ブランド拡張
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ブランド拡張 (brand extension)またはブランドストレッチング (brand stretching)は、確立されたイメージを持つ製品を持つ会社が、異なる製品カテゴリで同じブランド名を使用するマーケティング戦略である。新製品はスピンオフ (spin-off)と呼ばれる。
- ^ Keller, K.L. (1998), "Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity", Prentice-Hall International, Hemel Hempstead.
- ^ Tauber, E.M. (1981), "Brand franchise extensions: new products benefit from existing brand names", Business Horizons, 24(2), pp. 36-41.
- ^ Muroma, M. and Saari, H (1996), "Fit as a determinant of success", in Beracs, J., Baure, A. and Simon, J. (Eds), Marketing for Expanding Europe, Proceedings of 25th Annual Conference of European Marketing Academy, pp. 1953-63.
- ^ Chen and Liu 2004. (incomplete citation)
- ^ Aaker,D.A.(1990),"Brand extensions: 'the good, the bad, the ugly'", Sloan Management Review, pp. 47-56.
- ^ Martinez and Pina, 2003
- ^ Loken and John, 1993
- ^ Roedder-John, D., Loken, B. and Joiner, C. (1998), "The negative impact of extensions: can flagship products be diluted?", Journal of Marketing, 62 (1), pp. 19-32
- ^ Aaker, 1990; Tauber, 1981; Tauber, 1988.
- 1 ブランド拡張とは
- 2 ブランド拡張の概要
- 3 関連項目
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