ジェイ・ストリート-メトロテック駅
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/12/17 14:20 UTC 版)
ジェイ・ストリート-メトロテック駅 (Jay Street–MetroTech) はニューヨーク市地下鉄INDフルトン・ストリート線とINDカルバー線、BMT4番街線の乗換駅である。ブルックリン区ダウンタウンのジェイ・ストリートとウィルビー・ストリートの交差点に位置し以下の系統が停車する。
注釈
- ^ 急行列車はバーゲン・ストリート駅に停車できない。下層階は通過専用。
- ^ 他の7駅は47丁目-50丁目駅、34丁目-ペン・ステーション駅、34丁目-ヘラルド・スクエア駅、14丁目-ユニオン・スクエア駅、23丁目駅、デランシー・ストリート駅、チェンバーズ・ストリート駅。
出典
- ^ a b c d e f “Welcome to the New Jay Street/MetroTech Station!”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2010年12月10日). 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b Mancini, John (2010年12月10日). “MTA Unveils New Jay Street/MetroTech Station In Downtown Brooklyn”. NY1. 2011年3月4日時点のオリジナルよりアーカイブ。2010年12月12日閲覧。
- ^ “Facts and Figures: Annual Subway Ridership 2011–2016”. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2017年5月31日). 2017年6月1日閲覧。
- ^ a b c d e f g h i Cox, Jeremiah. “Jay St-Borough Hall (A,C,F) - Pre-Renovations - The SubwayNut”. www.subwaynut.com. 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b c d e f Cox, Jeremiah. “Jay St-MetroTech (R) - The SubwayNut”. www.subwaynut.com. 2016年8月19日閲覧。
- ^ “1. JAY STREET STATION”. transalt.org. Transportation Alternatives. 2016年8月19日閲覧。
- ^ Gargan, Edward A. (1981年6月11日). “AGENCY LISTS ITS 69 MOST DETERIORATED SUBWAY STATIONS”. ニューヨーク・タイムズ 2016年8月13日閲覧。
- ^ Brick, Michael (2005年4月27日). “As Subway Renovations Wait, Riders Just Roll Their Eyes”. ニューヨーク・タイムズ. ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b c Schlanger, Zoe. “Photos: New Jay St.-Metro Tech Station Links A/C/F to the R”. Gothamist. 2016年2月10日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年8月19日閲覧。
- ^ Campbell, Andy (2010年10月13日). “Jay Street to drop 'Boro Hall' and add 'Metrotech'”. ニューヨーク・ポスト. オリジナルの2010年10月16日時点におけるアーカイブ。
- ^ John Mancini (2010年12月3日). “Long-Awaited Subway Transfers To Open In Brooklyn, Queens”. NY1. 2012年3月7日時点のオリジナルよりアーカイブ。2010年12月12日閲覧。
- ^ “Introducing Jay St-MetroTech Station”. MTA.info YouTube page (2010年12月10日). 2010年12月12日閲覧。
- ^ “Arts & Design - NYCT Permanent Art”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b c d e f g h i j k l m n “MTA Neighborhood Maps: Downtown Brooklyn and Borough Hall”. mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ (2015年). 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b Dunlap, David W. (2012年4月26日). “As Transit Building Is Remade, a 'Stirring' Memorial Will Be Removed”. ニューヨーク・タイムズ. 2016年8月19日閲覧。
- ^ “Subway Escalators Opened”. ニューヨーク・タイムズ. (1952年5月9日) 2016年1月25日閲覧。
- ^ Francis Morrone. An Architectural Guidebook to Brooklyn. Gibbs Smith. pp. 14, 20–22. ISBN 978-1-4236-1911-6 2016年10月14日閲覧。
- ^ Gill, Lauren (2016年3月4日). “Stop and stair! Luxury development builds its own subway entrance”. Brooklyn Paper. 2016年3月4日閲覧。
- ^ a b c “New entrance opens at Jay Street MetroTech R train station”. News 12 Brooklyn (2016年6月16日). 2016年8月3日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年8月19日閲覧。
- ^ Konstantinides, Anneta (2016年3月5日). “Luxury Brooklyn high-rise apartment building gets own subway entrance”. dailymail.co.uk. デイリー・メール. 2016年8月20日閲覧。
- ^ “New entrance opens at Jay Street MetroTech R train station”. News 12 Brooklyn (2016年6月16日). 2016年8月3日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年8月20日閲覧。
- ^ a b c “City Opens Subway to Brooklyn Today: Regular Express Service on the Extension of Independent Line Starts at 6:05 A.M.”. ニューヨーク・タイムズ. p. 19 (1933年2月1日). 2015年10月27日閲覧。
- ^ a b Marrero, Robert (2015年9月13日). “469 Stations, 846 Miles”. B24 Blog, via Dropbox. 2015年10月9日閲覧。
- ^ “City Subway To Open Here About Feb. 1: Trains to Run to Borough Hall-O'Brien to Speed Funds for Completion”. Brooklyn Daily Eagle. p. 2 (1933年1月15日). 2015年10月27日閲覧。
- ^ a b “The Sandhogs: Men of Courage, Energy and Skill”. Brooklyn Daily Eagle. p. 89 (1930年3月16日). 2015年10月27日閲覧。
- ^ “New Subway Link Opens Wednesday: Independent Line Will Offer Express Service to Borough Hall in Brooklyn”. ニューヨーク・タイムズ (1933年1月29日). 2015年11月4日閲覧。
