シド・マイヤー
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/04/05 07:35 UTC 版)
シド・マイヤー(Sid Meier)ことシドニー・K・マイヤー[注釈 1](Sidney K. Meier([ˈmaɪər] MIRE)、1954年2月24日 - )は、カナダ生まれのアメリカ合衆国のコンピュータゲームのプログラマ・ゲームデザイナー・プロデューサーである。『シヴィライゼーション』シリーズを始めとする、数多くのストラテジーゲームやシミュレーションゲームを製作している。
注釈
出典
- ^ Moseley, Roger (October 28, 2016). Keys to Play: Music as a Ludic Medium from Apollo to Nintendo. Univ of California Press. ISBN 978-0-520-29124-9
- ^ “D.I.C.E Special Awards”. 2017年1月22日閲覧。
- ^ “Firaxicon: An Evening with Sid Meier and Jake Solomon of Firaxis Games”. Sid Meier's Civilization (2014年10月8日). 2021年12月11日時点のオリジナルよりアーカイブ。 Template:Cite webの呼び出しエラー:引数 accessdate は必須です。
- ^ a b c d “Sid Meier: The Father of Civilization”. Kotaku.com (2013年6月26日). 2013年8月25日閲覧。
- ^ a b Jahromi, Neima (September 22, 2021). “Sid Meier and the Meaning of "Civilization"”. The New Yorker 2021年10月18日閲覧。.
- ^ “Sid Meier's Game Design Boot Camp at the University of Michigan”. Eecs.umich.edu. 2013年8月25日閲覧。
- ^ a b Sullentrop, Chris (2017年5月8日). “'Civilization' Creator Sid Meier: "I Didn't Really Expect to be a Game Designer"”. Glixel. 2017年5月8日閲覧。
- ^ a b Brooks, M. Evan (May 1994). “Pachyderm Platoon”. Computer Gaming World: 166, 168 .
- ^ Plunkett, Luke (2011年8月31日). “Remembering The House That Civilization Built”. Kotaku. Gawker Media. 2012年1月10日時点のオリジナルよりアーカイブ。2011年9月8日閲覧。
- ^ a b “Floyd of the Jungle”. Atari Mania. 2018年3月17日時点のオリジナルよりアーカイブ。2018年3月16日閲覧。
- ^ Rouse, Richard (2001). Game Design: Theory & Practice. Plano, Texas: Wordware Publishing, Inc.. p. 41. ISBN 1-55622-735-3
- ^ “Another Great Simulation from Sid Meier - Author of F-15 Strike Eagle (advertisement)”. Run: p. 48. (1986年2月) 2013年10月8日閲覧。
- ^ “CGW's Last Annual Game Poetry Contest”. Computer Gaming World: 48. (December 1, 1992) 2014年7月5日閲覧。.
- ^ “GameSpy: PC Games, Reviews, News, Previews, Demos, Mods & Patches”. Archive.gamespy.com. 2008年10月17日時点のオリジナルよりアーカイブ。2014年11月26日閲覧。
- ^ a b “GameSpot Presents: The Sid Meier Legacy”. GameSpot. 2013年8月12日時点のオリジナルよりアーカイブ。 Template:Cite webの呼び出しエラー:引数 accessdate は必須です。
- ^ Musgrove, Mike (2001年12月10日). “For the Fun of It”. The Washington Post 2014年11月26日閲覧。
- ^ PC Zone staff (2006年7月6日). “Interview: Looking Back... Civilization IV” (PHP). Computer and Video Games U.S.. pp. 1–3. 2010年7月26日時点のオリジナルよりアーカイブ。2007年2月28日閲覧。 “We pull up a pew with developer Firaxis and talk deep, dark diplomacy.”
- ^ “Civilization 5”. GamePro.com (2010年4月30日). 2010年5月3日時点のオリジナルよりアーカイブ。2010年8月10日閲覧。
- ^ Parkin, Simon (2015年3月5日). “'We should have been more audacious' - A Civilization: Beyond Earth retrospective”. Gamasutra. 2015年3月6日時点のオリジナルよりアーカイブ。2015年3月5日閲覧。
- ^ Rouse III, Richard (2005). Game Design: Theory & Practice Second Edition. Wordware Publishing. pp. 20–39. ISBN 1-55622-912-7
- ^ Scott-Jones, Richard (2020年9月1日). “An excerpt from Sid Meier's Memoir! on the making of Civilization”. PCGamesN. 2020年9月26日閲覧。
- ^ “Sid starts up. Again”. Forbes (1997年7月25日). 2017年12月1日時点のオリジナルよりアーカイブ。2018年9月26日閲覧。
- ^ “Sid Meier Leaves Microprose”. Next Generation (Imagine Media) (20): 25. (August 1996).
