コンピュータアート
(コンピューターアート から転送)
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/05/10 01:44 UTC 版)
コンピュータアート(英語: computer art)とは、作品の制作や展示にコンピュータが重要な役割を果たす芸術の一種である。
- ^ “computersAndAutomation :: 196301”. 2019年10月12日閲覧。
- ^ http://dada.compart-bremen.de/item/Publication/206
- ^ Herbert W. Franke: Grenzgebiete der bildenden Kunst, Staatsgalerie Stuttgart In: Katalog, 1972, S. 69.
- ^ “Boobs not bombs: The first ever computer art was made possible by the Cold War... & it was a girly pic”. Dangerous Minds (2013年1月25日). 2013年10月9日閲覧。
- ^ Benj Edwards (2013年1月24日). “The Never-Before-Told Story of the World's First Computer Art (It's a Sexy Dame)”. The Atlantic. 2013年10月9日閲覧。
- ^ O'Hanrahan, Elaine (2005). Drawing Machines: The machine produced drawings of Dr. D. P. Henry in relation to conceptual and technological developments in machine-generated art (UK 1960–1968). Unpublished MPhil. Thesis.. John Moores University, Liverpool
- ^ “Computer art at the V&A”. Victoria and Albert Museum. 2015年9月22日閲覧。
- ^ Noll, A. Michael, “The Beginnings of Computer Art in the United States: A Memoir,” Leonardo, Vol. 27, No. 1, (1994), pp. 39-44.
- ^ a b Dietrich, Frank (1986年). “Visual Intelligence: The First Decade of Computer Art” (PDF). Leonardo. pp. 159–169. 2008年4月28日閲覧。
- ^ Preston, Stuart, “Art ex Machina,” The New York Times, Sunday, April 18, 1965, p. X23.
- ^ Raimes, Jonathan. (2006 ) The Digital Canvas, Abrams. ISBN 978-0-8109-9236-8
- ^ Page, No. 1, April 1969, p. 2.
- ^ Christoph Klütsch: The Summer 1968 in London and Zagreb: Starting or End Point for Computer art? (PDF 2,19 MB).
- ^ Nash, Katherine; Richard H. Williams (October 1970). “Computer Program for Artists: ART I”. Leonardo (The MIT Press) 3 (4): 439–442. doi:10.2307/1572264. JSTOR 1572264.
- ^ 'Reimer, Jeremy (2007年10月21日). “A history of the Amiga, part 4: Enter Commodore”. Arstechnica.com. 2011年6月10日閲覧。
- ^ YouTube
- ^ Bruce Wands (2006). Art of the digital age. ISBN 978-0-500-23817-2
- ^ Gatys, Leon A.; Ecker, Alexander S.; Bethge, Matthias. A Neural Algorithm of Artistic Style. arXiv:1508.06576.
- ^ Jing, Y., Yang, Y., Feng, Z., Ye, J., & Song, M. (2017). Neural style transfer: A review. arXiv preprint arXiv:1705.04058.
- ^ Levin, Sam (2016年7月14日). “Why everyone is crazy for Prisma, the app that turns photos into works of art” (英語). the Guardian 2018年3月16日閲覧。
- ^ “Facebook’s tech boss on how AI will transform how we interact”. New Scientist. (2016年) 2018年3月16日閲覧。
- ^ Gershgorn, Dave (2016年). “MIT is using AI to create pure horror”. Quartz 2018年3月16日閲覧。
- ^ Nicholas, Gabriel (2017年12月11日). “These Stunning A.I. Tools Are About to Change the Art World”. Slate 2018年3月16日閲覧。
- 1 コンピュータアートとは
- 2 コンピュータアートの概要
- 3 グラフィック・ソフトウェア
- 4 参考文献
コンピューターアートと同じ種類の言葉
アートに関連する言葉 | インタラクティブアート ジルステュアート コンピューターアート バルーンアート(ばるーんあーと) トリックアート |
- コンピューターアートのページへのリンク