Crassとは? わかりやすく解説

crass

別表記:クラス

「crass」の意味・「crass」とは

「crass」とは、英語の形容詞で、感覚理解欠如している、あるいは粗野な下品なといった意味を持つ単語である。この単語は、人や行動、態度に対して使われその人や行動が社会的な洗練教養欠いていることを示す。例えば、「crass behavior」は下品な行動、「crass ignorance」は無知さを指す。

「crass」の発音・読み方

「crass」の発音は、IPA表記では/kɹæs/となる。IPAカタカナ読みでは「クラス」と表記され日本人発音するカタカナ英語では「クラス」と読む。この単語発音によって意味や品詞が変わる単語はないため、一つ読み方のみを覚えればよい。

「crass」の定義を英語で解説

英語の辞書によると、「crass」は"having or showing no understanding of what is proper or acceptable : rude and insensitive"と定義されている。これは、「適切なものや受け入れられるものについての理解全くない、または無神経無礼である」という意味を持つ。

「crass」の類語

「crass」の類語としては、「vulgar」、「crude」、「rude」、「uncouth」などがある。これらの単語同様に洗練教養欠いた行動態度を表す形容詞である。

「crass」に関連する用語・表現

「crass」に関連する表現としては、「crassness」がある。これは名詞形で、「crass」の特性や状態を指す。また、「crassly」は副詞形で、「crass」のように、つまり無神経に無礼にといった意味で使われる

「crass」の例文

以下に「crass」を用いた例文10個示す。 1. His crass remarks about the accident were offensive.(彼の事故対す粗野な発言不快だった。) 2. She was shocked by his crass behavior at the party.(彼女は彼のパーティーでの粗野な行動驚いた。) 3. The crass commercialism of the event was off-putting.(そのイベント粗野な商業主義不快だった。) 4. His crass ignorance of the subject was evident.(彼のその主題対す粗野な無知さは明らかだった。) 5. The crass comments were not appreciated by anyone.(その粗野なコメント誰からも評価されなかった。) 6. The movie was criticized for its crass portrayal of women.(その映画女性粗野な描写について批判された。) 7. His crass attitude towards his employees was unacceptable.(彼の従業員対す粗野な態度許容できなかった。) 8. The crass language used in the book was shocking.(その本使われ粗野な言葉遣い衝撃的だった。) 9. The crass treatment of the environment was a cause for concern.(環境対す粗野な扱い懸念原因だった。) 10. His crass approach to problem-solving was not effective.(彼の問題解決対す粗野なアプローチ効果的ではなかった。)

Crass

名前 クラス

クラス (バンド)

(Crass から転送)

出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)』 (2023/07/09 16:39 UTC 版)

クラス(Crass)は、イギリスの芸術集団パンク・ロックバンド。1977年から1984年にかけて活動した[1]。政治思想、ライフスタイル、抵抗運動としてのアナキズムを実践した。またアナルコ・パンクムーブメントを一般化し、直接行動、動物の権利フェミニズム環境保護を主張した。アルバム、サウンド・コラージュ、フライヤー、映像にDIY(Do It Yourself)の倫理的アプローチを提唱した。


