Moria (ゲーム)
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/11/28 23:51 UTC 版)
The Dungeon of Moria (Moria、モリア、モリアのダンジョン) はローグライクゲームの一種であり、J・R・R・トールキンの小説指輪物語にインスパイアされて作られた。モリア鉱山の奥深くにいるデュリンのベインと思しきバルログを討伐することがゲームの目的。Umoria (UNIX Moria)という名前の移植版はAngbandというローグライクゲームに影響を与えた。このゲームはブリザード・エンターテイメントのディアブロの初期デザインに影響を与えた[2]。
- ^ “Moria”. RogueBasin. 2017年8月29日閲覧。
- ^ "[The idea for Diablo] was modified over and over until it solidified when [Dave Brevik] was in college and got hooked on … Moria/Angband." Pitts (2006年6月6日). “Secret Sauce: The Rise of Blizzard”. The Escapist. 2012年12月20日閲覧。
- ^ a b Freeing an old game by Ben Asselstine on Free software magazine (2007-03-12)
- ^ a b "…I worked on one of the early VAX 11/780s [so] no more games, and no more rogue! This was intolerable! So I decided to write my own rogue game, Moria Beta 1.0." Koeneke (1996年2月21日). “Early history of Moria”. 2017年8月3日閲覧。
- ^ "Here it is! A Unix version of the popular VMS game Moria" Wilson (1987年11月5日). “Umoria - single player dungeon simulation”. 2017年8月28日閲覧。
- ^ “free-moria”. free-moria.sourceforge.net. 2020年11月16日閲覧。
- 1 Moria (ゲーム)とは
- 2 Moria (ゲーム)の概要
- 3 外部リンク
- Moria (ゲーム)のページへのリンク