PvP
別名:プレイヤー対プレイヤー
PvPとは、俗に、オンラインゲーム上でプレイヤー同士が戦うことである。
PvPはMMORPGをはじめとする多人数参加型のオンラインゲームにおけるシステムの1つである。いわゆる対人戦闘であり、コンピュータではなくプレイヤーキャラクターと、1対1、または、多対多で戦闘する。システムによっては、PvPの際にはゲーム内で特定の対戦モードへ移行したり、特定の場所への移動、特定のサーバーへの接続等を伴う場合がある。
PKは、プレイヤーが他のプレイヤーキャラクターを攻撃するという点でPvPと共通するが、プレイヤーが一方的に攻撃を受けるのか、双方合意して対決するのかという点において異なると言える。
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プレイヤー対プレイヤー
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/09/23 01:43 UTC 版)
プレイヤー対プレイヤー(プレイヤーたいプレイヤー、Player versus player、PvP)は、2人以上の(人間)プレイヤー同士で行われるゲーム内戦闘のタイプを指す[1]。これは、「プレイヤー対環境」(player versus environment、PvE)と呼ばれるプレイヤーがコンピュータ制御の対戦相手および/またはプレイヤーと対戦するゲームとは対照的である。
- ^ Bartle, Richard (2003). Designing Virtual Worlds. New Riders. pp. 407. ISBN 0-13-101816-7. "Player(s) Versus Player(s) (PvP). Players are opposed by other players. In a combat situation, this means PCs can fight each other."
- ^ Bartle, Richard (2003). Designing Virtual Worlds. New Riders. pp. 407. ISBN 0-13-101816-7. "PvP and GvG both assume PvE."
- ^ a b Sicart, Michael (2011). The Ethics of Computer Games. MIT Press. pp. 179–184. ISBN 9780262261531
- ^ Reese (1996年3月11日). “LPMud Timeline”. 2012年2月26日時点のオリジナルよりアーカイブ。2010年4月14日閲覧。 “January 1992 ¶ _Genocide_ starts as the first MUD dedicated totally to inter-player conflict, which is a fancy way of saying that its theme is creatively player-killing.”
- ^ Towers, J. Tarin; Badertscher, Ken; Cunningham, Wayne; Buskirk, Laura (1996). Yahoo! Wild Web Rides. IDG Books Worldwide Inc.. pp. 149. ISBN 0-7645-7003-X. "Genocide is a breakneck-paced, brutal MUD that has none of the mobs or quests you might be used to. It's a bloody world of kill-or-be-killed where you battle your fellow players in a savage race to the finish. [...] The only advantage the veterans have is experience and the knowledge of where to find the good stuff fast."
- ^ Shah, Rawn; Romine, James (1995). Playing MUDs on the Internet. John Wiley & Sons, Inc.. pp. 98–99. ISBN 0-471-11633-5. "Some Muds are completely dependant on player-killing, and have wars that start every half hour or so. These Muds are becoming more common, basing a lot of their ideas on the extremely popular LPmud known as Genocide."
- ^ Bartle, Richard (2003). Designing Virtual Worlds. New Riders. pp. 518. ISBN 0-13-101816-7. "Vigilantism, defending the innocent from PKs ... The killing of PKers is known as PKKing"
- ^ Bartle, Richard (2003). Designing Virtual Worlds. New Riders. pp. 407. ISBN 0-13-101816-7. "Group versus Group (GvG). Players are members of groups that are in conflict with other groups. In a combat situation, this means PCs can fight any PCs who are members of enemy groups but not those who are members of their own (or a neutral) group.63 [...] 63This is often known as Realm versus Realm (RvR), as it was popularized under this name in Dark Age of Camelot."
- ^ Bartle, Richard (2003). Designing Virtual Worlds. New Riders. pp. 411. ISBN 0-13-101816-7. "The term RvR comes from Dark Age of Camelot, but it's not the only virtual world to use this approach; indeed, it's not the only big, graphical world to do so. Anarchy Online has characters divided into three groups, with people meeting in PvP areas for combat. Lineage has clan-like groups called bloodpledges, which can conquer castles from one another in (scheduled) sieges; success here has material results, in that owners of castles get tax income they can invest in preparing for the next siege."
- 1 プレイヤー対プレイヤーとは
- 2 プレイヤー対プレイヤーの概要
- 3 RvR(王国vs.王国)戦闘
- 4 関連項目
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