ニューヨーク・タイムズ・ブックレビュー
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ニューヨーク・タイムズ・ブックレビュー(The New York Times Book Review, NYTBR)は、ニューヨーク・タイムズの別刷で週に一度発行される紙媒体の雑誌であり、フィクション・ノンフィクションを問わずさまざまな本の書評を掲載している。出版業界では最も影響力があり広く読まれている書評誌の1つである[1]。編集部はニューヨークのタイムズスクエア近辺にある。
- ^ a b c d e f g h i j k l “Inside The New York Times Book Review”. C-SPAN (2006年10月17日). 2015年4月12日閲覧。 “A behind-the-scenes tour of the offices of the New York Times Book Review showed how an issue is created. Editor Sam Tanenhaus guided the tour through the editorial and production process of review while staff members described their various responsibilities. Included were selecting and rejecting books; choosing reviewers for books; fact checking and editing the review; composing the layout design; creating headlines, blurbs, and artwork; and selecting and editing letters from readers.”
- ^ The New York Times, October 10, 1896. Inaugural book review issue (announced on page 4, column 1)
- ^ Noah Charney (2012年8月8日). “Inside the NYT Book Review: 'How I Write' Interviews Sam Tanenhaus”. The Daily Beast. 2012年8月9日閲覧。
- ^ a b c Pamela Paul (2016年1月1日). “Answering the Most Frequent Questions About the Book Review”. New York Times Book Review. 2016年1月2日閲覧。
- ^ Allen Pierleoni (2012年1月22日). “Best-sellers lists: How they work and who they (mostly) work for”. The Sacramento Bee. 2012年1月25日時点のオリジナルよりアーカイブ。2014年8月13日閲覧。
- ^ “HOLIDAY GIFT GUIDE; 100 Notable Books of 2010”. The New York Times: p. 28. (2010年12月5日) 2011年1月7日閲覧。 (Page has links to previous years also.)
- ^ a b c Alan Sorenson, Jonah Berger. "Positive Effects of Negative Publicity: When Negative Reviews Increase Sales". Marketing Science, Vol. 29, No. 5, September–October 2010, pp. 815–827.
- ^ a b c Jenny Thai, "Bad publicity may boost book sales", The Stanford Daily, February 23, 2011.
- ^ a b c Roxane Gay (2012年6月6日). “Where Things Stand”. The Rumpus. 2012年6月13日閲覧。
- 1 ニューヨーク・タイムズ・ブックレビューとは
- 2 ニューヨーク・タイムズ・ブックレビューの概要
- 3 研究
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