デューク ニューケム フォーエバー
(Duke Nukem Forever から転送)
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『デューク ニューケム フォーエバー』は、2011年6月10日(日本では2012年3月29日)に発売されたファーストパーソン・シューティングゲーム。デューク ニューケムシリーズの一つ。プラットフォームはMicrosoft Windows、プレイステーション3、Xbox 360、OS X。
- ^ George Broussard
Allen H. Blum III (2010年9月3日). “Duke Nukem Forever Hands-on Preview (comment from George Broussard)”. 2011年2月11日閲覧。 “Triptych Games which continued the game for us through all of 2009 and into 2010 with Gearbox. Triptych is made up of 9 3DR employees who refused to let the game go and we found a way through the legal maze to keep them working on the game and to keep the game alive. They have been the development force for the last year that's made the game possible. What you see coming from PAX right now is what we originally made at 3DR with polish and additional work by Triptych and assistance from Gearbox” - ^ Hackersho, Yu Yu (2010年9月3日). “Duke Nukem Forever hitting in 2011”. Gameinformer.com. 2011年2月18日閲覧。 “We now know that Gearbox started working on the game year ago”
- ^ “Duke Nukem Forever Interview with Gearbox Software”. AusGamers.com. 2011年2月18日閲覧。
- ^ 2K Games and Gearbox Software announced today what will be a landmark date in gaming history... “Press Release: Duke Nukem Forever Set to Kick Ass and Chew Bubblegum”. DukeNukem.com (2011年1月21日). 2011年2月18日閲覧。
- ^ “3D Realms Forum - Features of the DNF engine?” (2008年6月14日). 2012年6月14日閲覧。 “Unreal. I believe we branched off somewhere around the Unreal 2 time when they added static meshes. Since then we've redone the rendering 100% and it's a fully modern engine.”
- ^ 『ファミ通ゲーム白書2013 補完データ編(分冊版)』エンターブレイン、2013年。
- ^ a b 株式会社インプレス (2012年3月29日). “テイクツー、PS3/Xbox 360「デューク ニューケム フォーエバー」本日発売! 15年の沈黙を破って、あの伝説のFPSがついに日本解禁!” (日本語). GAME Watch. 2020年7月24日閲覧。
- ^ “響 - HiBiKi Radio Station - 「所属声優」”. 2011年7月11日閲覧。
- 1 デューク ニューケム フォーエバーとは
- 2 デューク ニューケム フォーエバーの概要
- 3 外部リンク
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