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クエリ検索: "アモーレパシフィック"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • ―資生堂とアモーレパシフィックの戦略を事例として―
    赤松 裕二
    産業学会研究年報
    2016年 2016 巻 31 号 89-101
    発行日: 2016年
    公開日: 2017/04/03
    ジャーナル フリー
    Strategic management and decision-making for the brand portfolio are essential means of maintaining competitive advantage. Brand portfolio strategy is attracting attention as a method of managing multiple brands. This paper looks at the cosmetics industries of Japan and Korea, comparing the brand strategies of Shiseido and Amorepacific, leading companies in these countries, to examine the importance of brand positioning in strategy for competitive advantage. It also considers positioning in brand portfolio strategy, through consistency between companywide strategies and individual strategies from a competitive strategy perspective.
    Previous studies have discussed the strategic importance of diversification of risk, synergy effects, and efficient operation through the composition of the brand portfolio. This study considers the differences between the brand portfolio and its constituents the corporate brand and individual brands, from a competitive strategy perspective. It also reviews the brand positioning of Shiseido and Amorepacific by comparing their brand deployment graphed in three dimensions along the axes of function, price range, and distinctiveness, based on product characteristics. The results showed that while Shiseido focuses on function and price range, Amorepacific focuses on distinctiveness and function, leading to some new discoveries regarding the strategies of both companies. While it had not been possible to describe consistency between positioning of the corporate brand strategy and individual brand strategy solely from a traditional competitive strategy perspective, the author was able to identify such consistency through depiction along three axes.
  • 崔 汀善, 崔 榮鎭, 朴 ウラム, 卞 庚姫, 鄭 春福
    日本化粧品技術者会誌
    2014年 48 巻 2 号 109-113
    発行日: 2014/06/20
    公開日: 2016/06/20
    ジャーナル フリー
    メーキャップ化粧料を顔に塗布する方法は,塗布時の使用感やその後の仕上がりに重要な影響を及ぼす。本研究では,パフをパッティングさせる方式の上下運動型振動パフを開発し,一般使用者の手指と振動パフ, メーキャップアーティストの化粧効果を比較した。化粧膜の厚み, 密着力,均一度を評価した結果,振動パフにより薄く均一で密着力が持続する化粧膜が得られることを確認した。振動パフを使用すれば, 一般の使用者もメーキャップアーティストと同等の化粧効果が期待できることを明らかにした。
  • 資生堂とアモーレパシフィックの中国市場での展開を中心に
    赤松 裕二
    関西ベンチャー学会誌
    2016年 8 巻 62-72
    発行日: 2016年
    公開日: 2018/10/31
    ジャーナル フリー
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