Interactive Advertising Bureau
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Interactive Advertising Bureau(インタラクティブ・アドバタイジング・ビューロー、日: 双方向広告業界団体[2][3][4]・IAB)とはオンライン広告における技術的標準規格の策定を始め、動向調査や法整備などを行う組織である。 数多くの企業が加入をしているが、その多くがアメリカとヨーロッパの企業である。 IABの加入企業にはアドビ,コカコーラ,ディズニー,グーグル,インテル,トヨタなどがある[5]。
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- ^ Alex Kantrowitz (2013年3月25日). “The IAB's Cookie Stance Riles Publishers”. 2013年3月25日閲覧。
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- ^ “IAB un-invites Adblock Plus from its annual conference”. The Drum. 2016年1月29日閲覧。
- ^ “Interactive Advertising Bureau 'dis-invites' Adblock Plus from annual conference”. BetaNews. 2016年1月29日閲覧。
- ^ “IAB Dis-Invites Adblock Plus From Leadership Confab”. www.mediapost.com. 2016年1月29日閲覧。
- ^ https://martechtoday.com/ads-txt-finalized-authenticate-verified-digital-advertising-sellers-200247
- ^ “IAB Europe presents industry consent mechanism for meeting challenges under the GDPR and calls for broad industry engagement on further development and roll-out – Digital Advertising Consent” (英語). advertisingconsent.eu. 2018年4月17日閲覧。
- ^ “IAB's Project Rearc: A Possible Solution To Third-Party Cookie Apocalypse” (2020年2月13日). 2021年3月22日閲覧。
- 1 Interactive Advertising Bureauとは
- 2 Interactive Advertising Bureauの概要
- 3 関連項目
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