ギルトフリー
ギルトフリー
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/12/10 01:46 UTC 版)
ギルトフリー(Guilt-free consumption GFC)は、消費者が製品や商用サービスを購入するときに被る罪悪感の最小化に基づく消費のパターン [1]。罪悪感のないという意味で、ビーガンの食文化などライフスタイルを背景にしたカルチャーでもある。
- ^ a b c d e f g Izzo (2013年11月). “Guilt-Free Consumption”. trendwatching.com. 2020年8月12日閲覧。
- ^ a b Izzo (2014年11月11日). “Businesses Need To Start Focusing on 'Guilt-Free' Consumption To Get Ahead.”. Huff Post. 2020年8月12日閲覧。
- ^ a b Peloza, John; White, Katherine; Shang, Jingzhi (2013-01). “Good and Guilt-Free: The Role of Self-Accountability in Influencing Preferences for Products with Ethical Attributes” (英語). Journal of Marketing 77 (1): 104–119. doi:10.1509/jm.11.0454. ISSN 0022-2429 .
- ^ Higgins, E. Tory (1987). “Self-discrepancy: A theory relating self and affect.” (英語). Psychological Review 94 (3): 319–340. doi:10.1037/0033-295X.94.3.319. ISSN 1939-1471 .
- ^ “[node:Title]” (英語). www.csrwire.com. 2022年12月9日閲覧。
- ^ a b Dahl, Darren W.; Honea, Heather; Manchanda, Rajesh V. (2003). “The Nature of Self-Reported Guilt in Consumption Contexts”. Marketing Letters 14 (3): 159–171. ISSN 0923-0645 .
- ^ “APA PsycNet” (英語). psycnet.apa.org. 2022年12月10日閲覧。
- ^ College, Boston. “Luxury-charity partnerships can help promote retail sales this holiday season” (英語). phys.org. 2022年12月10日閲覧。
- ^ Sassatelli, Roberta (2011-09-01). ““Promotional Reflexivity. Irony, De-fetishisation and Moralization in The BodyShop Promotional Rhetoric”, in L. Avellini et als. (a cura di) Prospettive degli Studi Culturali, I libri di Emil, Bologna, 2009, pp.229-47.”. Roberta Sassatelli (2011) Commercial Reflexivity, in L. Avellini et als. (eds) ,Prospettive degli Studi Culturali, I libri di Emil, Bologna, 2011, pp.229-47. .
- ^ “Alliance for a Healthier Generation”. www.healthiergeneration.org. 2022年12月10日閲覧。
- 1 ギルトフリーとは
- 2 ギルトフリーの概要
- 3 罪悪感と買い手の後悔
- 4 関連項目
- ギルトフリーのページへのリンク