プリンス・オブ・ペルシャシリーズ
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2024/02/20 20:35 UTC 版)
『プリンス・オブ・ペルシャ』 シリーズ (Prince of Persia series) は、 ジョーダン・メックナーが1989年に生んだコンピュータゲーム『プリンス・オブ・ペルシャ』を始祖とする作品群である。 『PoP』、『プリペル』と略される。
- ^ “The Making Of: Assassin's Creed | Features | Edge Online” (2013年12月28日). 2018年4月21日閲覧。
- ^ The series took inspiration from the novel Alamut by the Slovenian writer Vladimir Bartol, while building upon concepts from the Prince of Persia series.
- ^ IGN (2019-04-09), Ubisoft CEO Yves Guillemot Discusses Company's Past, Present, & Next-Gen Future - IGN Unfiltered #41 2019年4月10日閲覧。
- ^ Rus McLaughlin (2010年5月18日). “IGN Presents: The History of Prince of Persia (page 1)”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ “Game Design: Theory & Practice Second Edition: 'Interview with Jordan Mechner'”. 2020年6月11日閲覧。
- ^ “Jordan Mechner - Journals”. jordanmechner.com. 2020年6月11日閲覧。
- ^ “Hardcore Gaming 101: Prince of Persia” (English). hardcoregameing101.net. 2020年6月11日閲覧。
- ^ “The Port Authority: A Few Of Gaming's Most Ported Titles” (English). gameinformer.com. 2020年6月11日閲覧。
- ^ Rus McLaughlin (2010年5月18日). “IGN Presents: The History of Prince of Persia (page 2)”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Pelline, Jeff (1998年6月22日). “The Learning Co. buys Broderbund”. CNET Networks: p. 1 2008年11月26日閲覧。
- ^ Larry Dignan (1998年12月14日). “Mattel/The Learning Co. in $3.8B merger”. ZDnet. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Prince of Persia Legacy: poplegacy.com
- ^ “ユービーアイソフト、「セトラーズ4 完全日本語版」などPC向け新作2本を12月に発売”. GAME Watch. 2020年6月16日閲覧。
- ^ “The Learning Company Is Profitable 75 Days After Purchase From Mattel; Agrees To Sell Its Non-Core Entertainment Division To Ubi Soft”. The Gores Group. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Rus McLaughlin (2010年5月18日). “IGN Presents: The History of Prince of Persia (page 3)”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ “IGN: New Prince of Persia Announced”. IGN. 2008年9月21日閲覧。
- ^ “New Prince of Persia game announced - PlayStation 2 News at GameSpot”. GameSpot. 2008年9月21日閲覧。
- ^ Kohler, Chris (2005年12月). “They Did What To My Game?!”. Wired: p. 4 2010年8月15日閲覧。
- ^ a b Rus McLaughlin (2010年5月18日). “IGN Presents: The History of Prince of Persia (page 6)”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Ivan Sulic (2005年10月12日). “Painting a Prince”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Jim Reilly (2009年11月30日). “Prince of Persia: The Forgotten Sands Announced”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Ellie Gibson (2010年2月17日). “New Prince of Persia confirmed for May”. Eurogamer. 2013年6月29日閲覧。
- ^ McWhertor (2010年9月25日). “Mortal Kombat, Prince of Persia HD Collections Go 3D on PS3”. Kotaku. 2010年10月9日閲覧。
- ^ Jim Reilly (2010年11月15日). “Prince of Persia HD Titles Coming to North America”. IGN. 2010年11月14日閲覧。
- ^ Craig Harris (2005年7月21日). “Battles of Prince of Persia”. IGN. 2013年6月28日閲覧。
- ^ “Battles of Prince of Persia DS”. Metacritic. 2013年7月7日閲覧。
- ^ “Battles of Prince of Persia for DS”. GameRankings. 2013年7月7日閲覧。
