ボロー・ホール/コート・ストリート駅
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/11/19 01:32 UTC 版)
IRTブロードウェイ-7番街線
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![]() 北行3系統が駅に到着する | |||||||||||||
駅情報 | |||||||||||||
ディビジョン | Aディビジョン(IRT) | ||||||||||||
路線 | IRTブロードウェイ-7番街線 | ||||||||||||
運行系統 |
2 ![]() 3 ![]() | ||||||||||||
構造 | 地下駅 | ||||||||||||
駅階数 | 2層 | ||||||||||||
ホーム数 | 単式ホーム 2面(各層 1面) | ||||||||||||
線路数 | 2線(各層 1線) | ||||||||||||
その他の情報 | |||||||||||||
開業日 | 1919年4月15日 | ||||||||||||
バリアフリー設備 |
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次の停車駅 | |||||||||||||
北側の隣駅 |
クラーク・ストリート駅: 2 ![]() ![]() | ||||||||||||
南側の隣駅 |
ホイト・ストリート駅: 2 ![]() ![]() | ||||||||||||
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北側の隣駅 ![]() |
フルトン・ストリート駅: 2 ![]() ![]() | ||||||||||||
南側の隣駅 ![]() |
アトランティック・アベニュー-バークレイズ・センター駅: 2 ![]() ![]() | ||||||||||||
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IRTブロードウェイ-7番街線 ボロー・ホール駅 (英語: Borough Hall) は2層式の構造で上層階に北行線と単式ホーム1面、下層階に南行線と単式ホーム1面がある[3]。
両ホーム壁面はタイル張りで、モザイクを使用した"Borough Hall"と書かれている駅名標があるほか[4]、ブルックリン区庁舎の方向を示す標識も等間隔で設置されている[5]。また、ホーム上には暗い青色の柱が等間隔で立っており、ニューヨーク市地下鉄標準の黒地に白の駅名標が掲げられている[6]。
ホーム東端には階段があり、南行ホームと北行ホーム間および北行ホームとIRTイースタン・パークウェイ線北行ホーム間の行き来が可能である[7]。南行線はイースタン・パークウェイ線の下を横切った後上層階へ上がり緩行線となる[3]。
歴史
駅は1919年4月15日にウォール・ストリート駅からクラーク・ストリート・トンネルを通りアトランティック・アベニュー駅まで延伸された際に途中駅として開業した[8]。
1976年、エクソンモービル社からの資金提供を受け、当駅は"巧みでユーモラスな落書き" (artfully humorous graffiti) の壁画とアートワークが設置された[9]。また、地元のデザイナーサミュエル・レボビッツが構内に透明なプラスチックスクリーンの下に多色のアニメーションネオンサインを設置した[9]。
出口
改札口は駅の西端にあり、改札階に上層ホームからの階段が接続している。また、下層ホームから上層ホームをスルーして改札階に直接接続するエスカレーターも設置されている。また、エレベーターが改札階、上層ホーム、下層ホーム全てに停止するため当駅で唯一ADAに完全に準拠している路線である。改札階にはBMTホームへの連絡通路と2つのトイレ、改札外にはきっぷ売り場とモンタギュー・ストリートとコート・ストリートの交差点南東への2つの階段とコロンバス・パーク内へのエレベーター1機がある[10]。
- ^ ニューヨーク・タイムズ, Transfer Points Under Higher Fare, 1948年6月30日, P.19
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2011–2016”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2017年5月31日). 2017年6月1日閲覧。
- ^ a b c d e f “Tracks of the New York City Subway”. Tracks of the New York City Subway. 2015年10月9日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年6月18日). “A Borough Hall name tablet, it has a fairly colorful border.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2008年6月28日). “A close-up of an intricate Vickers dual-contracts era representation of a Brooklyn Building that is the trimline for the platform trim line at Borough Hall.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年6月18日). “Looking down the Manhattan-bound platform at Borough Hall, by a name tablet.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年6月18日). “The back of the Manhattan-bound platform at Borough Hall, the passageway to the East Side 4,5 Line is visible up-ahead, one of the two staircases down to the Flatbush & New Lots 2,3 platform is down below.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ “Open Clark Street Line — New Route Doubles Subway Service Between the Two Boroughs”. ニューヨーク・タイムズ: p. 18. (1919年4月16日) 2016年11月6日閲覧。
- ^ a b Burks, Edward C. (1976年11月18日). “A Subway Elongatomus? Why, It's Preposterous!”. ニューヨーク・タイムズ. 2016年9月21日閲覧。
- ^ a b c d “MTA Neighborhood Maps: Downtown Brooklyn and Borough Hall”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2015年). 2015年8月2日閲覧。
