消費者直接取引
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/07/17 08:17 UTC 版)
消費者直接取引 (英: direct-to-consumer、DTC、D2C)とは、中間流通業者を通さずに、自社のECサイトを通じて製品を顧客に直接販売すること[1]。 直接販売の一形態[2]。
- ^ Direct to Consumer vs Wholesale: Customer Experience Over Competition Nick Winkler, September 10, 2019
- ^ “D to C(D2C)|用語集|物流事例・お役立ち情報|大和物流株式会社”. www.daiwabutsuryu.co.jp. 2019年9月18日閲覧。
- ^ https://marker.medium.com/why-all-the-warby-parker-clones-are-now-imploding-44bfcc70a00c Why All the Warby Parker Clones Are Now Imploding: How venture capital became the most dangerous thing to happen to now-troubled DTCs like Outdoor Voices, Harry’s, and Casper] Maya Kosoff, March 9, 2020
- ^ Kenton, 2019.
- ^ “BtoBでもBtoCでもない!既存の枠に収まらない「D2C(Direct To Customer)」とは? | デジタルマーケティングを始めよう Pagez Marketing Cloud - ペイジズ”. pagez.jp. 2019年9月18日閲覧。
- ^ Business-to-Consumer (Direct-to-consumer), May 20, 2019
- ^ a b Advantages and disadvantages of Direct-to-consumer Study for Business, October 15, 2018
- ^ Advantages and disadvantages of B2B and Direct-to-consumer Solwin Infotech, 2019
- ^ The Benefits and Risks of Direct-to-Consumer Strategies in Manufacturing, June 8, 2020
- ^ “調査・出版情報 | KDDI総合研究所”. rp.kddi-research.jp. 2019年9月18日閲覧。
- 1 消費者直接取引とは
- 2 消費者直接取引の概要
- 3 関連項目
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