75番街駅
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/02/24 14:54 UTC 版)
75番街駅(75番街-ピューリタン・アベニュー駅とも)は、クイーンズ区フォレスト・ヒルズの75番街-クイーンズ・ブールバード交差点に位置する、ニューヨーク市地下鉄INDクイーンズ・ブールバード線の駅である。E系統が平日21時以降と週末の全日、F系統が終日停車する。
|
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2013–2018”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2019年7月18日). 2019年7月18日閲覧。
- ^ a b Duffus, R.L. (September 22, 1929).
- ^ "QUEENS SUBWAY WORK AHEAD OF SCHEDULE: Completion Will Lead to Big Apartrnent Building, Says William C. Speers."
- ^ a b "Queens Lauded as Best Boro By Chamber Chief".
- ^ New York Times, New Subway Routes in Hylan Program to Cost $186,046,000, March 21, 1925, page 1
- ^ "TEST TRAINS RUNNING IN QUEENS SUBWAY; Switch and Signal Equipment of New Independent Line Is Being Checked."
- ^ a b Hirshon, Nicholas; Romano, Foreword by Ray (2013-01-01).
- ^ "NEW RETAIL AREA IN QUEENS BOROUGH; Sees Roosevelt Avenue Subway Station as Great Shopping Centre.
- ^ "Reproduction Poster of Extension to Union Turnpike – Kew Gardens".
- ^ Roger P. Roess; Gene Sansone (23 August 2012).
- ^ "PWA Party Views New Subway Link: Queens Section to Be Opened Tomorrow Is Inspected by Tuttle and Others". nytimes.com.
- ^ "CITY SUBWAY OPENS QUEENS LINK TODAY; Extension Brings Kew Gardens Within 36 Minutes of 42d St. on Frequent Trains."
- ^ "OPENING MOVED UP FOR NEW SUBWAY; Traffic to Be Started on the Extension of City's Line to Kew Gardens on Thursday.
- ^ Sansone, Gene (October 25, 2004) (英語). New York Subways: An Illustrated History of New York City's Transit Cars. JHU Press. ISBN 9780801879227
- ^ a b Ingalls, Leonard (1953年8月28日). “2 Subway Lines to Add Cars, Another to Speed Up Service”. New York Times 2016年1月25日閲覧。
- ^ (英語) Proceedings. New York Board of Transportation. (1951)
- ^ (英語) Report. New York City Transit Authority. (1953)
- ^ a b “E Subway Timetable, Effective December 6, 2015”. New York Metropolitan Transportation Authority. 2016年3月7日閲覧。
- ^ a b “F Subway Timetable, Effective December 6, 2015”. New York Metropolitan Transportation Authority. 2016年3月7日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2 June 2008). The 75th Ave tiled text a tile width below the lime green trim with a black border (image).
- ^ Cox, Jeremiah (2008年6月2日). A name tablet with a mosaic arrow for the exit to 75th Ave (image)
- ^ NYCSubwaySystem (26 June 2012). NYC Subway: 75 Avenue, F Train. 2016年12月6日閲覧 (The platform sign showing the name as "75 Av-Puritan Av" can be seen at the 0:09 mark of the video, and an entrance sign showing this name can be seen at the 2:18 mark)
- ^ Marks, Seymour (1959年1月20日). “Phantom Subway: Ideal Spot to Park”. Long Island Star-Journal. Fultonhistory.com: p. 3 2016年8月12日閲覧。
- ^ “Neighborhood Map Kew Gardens, Forest Hills, Kew Gardens Hills, Hillcrest, Briarwood, Richmond Hill”. mta.info. Metropolitan Transport`ation Authority (2015年). 2016年7月3日閲覧。
- ^ a b “Tracks of the New York City Subway”. Tracks of the New York City Subway. 2015年10月9日閲覧。
- ^ “Review of F Line Operations, Ridership, and Infrastructure”. mta.info. Metropolitan Transportation Authority (2009年10月7日). 2016年12月10日閲覧。
- ^ Dougherty, Peter (2002年). “NYC Track Map Book Page 50 Queens F”. nyctrackmapbook.com. 2003年4月6日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年7月3日閲覧。
- ^ a b “Tracks of the New York City Subway”. Tracks of the New York City Subway. 2015年10月9日閲覧。
- ^ Linsky, Alan. “A Picture History of Kew Gardens, NY – Queens Boulevard Rapid Transit”. www.oldkewgardens.com. Kew Gardens Civic Association Incorporated. 2016年4月26日閲覧。
- ^ Burks, Edward C. (1975年4月20日). “Ridership on Queens Subways Down”. The New York Times. ISSN 0362-4331 2016年7月3日閲覧。
- ^ “Facts and Figures: Average Weekday Subway Ridership 2013–2018”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2019年7月18日). 2019年7月18日閲覧。
- 1 75番街駅とは
- 2 75番街駅の概要
- 3 乗降客数
- 75番街駅のページへのリンク