ウォール・ストリート駅 (IRTブロードウェイ-7番街線)
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/12/14 01:18 UTC 版)
ウォール・ストリート駅 (ウォール・ストリートえき、英語: Wall Street) はニューヨーク市地下鉄IRTブロードウェイ-7番街線の駅である。マンハッタン区フィナンシャル・ディストリクトのウィリアム・ストリートとウォール・ストリートの交差点に位置し、2系統が終日、3系統が深夜を除く終日停車する。
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2013–2018”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2019年7月18日). 2019年7月18日閲覧。
- ^ “Open New Subway to Regular Traffic — First Train on Seventh Avenue Line Carries Mayor and Other Officials — To Serve Lower West Side — Whitney Predicts an Awakening of the District — New Extensions of Elevated Railroad Service”. ニューヨーク・タイムズ: p. 11. (1918年7月2日) 2016年11月6日閲覧。
- ^ “Open New Subway Lines to Traffic; Called a Triumph — Great H System Put in Operation Marks an Era in Railroad Construction — No Hitch in the Plans — But Public Gropes Blindly to Find the Way in Maze of New Stations — Thousands Go Astray — Leaders in City's Life Hail Accomplishment of Great Task at Meeting at the Astor”. ニューヨーク・タイムズ: p. 1. (1918年8月2日) 2016年11月6日閲覧。
- ^ Whitney, Travis H. (1918年3月10日). “The Seventh and Lexington Avenue Subways Will Revive Dormant Sections — Change in Operation That Will Transform Original Four-Tracked Subway Into Two Four-Tracked Systems and Double Present Capacity of the Interborough”. ニューヨーク・タイムズ: p. 12 2016年8月26日閲覧。
- ^ “New Subway Service Between Brooklyn and Manhattan Boroughs”. ニューヨーク・タイムズ. (1919年4月13日) 2009年9月5日閲覧。
- ^ a b Annual Report 1964–1965. ニューヨークシティ・トランジット・オーソリティ. (1965)
- ^ Perez-Pena, Richard (1995年2月25日). “BOARD VOTES CUTS FOR CITY TRANSIT”. ニューヨーク・タイムズ. 2018年5月16日閲覧。
- ^ “ALL ROADS NOW LEAD TO TIMES SQUARE; Old Tube the Base of the New. The Fifth Spoke in the Hub. How the "H" Is Formed. Difficulties of the Work. Much Depends on the Public.”. 2016年7月4日閲覧。
- ^ a b c d “MTA Neighborhood Maps: Lower Manhattan”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2014年). 2016年8月3日閲覧。
- 1 ウォール・ストリート駅 (IRTブロードウェイ-7番街線)とは
- 2 ウォール・ストリート駅 (IRTブロードウェイ-7番街線)の概要
- 3 歴史
- 4 駅構造
- 5 画像
- ウォール・ストリート駅 (IRTブロードウェイ-7番街線)のページへのリンク