ジェームズ・C・コリンズ
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ジェームズ・C・コリンズ三世(英語:James C. "Jim" Collins III)またはジム・コリンズ(Jim Collins)は、企業の持続可能性と成長を扱うアメリカのビジネス・コンサルタント、作家、講師である[2][3]。
- ^ a b “James C. Collins (Author of Good to Great)”. Goodreads. 2016年12月20日閲覧。
- ^ Aron Cramer, Zachary Karabell (2010) Sustainable Excellence: The Future of Business in a Fast-Changing World. : This books states that "... strategists like Jim Collins, in his seminal book Good to Great, have noted the importance ofa corporate mission, sustainability provides a specific and urgent purpose that is redefining business." (p. 7)
- ^ Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan (2010) Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. p. 115
- ^ Adam Bryant (2009年5月23日). “For This Guru, No Question Is Too Big”. New York Times. 2010年3月31日閲覧。
- ^ About his wife, he once stated, “We’ve been married 20 years and we have 50–50 ownership ... but she holds all the voting shares.” Source: Strategy & Business. (1998) Nr 22-25. p. 49
- ^ ジム・コリンズ(著)、山岡洋一(訳)『ビジョナリー・カンパニー3 衰退の五段階』日経BP、Kindle版、位置No.402-464/3639
- ^ ジム・コリンズ(著)、山岡洋一(訳)『ビジョナリー・カンパニー3 衰退の五段階』日経BP、Kindle版、位置No.479/3639
- ^ ジム・コリンズ(著)、山岡洋一(訳)『ビジョナリー・カンパニー3 衰退の五段階』日経BP、Kindle版、位置No.1873/3639
- ^ "Good to great to gone", The Economist, July 7, 2009
- 1 ジェームズ・C・コリンズとは
- 2 ジェームズ・C・コリンズの概要
- 3 出典
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