ユーザーストーリー
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/11/05 20:19 UTC 版)
ユーザーストーリー(英: User Story)はユーザーの観点から日常用語を用いて説明されたソフトウェアへの要望である[1]。ソフトウェア工学・プロダクトマネジメント・マーケティングの分野で用いられる。
- ^ "ユーザーストーリーは、ソフトウェアの機能をエンドユーザーの観点から、堅苦しくない一般的な言葉で説明するものであり" MAX REHKOPF. 例とテンプレートで作るユーザーストーリー. ATLASSIAN Agile Coach. 2021-09-06閲覧.
- ^ "ユーザーストーリーは ... ソフトウェアの機能が顧客にどのように価値を提供するかを示すことを目的としています。" MAX REHKOPF. 例とテンプレートで作るユーザーストーリー. ATLASSIAN Agile Coach. 2021-09-06閲覧.
- ^ "We don’t expect customers or users to view the system the same way that programmers do" Bill Wake. (2003). INVEST in Good Stories, and SMART Tasks. XP123.
- ^ "It’s an end goal, not a feature, expressed from the software user’s perspective." MAX REHKOPF. 例とテンプレートで作るユーザーストーリー. ATLASSIAN Agile Coach. 2021-09-06閲覧.
- ^ "たとえば、ユーザーストーリーは次のようになります: ..." MAX REHKOPF. 例とテンプレートで作るユーザーストーリー. ATLASSIAN Agile Coach. 2021-09-06閲覧.
- ^ "They don't go into detail. Requirements are added later, once agreed upon by the team." MAX REHKOPF. 例とテンプレートで作るユーザーストーリー. ATLASSIAN Agile Coach. 2021-09-06閲覧.
- ^ "This is especially an issue when splitting stories. ... We want to give the customer the essence of the whole cake, and the best way is to slice vertically through the layers. ... Making each slice valuable to the customer" Bill Wake. (2003). INVEST in Good Stories, and SMART Tasks. XP123.
- 1 ユーザーストーリーとは
- 2 ユーザーストーリーの概要
- 3 参考文献
- ユーザーストーリーのページへのリンク