Su-37 (航空機)
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Su-37 / Су-37
テルミナートル
注釈
- ^ 「チェルミナートル」と呼ばれる場合もある。ロシア語の「е(イェー)」は日本語では「エ」で表記されることが多いが、一部では「イェ」で表記する例もないわけではない。特に、「те」と「де」は「テ」、「デ」ではなく「チェ」、「ヂェ(またはジェ)」と書かれることがままある。
- ^ 『フライト・インターナショナル』によると、ノズルの搭載は1994年末に始まった[9]。
- ^ 引用: "The aircraft, Su-27 number 711, had five flights in April, apparently with the axisymmetric nozzles in a fixed configuration."[17]
- ^ 後にはSu-30MKIをベースに、アルジェリア向けのSu-30MKAやマレーシア向けのSu-30MKM、ロシア連邦軍向けのSu-30SMが開発生産された。
出典
- ^ Russia's Road to Corruption: How the Clinton Administration Exported Government Instead of Free Enterprise and Failed the Russian People, U. S. House of Representatives (2000), P. 204
- ^ Gethin 1998, p. 32.
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- ^ Flight International 1996, p 3: "If the pilot does not kill the opposition with his first shot, then his own aircraft's lack of energy will means 〔ママ〕 he could present an attractive target."
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- ^ Barrie 2003, p. 39: "While the canard layout brought advantages in terms of improved maneuverability, it also added structural weight to the airframe. A conventional airframe coupled with thrust vector control, the source said, could now provide the same capability."
- ^ Butowski 2004, p. 39: "The problem was solved in a similar way: removal of the canards from the airframe structure. The aircraft maneuverability will not be affected since modern control systems are much more effective than those used previously. The Su-35BM 〔ママ〕 will be equipped with the control system similar to the quadruple digital fly-by-wire SDU-427 system from the Su-47 Berkut experimental fighter. Additionally, the Su-35BM may also be fitted with thrust vectoring."
- ^ Lantratov, Constantine (2008年2月20日). (Russian)Kommersant. https://www.kommersant.ru/doc/855019+2017年11月12日閲覧。
- ^ Gordon 2007, p. 453.
- 1 Su-37 (航空機)とは
- 2 Su-37 (航空機)の概要
- 3 設計と開発
- 4 運用史
- 5 仕様
- 6 外部リンク
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