pygame
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/09/27 02:21 UTC 版)
pygame は、ビデオゲームを製作するために設計されたクロスプラットフォームのPythonモジュール集であり、Pythonでコンピュータグラフィクスと音声を扱うためのライブラリを含んでいる。pygameは、SDL ライブラリの上に構築されており、C言語のような低水準の機構を使わずにリアルタイムのコンピュータゲームを開発できるようにするための配慮がなされている。これは、計算量の多い関数(主にグラフィクス処理)のほとんどはゲームロジック自体から切り離せるという想定にもとづいており、それがPythonのような高水準言語をゲーム開発に使用することを可能にしている。
- ^ Shinners, Pete. “Python Pygame Introduction - History”. 2020年11月10日閲覧。
- ^ Libregamewiki's article on Pygame
- ^ An Introduction to Python Game Programming - written by Rene Dudfield and Geoff Howland
- ^ Line by line tutorial — Tutorial for beginners by Pete Shinners.
- ^ Creating Games with Python - A tutorial explaining how to use Pygame for game development and improved execution.
- ^ PyGame Tutorials - tutorials with OOP approach.
- ^ pyGame Basics and Arinoid tutorials video tutorials at showmedo
- ^ Pyweek homepage — regular contest (Pyweek) to write a game during one week using Python (most entries use pygame).
- ^ https://github.com/pygame/pygame/graphs/contributors
- ^ pygame 1.9.5 released into the wilds — 31 Mar, 2019
- ^ “pygame 2.0 - the happy dance birthday release”. GitHub. 2020年11月10日閲覧。
- ^ 2.0 Milestone
- ^ “Dangerous High School Girls in Trouble!”. Pygame.org. 2011年7月8日閲覧。
- 1 pygameとは
- 2 pygameの概要
- 3 文献
- Pygameのページへのリンク