ジョアン・パラディス
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/09/13 00:36 UTC 版)
ジョアン・キャサリン・パラディス(Johanne Catherine Paradis)は、言語科学者、バイリンガル言語発達の専門家[1][2]。アルバータ大学の言語学教授およびコミュニケーション科学および障害の非常勤教授であり[3][4]および児童英語第二言語(CHESL)センターを指揮している[5]。
- ^ Ward. “More than 100 languages are spoken in Edmonton, with non-English homes mostly in the north and south” (英語). www.edmontonjournal.com. 2019年4月9日閲覧。
- ^ “IASCL - Johanne Paradis”. iascl.talkbank.org. 2019年4月2日閲覧。
- ^ a b “Johanne Paradis | Faculty of Arts” (英語). www.ualberta.ca. 2019年3月21日閲覧。
- ^ a b “Language Acquisition Lab | Faculty of Arts”. www.ualberta.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ a b “CHESL Centre | Faculty of Arts”. www.ualberta.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ “A note from the Editor of Journal of Child Language Johanne Paradis” (英語). Cambridge Extra at LINGUIST List. 2019年4月2日閲覧。
- ^ “About JSHLR | Journal of Speech, Language, and Hearing Research | ASHA Publication Websites”. pubs.asha.org. 2019年4月2日閲覧。
- ^ Fred., Genesee (2004). Dual language development and disorders : a handbook on bilingualism and second language learning. Paradis, Johanne., Crago, Martha B., 1945-. Baltimore: Paul H. Brookes Pub. ISBN 1557666865. OCLC 54372974
- ^ Input and experience in bilingual development. Abutbul-Oz, Hadar., Grüter, Theres. Amsterdam: Benjamins. (2014). ISBN 9789027244024. OCLC 900602385
- ^ The acquisition of French in different contexts : focus on functional categories. Prévost, Philippe, 1966-, Paradis, Johanne.. Amsterdam: J. Benjamins. (2004). ISBN 9027295778. OCLC 60365270
- ^ “LinguisTree - Johanne Paradis Family Tree”. academictree.org. 2019年3月19日閲覧。
- ^ Paradis, Johanne (1997). Functional categories in the grammatical development of bilingual and second language children .
- ^ “Alberta Innovates |” (英語). 2019年4月2日閲覧。
- ^ “About The Centre (The Alberta Centre for Child, Family and Community Research) | PolicyWise for Children & Families” (英語). 2019年4月2日閲覧。
- ^ “Canadian Language & Literacy Research Network | CLLRNET” (英語). 2019年4月2日閲覧。
- ^ Council (2013年6月10日). “Social Sciences and Humanities Research Council”. www.sshrc-crsh.gc.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ “ageeffect | Faculty of Arts”. www.ualberta.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ “bilingualdevelopment | Faculty of Arts”. www.ualberta.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ “syrianchildren | Faculty of Arts”. www.ualberta.ca. 2019年4月2日閲覧。
- ^ Paradis, Johanne; Jia, Ruiting; Arppe, Antti (2017). “The acquisition of tense morphology over time by English second language children with specific language impairment: Testing the cumulative effects hypothesis” (英語). Applied Psycholinguistics 38 (4): 881–908. doi:10.1017/S0142716416000485. ISSN 0142-7164.
- 1 ジョアン・パラディスとは
- 2 ジョアン・パラディスの概要
- 3 外部リンク
- ジョアン・パラディスのページへのリンク