コルネリー・ファルコンとは? わかりやすく解説

Weblio 辞書 > 辞書・百科事典 > 百科事典 > コルネリー・ファルコンの意味・解説 

コルネリー・ファルコン

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2024/04/18 07:43 UTC 版)

コルネリー・ファルコンフランス語: Cornélie Falcon1814年1月28日 [注釈 1]1897年2月25日)は、パリ・オペラ座で歌ったフランスの劇的なソプラノ歌手。彼女の最大の成功はジャコモ・マイアベーアの『ユグノー教徒』でヴァレンティーヌの役を演じたことで、彼女は「豊かで共鳴する声」[4]、独特の暗い音色を持っており[5]、劇に対する並外れた才能を持った女優だった[4]。彼女の声のために書かれた役柄に基づくと、彼女の声域は低音のA♭から高音のDまで2.5オクターブに及んだ。ファルコンとテノール歌手のアドルフ・ヌーリ英語版は、オペラ座の芸術水準を大幅に向上させることに貢献し[4]、彼女が得意とした役は《ファルコン・ソプラノ》役として知られるようになった[6]。ファルコンのキャリアは非常に短く23歳のときニデルメイエールの『ストラデッラ英語版』の上演中に声を失い、デビューから約5年で実質的に幕を閉じた。


注釈

  1. ^ Falcon's date of birth is given as 28 January 1814 by many sources [1] Other sources give her date of birth as 28 January 1812 [2] Braud 1913,[3] quotes the minutes des actes de naissance (minutes of birth certificates) of the Préfecture du département de la Seine, which read: "Du 29 janvier de l'an dix-huit cent quatorze, à midi un quart, acte de naissance de Marie-Cornélie, de sexe féminin, née d'hier à midi, rue de Béthizy, nº10, quartier Saint-Honoré, fille de Pierre Falcon, tailleur, et de Edmée-Cornélie Mérot, son épouse." ("On 29 January of the year eighteen hundred fourteen, at noon and a quarter, birth certificate of Marie-Cornélie, of female sex, born yesterday at noon, Rue du Béthizy, no. 10, Saint-Honoré Quarter, daughter of Pierre Falcon, tailor, and of Edmée-Cornélie Mérot, his wife."). Thus, her birth occurred at noon on 28 January 1814 and was recorded on 29 January at 12:15 p.m. Braud specifically repudiates the errors of earlier publications by Larousse and Malherbes which give the year 1812.
  2. ^ ククルジ英語版』(オペラ・コミック)として1792年に初演されたものを改作したオペラ。
  3. ^ サン・バルテルミの虐殺が扱われている。

出典

  1. ^ Bouvet 1927 (snippet view at Google Books); Gourret 1987, p. 33; Kuhn 1992, p. 219; Warrack and West 1992, p. 230; and Robinson and Walton 2011.
  2. ^ including Fétis 1862, p. 179; Pitou 1990, p. 449; Robinson 1992, p. 110; and Kutsch and Riemens 2003, p. 1388.
  3. ^ pp. 77-78 (footnote 2)
  4. ^ a b c d Warrack and West 1992, p. 230.
  5. ^ a b Robinson and Walton 2011.
  6. ^ a b Robinson 1992, p. 110.
  7. ^ Braud 1913, p. 77.
  8. ^ a b Gourret 1987, p. 33.
  9. ^ Pierre 1900, p. 751.
  10. ^ According to Desarbres 1868, p. 60, Julie Dorus alternated in the two roles of Alice and Isabelle, the flexibility of her voice enabling this vocal tour de force.
  11. ^ The list of celebrities in the audience is compiled from Smart 2003, pp. 113-114, Somerset-Wild 2004, p. 172, and Braud 1913, p. 80, who also lists many others, including en:Benjamin Constant, en:Eugène Sue, en:Charles Augustin Sainte-Beuve and en:Adolphe Thiers.
  12. ^ a b Pitou 1990, p. 449.
  13. ^ a b Fétis 1862, p. 179.
  14. ^ Pitou 1990, pp. 449–450.
  15. ^ Letter dated 18 September 1832 from Giacomo Meyerbeer to his wife. Quoted in Kelly 2004, p. 167, and Zimmermann 1998, p. 151.
  16. ^ Clayton 1865, p. 324.
  17. ^ a b Pitou 1990, p. 450.
  18. ^ Chouquet 1873, p. 398.
  19. ^ Quoted and translated by Cairns 1999, p. 71.
  20. ^ Quoted and translated by Cairns 1999, p. 66.
  21. ^ Lajarte 1878, pp. 63–64; Chouquet 1873, p. 382.
  22. ^ Kutsch and Riemens 2003, p. 1388.
  23. ^ Holoman 1989, p. 163; Cairns 1999, pp. 41–42.
  24. ^ Holoman 1989, p. 164. The orchestration of La captive has unfortunately been lost (Holoman 1989, p. 241).
  25. ^ Holoman 1989, p. 171; Cairns 1999, p. 99.
  26. ^ Parsons 193, p. 467.
  27. ^ Lajarte 1878, pp. 123–124.
  28. ^ Smart 2003, p. 114
  29. ^ Cairns 1999, p. 151, citing Bouvet, 1927. Braud 1913, p. 94, says it was the fourth performance, and gives a different quotation.
  30. ^ Quoted by Bouvet 1927 and reproduced in Smart 2003, p. 116.
  31. ^ Kuhn 1992, p. 219.
  32. ^ Pitou 1990, p. 451.
  33. ^ Braud 1913, p. 103.
  34. ^ a b Smart 2003, p. 116.
  35. ^ The suggestion of a break in her voice is credited to Walton by Smart 2003, p. 116, and the suggestion by Gilbert Duprez that this contributed to her loss of voice is mentioned in Robinson and Walton 2001.
  36. ^ Braud 1913, pp. 103–106.
  37. ^ Braud 1913, pp. 103 (note 2), 106.
  38. ^ Bouvet 1927 p.39, cited in translation in Smart 2003 p.116
  39. ^ Smart 2003, p. 113
  40. ^ Chorley 1844, p. 188.
  41. ^ 『プリマ・ドンナの歴史 II』P320
  42. ^ 『プリマ・ドンナの歴史 II』P321
  43. ^ 岸純信P52
  44. ^ ニューグローヴ世界音楽大事典』(第14巻)P365


「コルネリー・ファルコン」の続きの解説一覧



英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  
  •  コルネリー・ファルコンのページへのリンク

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

「コルネリー・ファルコン」の関連用語

コルネリー・ファルコンのお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



コルネリー・ファルコンのページの著作権
Weblio 辞書 情報提供元は 参加元一覧 にて確認できます。

   
ウィキペディアウィキペディア
All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
この記事は、ウィキペディアのコルネリー・ファルコン (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。 Weblio辞書に掲載されているウィキペディアの記事も、全てGNU Free Documentation Licenseの元に提供されております。

©2024 GRAS Group, Inc.RSS