Go To Market
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2021/02/17 02:27 UTC 版)
Go To Market戦略、GTM戦略は、社内外の資源(営業部隊や流通業者など)を活用して、独自のバリュープロポジションを顧客に提供し、競争上の優位性を実現するために組織が行う計画のこと[1][2]。 市場参入戦略、市場開拓戦略と呼ばれることもある。
- ^ Friedman, Lawrence (2002). Go-To-Market Strategy. Oxford: Butterworth-Heinemann
- ^ Zoltners, Andris; Sinha, Prabha; Lorimer, Sally (2004). Sales Force Design For Strategic Advantage. New York: Palgrave Macmillan
- ^ a b c “What is go-to-market strategy (GTM strategy)? - Definition from WhatIs.com” (英語). SearchITChannel. 2015年11月1日閲覧。
- ^ “Adobe kills Creative Suite, goes subscription-only - CNET”. CNET. 2015年11月1日閲覧。
- ^ a b “AIPMM's What is a go-to-market strategy and how to create one”. 2015年11月1日閲覧。
- ^ “Creating an adaptive go-to-market system - Bain & Company”. www.bain.com. 2015年11月1日閲覧。
- ^ “Natalie Luneva: Growth and Team Performance Coaching for Bootstrapped SaaS Founders”. www.natalieluneva.com. 2020年8月11日閲覧。
- ^ “Create Market System”. 2017年2月19日閲覧。
- ^ “Your Company’s Purpose Is Not Its Vision, Mission, or Values”. Harvard Business Review. 2015年11月1日閲覧。
- ^ Caan. “Knowing your market and competition is crucial when starting up”. the Guardian. 2015年11月1日閲覧。
- ^ “Market Segmentation Definition | Investopedia” (英語). Investopedia. 2015年11月1日閲覧。
- ^ a b Zoltners, Andirs; Sinha, Prabhakanat; Zoltners, Greggor (2001). The Complete Guide To Accelerating Sales Force Performance. New York: AMACOM
- ^ “What is marketing strategy? definition and meaning”. https://180komunika.es. 2015年11月2日閲覧。
- ^ “Develop a marketing strategy” (英語). www.business.qld.gov.au. 2015年11月1日閲覧。
- 1 Go To Marketとは
- 2 Go To Marketの概要
- 3 GTM戦略の例
Weblioに収録されているすべての辞書からGo To Marketを検索する場合は、下記のリンクをクリックしてください。
全ての辞書からGo To Market を検索
- Go To Marketのページへのリンク