オートマタ
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/11/29 13:34 UTC 版)
外部リンク
- The Automata and Art Bots mailing list home page
- History
- AutomatomaniA - The largest online gallery of automata
- Maillardet's Automaton
- Japanese Karakuri
- J. Douglas Bruce, 'Human Automata in Classical Tradition and Mediaeval Romance', Modern Philology, Vol. 10, No. 4 (Apr., 1913), pp. 511-526
- M. B. Ogle, 'The Perilous Bridge and Human Automata', Modern Language Notes, Vol. 35, No. 3 (Mar., 1920), pp. 129-136
- conservation of automata
- インドのオートマタ「ティプーの虎」の動作動画12
注釈
- ^ 『世界の七つの景観』を著したビザンチウムのフィロンとは別人物[3][4]。
出典
- ^ 人形の文化史 2016, p. 100.
- ^ 竹下 2001, pp. 134–136.
- ^ "Philo of Byzantium." Complete Dictionary of Scientific Biography. . Retrieved December 03, 2016 from Encyclopedia.com: http://www.encyclopedia.com/science/dictionaries-thesauruses-pictures-and-press-releases/philo-byzantium
- ^ “フィロン(ビザンチンの)”. 古代アレクサンドリア探訪. Bibliotheca Alexandrina Construction. 2016年12月3日閲覧。
- ^ 図説からくり 2002, pp. 50–54.
- ^ 図説からくり 2002, pp. 61–62.
- ^ 千田 2005, p. 485.
- ^ 図説からくり 2002, pp. 62–63.
- ^ 人形の文化史 2016, p. 103.
- ^ a b マイヤー 1997, p. 18.
- ^ 荒俣 1993, pp. 122–123.
- ^ マイヤー 1997, p. 31.
- ^ 図説からくり 2002, pp. 63–64.
- ^ 図説からくり 2002, pp. 64–65.
- ^ 上島 & 永島 1997, pp. 48–50.
- ^ 上島 & 永島 1997, pp. 7–9.
- ^ 竹下 2001, pp. 82–83.
- ^ 竹下 2001, pp. 97–98.
- ^ 竹下 2001, pp. 99–100.
- ^ La tonotechnie ou l’art de noter les cylindres, et tout ce qui est susceptible de notage dans les instruments de concerts méchaniques. 「トノテクノニー、またはシリンダー記譜法と全ての自動楽器記譜について」,ジョゼフ・アングラメル,1775年,2017年4月26日閲覧
- ^ 竹下 2001, pp. 101–103.
- ^ 人形の文化史 2016, p. 102.
- ^ 人形の文化史 2016, pp. 102–103.
- ^ 図説からくり 2002, p. 30.
- ^ ウッド 2004, pp. 47–50.
- ^ 図説からくり 2002, p. 83.
- ^ スタンデージ 2011, pp. 177–183.
- ^ 時計職人からフランスの伝統技術を伝えるオートマタ作家に
- ^ Him she found sweating with toil as he moved to and fro about his bellows in eager haste; for he was fashioning tripods, twenty in all, to stand around the wall of his well-builded hall, and golden wheels had he set beneath the base of each that of themselves they might enter the gathering of the gods at his wish and again return to his house, a wonder to behold. Homer, Iliad 18. 371
- オートマタのページへのリンク