バーチャルフォトグラフィ
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2022/06/30 21:55 UTC 版)
バーチャルフォトグラフィ (Virtual Photography)は、インゲームフォトグラフィ(In-game Photography)、ゲーム写真、スクリーンショット写真、またはPutsovageryとも呼ばれる、ビデオゲームのスクリーンショットによるニューメディアアートの一形式である。これをアートとすることの正当性は時に疑問視されることがある。バーチャルフォトグラファーが撮るのはゲームデザイナーが創り上げたアート作品の二次的な描写だからというのが理由だ。[1]バーチャルフォトグラファー達はその動機の大部分を”現実の”フォトグラファーと共有する。視覚的に興味深いイメージを捉えること、思い出を保存すること、技術的専門性を実践してみせること等に対する欲求がそれである。[2]
- ^ Farmer, Dina (2015年11月22日). “Screenshot Photography: Where Does it Fit in the Art World?” (英語). GeekDad. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Poremba, Cindy (2007-01-01). “Point and Shoot: Remediating Photography in Gamespace”. Games and Culture (SAGE Publishing) 2 (1): 49–58. doi:10.1177/1555412006295397 .
- ^ Doyle, Denise (2015-06-01). “Art, Virtual Worlds and the Emergent Imagination” (英語). Leonardo 48 (3): 244–250. doi:10.1162/LEON_a_00708. hdl:2436/620186. ISSN 0024-094X .
- ^ a b Saavedra, John (2021年2月16日). “Is Virtual Photography the Next Great Artform?” (英語). Den of Geek. 2022年2月5日閲覧。
- ^ “Infamous: Second Son patch adds Photo Mode, subtracts bugs”. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Isacsson, Dan (2016年5月8日). “Nvidia Ansel Introduces VR Photography to Games” (英語). Digital Trends. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Seppala, Tim (2016年5月7日). “NVIDIA brings in-game photography to the masses with 'Ansel'” (英語). Engadget. 2022年2月5日閲覧。
- ^ “NVIDIA Ansel Available Now In The Witcher 3” (英語). Nvidia (2016年8月16日). 2022年2月5日閲覧。
- ^ “NVIDIA Ansel”. Nvidia (2017年2月14日). 2022年2月5日閲覧。
- ^ Gale, Tim (2009-02-04). “Urban Beaches, Virtual Worlds and 'The End of Tourism'” (英語). Mobilities 4 (1): 119–138. doi:10.1080/17450100802657996. ISSN 1745-0101 .
- ^ Artaius, James (2019年8月24日). “Virtual Photography: taking photos in videogames is imaging's next evolution” (英語). Digital Camera World. 2022年2月5日閲覧。
- ^ a b Hobbs, Thomas (2021年5月24日). “Are these stunning photos of imaginary worlds a new artform?” (英語). www.bbc.com. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Hamilton, Kirk (2011年12月9日). “The Man Behind The World's Best Video Game Screenshots” (英語). Kotaku. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Wilbur, Brock (2016年1月25日). “Dead End Thrills Curates the Sexiest Video Game Screen Shots” (英語). Inverse. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Sigl, Rainer (2012年7月25日). “The Art of in-game Photography” (英語). Video Game Tourism. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Spencer, Alex (2016年6月9日). “Point and shoot: Hijacking virtual spaces with games photography” (英語). Alphr. 2022年2月5日閲覧。
- ^ Bittanti, Matteo (2015年7月17日). “Interview: Leonardo Sang's Game Photography”. GAMESCENES. 2022年2月5日閲覧。
- 1 バーチャルフォトグラフィとは
- 2 バーチャルフォトグラフィの概要
- バーチャルフォトグラフィのページへのリンク