- ^ US A system for automatically generating musical compositions on demand one after another without duplication ... in a variety of genres and forms so that concerts based on generated compositions will have a varied mix of pieces incorporated therein. 5496962, Meier, Sidney K. & Jeffery L. Briggs, "System for Real-Time Music Composition and Synthesis", issued March 5, 1996
- ^ “75 Power Players”. Next Generation (Imagine Media) (11): 51. (November 1995).
- ^ McKeand, Kirk (2016年6月15日). “Sid Meier prototypes his ideas on a 20-year-old engine only he knows how to use”. PCGamesN. 2017年4月28日閲覧。
- ^ “Ask Sid”. Firaxis (2005年8月). 2006年3月26日時点のオリジナルよりアーカイブ。2006年2月5日閲覧。
- ^ テイクツー、プレミアゲームのフィラクシスを買収 IT-PLUS、日経、2005年11月8日
- ^ Schreier, Jason (2020年9月8日). “Creator of 'Civilization' Looks Back at One of the Longest Careers in the Industry”. Bloomberg News. 2020年9月8日閲覧。
- ^ Wilson, Johnny L.; Brown, Ken; Lombardi, Chris; Weksler, Mike; Coleman, Terry (July 1994). “The Designer's Dilemma: The Eighth Computer Game Developers Conference”. Computer Gaming World: 26–31 .
- ^ “How Sid Meier became one of the most recognizable names in gaming | News”. PC Gamer. (June 28, 2013) 2013年8月25日閲覧。.
- ^ “Game Boy”. Joabj.com. 2020年12月20日閲覧。“Game Boy Magazine : Sid Meier, May 1999”. Joabj.com. 2020年12月20日閲覧。
- ^ Hensel, Jennifer Judge (2012年5月22日). “Students experience 'boot camp' with legendary game designer Sid Meier”. ur.umich.edu. 2017年1月3日時点のオリジナルよりアーカイブ。2018年12月19日閲覧。
- ^ “GameSpot” (2005年5月17日). 2013年8月12日時点のオリジナルよりアーカイブ。2013年8月25日閲覧。
- ^ CGW 148: The 15 Most Influential Industry Players of All Time
- ^ CGW 159: The Most Influential People in Computer Gaming
- ^ “Special Awards - Sid Meier, Firaxis Games”. Academy of Interactive Arts & Sciences. 2011年9月9日閲覧。
- ^ “Game Developer's Choice Online Awards – Sid Meier”. Game Developers Conference. UBM TechWeb. 2011年9月9日閲覧。
- ^ “IGN - 2. Sid Meier”. IGN. News Corporation. 2011年8月27日閲覧。
- ^ Chalk, Andy (November 17, 2017). “Here are your 2017 Golden Joystick Award winners”. PC Gamer 2019年7月23日閲覧。.
- ^ “Biographies: Sid Meier”. Firaxis. 2010年10月6日時点のオリジナルよりアーカイブ。2010年10月20日閲覧。
- ^ “Firaxis Games” (英語). www.firaxis.com. 2017年8月29日閲覧。
- ^ a b c d e f Meier, Sid (2020). Sid Meier's Memoir!. W. W. Norton & Company. pp. 277–278. ISBN 9781324005872
- ^ a b Edwards, Benj (2007年7月18日). “The History of Civilization”. Gamasutra. 2016年2月7日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年2月12日閲覧。
- ^ ROM MAGAZINE 3 — December 1983/January 1984 p 12, Peter Ellison
- ^ “Sid Meier's First(?) Game and an Early Look at MicroProse - How They Got Game”. web.stanford.edu. Template:Cite webの呼び出しエラー:引数 accessdate は必須です。
- ^ Gamers at Work: Stories Behind the Games People Play, by Morgan Ramsay, p 40
- ^ “Wingman”. Atari Mania. 2016年1月27日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年1月22日閲覧。
- ^ “Air Rescue I”. Atari Mania. 2016年2月8日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年7月31日閲覧。
- ^ “List of Atari 400 800 XL XE Games : Meier, Sid, page 1”. www.atarimania.com. 2017年8月28日閲覧。
- ^ “Civilization Series' Sales Cross 35 Million Copies « GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog” (英語). gamingbolt.com. 2017年8月28日閲覧。
- ^ Sid Meier's Memoir!, pp. 142–153
- ^ “CIVWORLD SHUTDOWN: FREQUENTLY ASKED QUESTIONS”. 2K Games. 2014年11月26日閲覧。
- ^ “Sid Meier's Ace Patrol launches on Steam”. Eurogamer.net (2013年8月27日). 2014年11月26日閲覧。
- 1 シド・マイヤーとは
- 2 シド・マイヤーの概要
- 3 受賞歴
- 4 開発したゲーム
- 5 脚注
固有名詞の分類
- シド・マイヤーのページへのリンク