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差別化戦略

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2024/01/14 13:24 UTC 版)

差別化戦略(さべつかせんりゃく、: differentiation, product differentiation)とは、マイケル・ポーターによって提唱された競争戦略のうちの一つ[1]で、特定商品(製品やサービスを含む)における市場を同質とみなし、競合他社の商品と比較して機能やサービス面において差異を設けることで、競争上の優位性を得ようとすることである。


  1. ^ 板倉宏昭『経営学講義』勁草書房、2010年、55頁。ISBN 978-4-326-50334-6 
  2. ^ 小田切宏之『企業経済学』(2版)東洋経済新報社、2010年、158頁。ISBN 978-4-492-81301-0 
  3. ^ "as favorable as those of competing brands ... function as points-of-parity (POPs) in consumers’ minds" Keller. (1998). Strategic Brand Management.
  4. ^ "some brand associations can be roughly as favorable as those of competing brands, so they function as points-of-parity (POPs) in consumers’ minds —and negate potential points-of-difference for competitors. In other words, these associations are designed to provide “no reason why not” for consumers to choose the brand." Keller. (1998). Strategic Brand Management.


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