  1. ^ "In August 1977 Dave King went (...) As Dave exits stage left, Steve Ignorant returns to Dial House and (...) Crass was born."
  2. ^ Rimbaud, Penny (2004). Love Songs. Pomona Publishing. p. xxiv. ISBN 1-904590-03-9. We believed that you could no more be a socialist [band] and signed to CBS (The Clash) than you could be an anarchist and signed to EMI
  3. ^ Graham, Josh (3 December 2010). "Crass, the Anarcho-Punk Fountainhead, Is Coming to S.F. in March -- Sort Of"
  4. ^ "Reading And Rioting: A Louder Than Words Walk Through". The Quietus. 11 November 2014.
  5. ^ Gonsales, Erica (25 May 2011). "Smoke Gets In Your Eyes: Anthony McCall's Enchanting Film Installations". VICE. Creators.
  6. ^ a b Lynskey, Dorian (28 September 2007). "Jeffrey Lewis, 12 Crass Songs". The Guardian. London.
  7. ^ 「1977年、ランボーとイグノラントは、「Owe Us a Living」という曲から楽しくヤリはじめた。何回かやってみて、バンドを結成することに決めた。自分たちのことをクラスと呼んだ。」Bullshit Detector Volume 1のスリーブノートより Sleeve note on Bullshit Detector Volume 1 (Crass Records, cat no.421984/4); "Sometime in 1977 Rimbaud and Ignorant started messing around with a song called 'owe us a living'. They ran through it a few times and decided to form a band consisting of themselves. They called themselves Crass"
  8. ^ 「ザ・クラッシュのギグの終わりに、観客みんなが「your shit!」とシャウトしたんだ。そしたら、ボーカルのジョー・ストラマーがステージに立って「もしお前らがなんかイイことしようとすんなら、自分のバンドをヤんのがいいぜ」って言った。 それはオレにはすげえアイデアって感じだったぜ!」(スティーヴ・イグノラント・インタビューより「Punk77」) "At the end of the Clash gig there was all these people shouting and saying 'your shit!' and Joe Strummer stood there and said 'if you think you can do any better go ahead and start your own band.' And I was like what a great idea!"
  9. ^ Rimbaud 1999, p. 99.
  10. ^ Berger 2006, p. 83.
  11. ^ "Steve Ignorant interviewed". Punk 77. 2007.
  12. ^ ""Banned from the Roxy" from Feeding the 5000". Small Wonder Records. 1978.
  13. ^ Rimbaud, Penny (1977). ""Crass at the Roxy" fromInternational Anthem 1". Archived from the originalon 1 December 2005.
  14. ^ Berger 2006, p. 103.
  15. ^ Berger 2006, p. 104.
  16. ^ "Crass interview". The Leveller (25). April 1979.
  17. ^ McKay 1996, p. 88.
  18. ^ Berger 2006, p. 108: "They were very difficult to film, because with Super-8 you needed far more light than was available at a Crass gig – all you'd get was shadows and light – that would be about it. So it was a bit pointless filming the gigs. I did try asking for maybe 60 watt bulbs instead of 40 but there was no deal" – Mick Duffield
  19. ^ ASYLUM I am no feeble Christ, not me. He hangs in glib delight upon his cross. Upon his cross. Above my body. Lowly me. Christ forgive, forgive. Holy he, he holy, he holy. Shit he forgives. Forgive, forgive. I, I, Me, I. I vomit for you, Jesu. Christi-Christus. Puke upon your papal throne. Wrapped you are in the bloody shroud of churlish suicide. Wrapped I am in the bloody cloud of hellish genocide. Petulant child. I have suffered for you, where you have never known me. I too must die. Will you be shadowed in the arrogance of my death? Your valley truth? What lights pass those pious heights? What passing bells for these in their trucks? For you Lord, you are the flag-bearer of these nations, One against the other, that die in the mud. No piety, no deity. Is that your forgiveness? Saint, martyr, goat, billy. Forgive? Shit he forgives. He hangs upon his cross in self-righteous judgment, Hangs in crucified delight, nailed to the extent of his vision. His cross, his manhood, his violence, guilt, sin. He would nail my body upon his cross, As if I might have waited for him in the garden, As if I might have perfumed his body, washed those bloody feet? This woman that he seeks, suicide visionary, death reveller, Rape, rapist, grave-digger, earth-mover, life-fucker. Jesu. You scooped the pits of Auschwitz. The soil of Treblinka is rich in your guilt, The sorrow of your tradition, Your stupid humility is the crown of thorn we all must wear. For you? Ha. Master? Master of gore. Enigma. Stigma. Stigmata. Errata. Eraser. The cross is the mast of our oppression. You fly their vain flag. You carry it. Wear it on your back Lord. Your back. Enola is your gaiety. Suffer little children, suffer in that horror. Hiro-horror, horror-hiro, hiro-shima, shima-hiro, Hiro-shima, hiro-shima, Hiroshima, Hiroshima. The bodies are your delight. The incandescent flame is the spirit of it. They come to you Jesu, to you. The nails are the only trinity. Hold them in your corpsey gracelessness. The image that I have had to suffer. These nails at my temple. The cross is the virgin body of womanhood that you defile. In your guilt, you turn your back, nailed to that body. Lamearse Jesus calls me sister! There are no words for my contempt! Every woman is a cross in his filthy theology! He turns his back on me in his fear. His vain delight is the pain I bear. Alone he hangs, his choice, his choice. Alone, alone, his voice, his voice. He shares nothing, this Christ; sterile, impotent, fuck-love prophet of death. He is the ultimate pornography. He! He! Hear us, Jesus! You sigh alone in your cock fear! You lie alone in your cunt fear! You cry alone in your woman fear! You die alone in your man fear! Alone Jesu, alone, in your cock fear, cunt fear, woman fear, man fear. Alone in you fear, alone in your fear, alone in your fear. Your fear, your fear, your fear, your fear, your fear, your fear, your fear, Warfare, warfare, warfare, warfare, warfare! JESUS DIED FOR HIS OWN SINS. NOT MINE.