- ^ “NPS Focus”. National Register of Historic Places. アメリカ合衆国国立公園局. 2011年12月12日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2007年5月12日). “A mosaic Borough Hall name tablet, there is a decorative terra-cotta wall reliefs above it.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2008年6月9日). “Painted on Borough Hall text in the 1950s tiled portion of the extreme eastern (southern) end of the station at Borough Hall.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年6月18日). “Another view down the Manhattan-bound side platform at Borough Hall with its green columns and a Woodlawn-bound R142 4 train stopped in the station.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2007年5月12日). “Looking down the passageway between the Manhattan-bound 2,3 and 4,5 platforms at Borough Hall.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ “Accessibility” (英語). web.mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. 2017年8月6日閲覧。
- ^ “SUBWAY TO BROOKLYN OPENED FOR TRAFFIC; First Regular Passenger Train Went Under the East River Early This Morning. NOT A HITCH IN THE SERVICE Gov. Hughes and Brooklyn Officials to Join in a Formal Celebration of Event To-day. SUBWAY TO BROOKLYN OPENED TO TRAFFIC”. ニューヨーク・タイムズ (1908年1月9日). 2016年9月1日閲覧。
- ^ “Brooklyn Joyful Over Its Tunnel”. ニューヨーク・タイムズ. (1908年1月10日) 2010年3月6日閲覧。
- ^ Brennan, Joseph (1996年1月). “www.nycsubway.org: Brooklyn IRT Map - Contract 2 Construction” (英語). www.nycsubway.org. 2017年8月6日閲覧。
- ^ “Borough Hall Subway Station (IRT)” (英語). npgallery.nps.gov. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2005年1月15日). “Looking out along one of the tracks at Court Street, at a name tablet on the track walls, there is also a sign on a platform column saying that special J trains stop at this platform that are replacing 4 train service between Brooklyn Bridge and Brooklyn.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月6日). “The tiling of the platform walls at Court Street are extremely decorative and colorful, with rainbow colored borders around the name tablets and trim-lines.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月6日). “Approaching the northern (western) end of the platform at Court Street, the walls become single white tiles with simple station name signs.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2006年4月2日). “Looking down the single island platform at Court Street towards a staircase up to the small lower-mezzanine landing that leads up to the escalators and the IRT transfer.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ “Two River Tunnels Opened 90 Years Ago”. The Bulletin (New York Division, Electric Railroaders' Association) 53 (8). (August 2010) 2016年8月26日閲覧。.
- ^ District, New York (State) Public Service Commission First (January 1, 1921) (英語). Annual Report for the Year Ended .... The Commission
- ^ McGeehan, Patrick (2014年9月12日). “Subway Tunnel to Open, Storm Repairs Finished”. ニューヨーク・タイムズ. 2014年9月13日閲覧。
- ^ Newman, Andy; Goodman, J. David (2014年9月15日). “The R Roars Back”. ニューヨーク・タイムズ 2016年10月30日閲覧。
- ^ “R Montague Tunnel Closure Map”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2013年6月). 2013年6月16日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年10月30日閲覧。
- ^ “mta.info - R Service affected by 14 month closure of Montague Under River Tube”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2013年7月). 2013年6月9日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年10月30日閲覧。
- ^ Flegenheimer, Matt (2013年8月4日). “On R Train, Unwelcome Reminder of Storm’s Impact” (英語). ニューヨーク・タイムズ. ISSN 0362-4331 2017年7月26日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月6日). “One of the entrance staircases to Court Street, it is extremely unusual, in front of St. Ann's and the Holy Trinity Church.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
- ^ Cox, Jeremiah (2009年7月6日). “Another unusual entrance staircase to the Clinton Street exit at Court Street.”. subwaynut.com. 2017年8月6日閲覧。
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