- ^ Wales (2006年9月21日). “Ubi's Booby: New Games Leaked”. IGN UK. 2009年7月27日閲覧。
- ^ “Ubidays 2008: Interview Part 1 HD”. Gametrailers.com (2008年5月29日). 2009年7月27日閲覧。
- ^ “Ubisoft reports third quarter 2008-09 sales”. Ubisoft. p. 1. 2011年7月24日時点のオリジナルよりアーカイブ。2020年6月11日閲覧。
- ^ “Ubisoft Announces Prince of Persia: The Fallen King™ Exclusively for Nintendo DS™”. MCV (2008年6月27日). 2013年12月2日時点のオリジナルよりアーカイブ。2013年7月7日閲覧。
- ^ Casamassina (2008年12月10日). “Prince of Persia: The Fallen King review at IGN”. IGN. 2008年1月1日閲覧。
- ^ Petit (2008年12月10日). “Prince of Persia: The Fallen King review at GameSpot”. GameSpot. 2009年1月1日閲覧。
- ^ Gallegos (2008年12月17日). “Prince of Persia: The Fallen King review at 1UP”. 1UP. 2009年3月25日時点のオリジナルよりアーカイブ。2009年1月1日閲覧。
- ^ “Prince of Persia Classic on Mobygames.”. 2020年6月11日閲覧。
- ^ “'Prince of Persia Retro' Arrives on the App Store as a Universal App for a Dollar”. touch arcade. 2011年3月15日閲覧。
- ^ “1UP Classic review”. 2020年6月11日閲覧。
- ^ Stephany Nunneley (2013年7月3日). “Prince of Persia: The Shadow and the Flame hitting Android, iOS later this month”. VG24/7. 2013年7月7日閲覧。
- ^ “The Making Of: Assassin’s Creed”. EDGE. 2013年3月3日閲覧。
- ^ Olmstead (2018年11月26日). “Prince of Persia: Escape - Why The Level Count is a Secret”. Gamasutra. 2019年5月15日閲覧。
- ^ Bhushan, Kul (2018年10月11日). “Prince of Persia Escape on iOS: Your first PC game is now on mobile”. Hindustan Times 2019年3月15日閲覧。
- ^ Bald (2018年10月3日). “Prince of Persia: Escape review - "A game that doesn't want to be played"”. Pocket Gamer. 2019年3月15日閲覧。
- ^ “First Look at a Brand New Prince of Persia Reboot?”. Kotaku.com (2012年8月5日). 2013年3月4日閲覧。
- ^ “Twitter / jmechner: @blueobelix It's not POP”. Twitter.com (2012年8月19日). 2013年3月4日閲覧。
- ^ Andrew Goldfarb (2013年1月29日). “Prince of Persia Franchise ‘Paused’”. IGN. 2013年1月29日閲覧。
- ^ Dave Cook (2013年6月20日). “Far Cry 4, Beyond Good & Evil 2 and Prince of Persia being considered at Ubisoft”. VG24/7. 2013年6月28日閲覧。
- ^ Romano (2020年5月6日). “Footage of cancelled Prince of Persia: Redemption from 2012 surfaces”. Gematsu. 2020年5月6日閲覧。
- ^ Walker (2020年5月6日). “That Prince Of Persia Redemption Footage Came From A Real, Canceled Game”. Kotaku. 2020年5月6日閲覧。
- ^ “Q&A: Mechner Talks Prince Of Persia Movie, XBLA Remake”. Gamasutra. 2011年3月15日閲覧。
- ^ “Our Giant Guide To Video Game Comics”. MTV. 2020年6月11日閲覧。
- ^ “Creator Jordan Mechner Explains The 'Prince Of Persia' Universe, And Where The New Graphic Novel Sits”. MTV. 2011年3月15日閲覧。
- ^ “Six years after the return of the musical landscape ...” (Korean). Heraldbiz. 2020年6月11日閲覧。
- ^ 夢と飛行と大麻の幻覚をまとめて味わうファンタジー「眠れ」ペレーヴィン著 群像社 1996年3月刊行
- ^ “The Making of Tomb Raider”. Tomb Raider: Official Game Secrets. Prima Games. (December 1996). pp. 105–106. ISBN 0-7615-0931-3 Translation
- ^ Moss (2018年10月3日). “Assassin’s Creed: An oral history”. Polygon. 2018年10月3日閲覧。
- 1 プリンス・オブ・ペルシャシリーズとは
- 2 プリンス・オブ・ペルシャシリーズの概要
- 3 開発会社・販売会社
- 4 評価
- 5 脚注
Weblioに収録されているすべての辞書からプリンス・オブ・ペルシャシリーズを検索する場合は、下記のリンクをクリックしてください。
全ての辞書からプリンス・オブ・ペルシャシリーズを検索
- プリンス・オブ・ペルシャシリーズのページへのリンク