- ^ Raskin, Joseph B. (November 1, 2013), The Routes Not Taken: A Trip Through New York City's Unbuilt Subway System, Fordham University Press, ISBN 978-0-8232-5369-2
- ^ “City's Subway Open March 20 To Bergen St.”. Brooklyn Daily Eagle: p. 8. (1933年3月12日) 2016年7月4日閲覧。
- ^ “CITY SUBWAY OPENS NEW LINK MARCH 20; Brooklyn Extension to Bergen and Smith Streets to Add One More Station. RISE IN REVENUE CERTAIN Further Cut Into Traffic of Rival Systems at Terminal Point Is Predicted. GROWTH WILL CONTINUE Station-by-Siation Completion to Church Avenue Before September Is Planned.”. ニューヨーク・タイムズ. (1933年3月12日). ISSN 0362-4331 2016年6月20日閲覧。
- ^ “TWO SUBWAY LINKS START WEDNESDAY; City Will Begin Operating Fulton Street Line and Extension to Jay Street. MAYOR TO MAKE TRIP Entire System With Exception of Sixth Av. Route to Be Finished Early Next Year.”. ニューヨーク・タイムズ. (1936年4月6日). ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ “NEW SUBWAY LINK OPENED BY MAYOR; He Tells 15,000 in Brooklyn It Will Be Extended to Queens When Red Tape Is Cut.”. ニューヨーク・タイムズ. (1936年4月9日). ISSN 0362-4331 2016年8月15日閲覧。
- ^ “LAWRENCE STREET - Forgotten New York”. forgotten-ny.com. 2016年8月19日閲覧。
- ^ “Buses” (英語). web.mta.info. メトロポリタン・トランスポーテーション・オーソリティ. 2018年2月4日閲覧。
- ^ “Safety Disks Put to Test on Subway Platform”. ニューヨーク・タイムズ. (1955年4月29日). ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ “New Subway Token Dispenser”. ニューヨーク・タイムズ. (1957年7月1日). ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ Levine, Richard (1986年11月15日). “COLUMN ONE: TRANSPORT; A Subway Advance and a Cabby Protest”. ニューヨーク・タイムズ. ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ Faison, Seth (1993年6月2日). “3,000 Subway Riders, Cards in Hand, Test New Fare System”. ニューヨーク・タイムズ. ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ Chan, Sewell (2005年5月3日). “Eight Subway Stations to Deploy Agents to Assist Passengers”. ニューヨーク・タイムズ. ISSN 0362-4331 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b c d “Two River Tunnels Opened 90 Years Ago”. The Bulletin (New York Division, Electric Railroaders' Association) 53 (8). (August 2010) 2016年8月26日閲覧。.
- ^ “PROMISE JAY STREET SUBWAY STATION”. The Daily Standard Union: Brooklyn, New York. (1916年3月17日) 2016年8月19日閲覧。
- ^ District, New York (State) Public Service Commission First (January 1, 1921) (英語). Annual Report for the Year Ended .... The Commission
- ^ “Announcing the Opening of the Lawrence Street (BMT) Subway Station”. Brooklyn Daily Eagle. p. 8 (1924年6月11日). 2016年9月11日閲覧。
- ^ a b c d e Young, Michelle (2016年2月12日). “The MTA’s Special Armored Money Train that Ran from 1951 to 2006 in NYC”. Untapped Cities. 2016年8月19日閲覧。
- ^ “New Home Ready for Transit Board”. ニューヨーク・タイムズ. (1951年3月25日) 2016年10月14日閲覧。
- ^ “City Board Rushes Move to New Site: Transportation Unit Receives U.S. Order to Vacate and Speeds to Brooklyn”. ニューヨーク・タイムズ. (1951年3月31日) 2016年10月14日閲覧。
- ^ “Transit Board Now In Its New Building”. ニューヨーク・タイムズ. (1951年4月3日) 2016年10月14日閲覧。
- ^ a b Vandam, Jeff (2006年12月31日). “Cash and Carry”. ニューヨーク・タイムズ 2010年12月24日閲覧. "That may be why few New Yorkers probably noticed the retirement last January of this underground cash cache, done in by the arrival of the MetroCard and machines that allowed people to buy them by credit card."
- ^ “Secrets of NYC’s vintage subway cars”. am New York (2016年6月8日). 2016年8月19日閲覧。
- ^ “'The Secret Life of 370 Jay Street' to be revealed in Downtown Brooklyn”. Brooklyn Daily Eagle (2015年10月21日). 2016年8月19日閲覧。
- ^ a b c “A Look Inside the Secret Tunnels in 370 Jay Street, Once Home to the MTA’s Money Room”. Untapped Cities (2016年2月19日). 2016年8月19日閲覧。
- ^ “Lawrence St. Interlocking Machine”. bmt-lines.com. 2016年10月22日時点のオリジナルよりアーカイブ。2016年8月19日閲覧。
- 1 ジェイ・ストリート-メトロテック駅とは
- 2 ジェイ・ストリート-メトロテック駅の概要
- 3 駅構造
- 4 IND
- 5 BMT4番街線
- 6 マネートレインホーム
- 7 駅周辺
- ジェイ・ストリート-メトロテック駅のページへのリンク