コンシュマー・インサイト consumer insight
カスタマーインサイト
(コンシュマー・インサイト から転送)
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/01/18 15:24 UTC 版)
カスタマーインサイト (英: customer insight)、またはコンシュマーインサイト (英: consumer insight)は、消費者にとっての製品またはサービスの有効性を高め、製品またはサービス提供者の経済的利益のために売上を増やすことを目的とした人間行動の傾向の解釈のこと[1]。
- ^ a b “What Are Consumer Insights and How Do They Impact Marketing Effectiveness?”. The Huffington Post (2014年10月2日). 2016年3月6日閲覧。
- ^ Tucciarone, Kristy (2007). “Vying for Attention: How Does Advertising Affect Search and College Choice?”. College and University 83 (1): 26–39 .
- ^ Laughlin, P (2015) "Holistic Customer Insight as an engine of growth", Institute of Direct & Digital Marketing (IDM) Journal of Direct, Data & Digital Marketing Practice Vol 16 Issue 2
- ^ Peppers, D. (2008). "Rules to Break and Laws to Follow". New Jersey, John Wiley & Sons.
- 1 カスタマーインサイトとは
- 2 カスタマーインサイトの概要
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