklyneagle.com. Brooklyn Eagle (2013年3月6日). 2015年7月28日閲覧。
  18. ^ History shows it’s not the G train ‘extension’ — it’s the G train renewal”. The Brooklyn Paper (2012年4月13日). 2015年8月2日閲覧。
  19. ^ Pollak, Michael (2008年12月5日). “F.Y.I.: The Lady's Guards”. The New York Times. https://www.nytimes.com/2008/12/07/nyregion/thecity/07fyi.html?_r=0 2016年8月26日閲覧。 
  20. ^ In Subways, Suddenly, 2 Glimpses of History”. The New York Times (2013年11月29日). 2015年9月7日閲覧。
  21. ^ Friedlander, Alex E. (2003年11月2日). “The Twists and Turns Of the F Train”. The New York Times. https://www.nytimes.com/2003/11/02/nyregion/l-the-twists-and-turns-of-the-f-train-955604.html 2016年7月4日閲覧。 


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