  20. ^ George Berger. The Story of Crass. ISBN 9780857120120.
  21. ^ Maria Raha (31 December 2004). Cinderella's Big Score: Women Of The Punk And Indie Underground. p. 96. ISBN 9781580051163.
  22. ^ Ignorant, Steve (2010). The Rest is Propaganda. Southern Records. p. 167.
  23. ^ Rimbaud, P; "...In Which Crass Voluntarily Blow Their Own", sleeve note essay included with Best Before 1984 album
  24. ^ Rimbaud, P; sleeve notes to 'The Crassical Collection; Stations of the Crass' Crass Records, 2010
  25. ^ ポイズン・ガールズは、イギリス、ブライトンのアナルコ・パンクバンド。 ボーカル/ギタリストのヴィ・サブバーズはバンドの設立時、2歳の子を持つの中年の母親だったが、しばしばアナキストの観点からセクシュアリティとジェンダーの役割を探求した曲を書いた。
  26. ^ 1981年後半から1982年にかけてロンドンドックランドのワッピング地区にあるメトロポリタンワーフの賃貸されたスペースに設置されたソーシャルセンター。「アナーキストセンター」ともよばれていた。
  27. ^ Lux, Martin (2006). Anti-Fascist. Phoenix Press. p. 89. ISBN 978-0-948984-35-8.
  28. ^ Home, Stewart (1988). The Assault on Culture – Utopian Currents From Lettrisme to Class War. Aporia Press. p. 96. ISBN 978-0-948518-88-1. like Kropotkin, their politics are up shit creek
  29. ^ Berger 2006, p. 149.
  30. ^ Mike Diboll (1979). "Crass – Toxic Grafity Fanzine". Kill Your Pet Puppy.
  31. ^ Mike Holderness, sleeve notes of "Nagasaki Nightmare/Big A Little A" single, Crass Records, 1980
  32. ^ Rimbaud, P; "Big A Little A", Crass Records 1980. Quoted in Love Songs p.57, Pomona Publishing, ISBN 1-904590-03-9
  33. ^ "Southern Studios archive". web.archive.org. Archived from the original on 9 March 2005.
  34. ^ A tabloid controversy resulted when the hoax was exposed, with the News of the World stating that the title of the flexi's originating album was "too obscene to print". Despite Loving's annoyance, Crass had broken no laws.
  35. ^ a b c d Rimbaud, P; "...In Which Crass Voluntarily Blow Their Own", sleeve note essay included with Best Before 1984 album
  36. ^ a b c d e Rimbaud, P; sleeve notes to 'The Crassical Collection; Ten Notes on a Summer's Day' Crass Records, 2012
  37. ^ "Flux of Pink Indians – F.C.T.U.L.P. – Alternative Mixes – 1984". Kill Your Pet Puppy.
  38. ^ Berger 2006, p. 215.
  39. ^ Sleeve notes of Acts of Love, Crass Records, 1985.
  40. ^ "Crass – Thatchergate Tape And News Broadcasts – January 1984"
  41. ^ https://www.vice.com/en_uk/read/penny-rambaud-on-how-crass-nearly-started
  42. ^ "San Francisco Chronicle". 30 January 1983. p. 10. Archived from the original on 6 December 2010.
  43. ^ "Crass – Thatchergate Tape And News Broadcasts – January 1984".
  44. ^ "Thatchergate Tapes" (PDF). January 2014. Archived from the original (PDF) on 4 January 2014.
  45. ^ "Protest songs: Marching to the beat of dissent".The Independent. 5 April 2012.
  46. ^ Robb, John (2009-07-08). "Could Crass exist today? | Music blog". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-10-06.
  47. ^ "The poetry of jazz and the jazz of poetry…"
  48. ^ 'This is the spiritual home of jazz and we ain't leaving'https://www.theguardian.com/music/2004/may/31/popandrock1Penny (he's a bloke) has started a petition to keep the Vortex in Stoke Newington, and puts up a notice in the club saying: "This Is the Spiritual Home of Jazz and We Ain't Leaving." The resulting petition ends up going to the council with 3,000 signatures on it
  49. ^ "Southern Studios website archive 'LAST AMENDMENT events'". web.archive.org. Archived from the original on 10 June 2005.
  50. ^ http://www.steveignorant.co.uk
  51. ^ "Crass frontman plans "The Feeding of the 5000" live performance". Punknews.org. 26 April 2007.
  52. ^ a b Aitch, Iain (19 October 2007). "Why should we accept any less than a better way of doing things?".The Guardian. London.
  53. ^ "The Feeding of the Five Thousand on Crassical Collection".
  54. ^ "The Story of the Crassical Collection"
  55. ^ "Anarchy And Peace, Litigated".
  56. ^ "The Crassical Collection".
  57. ^ "Christ the Album, The Crassical Collection"
  58. ^ a b Steve Ignorant (25 November 2011). "Blog post – Sheperd's Bush".
  59. ^ "CRASS: selections from The Mott Collection 18th February – 18th March 2011 |". Crassthesecondsitting.wordpress.com. 27 January 2011.
  60. ^ https://www.vice.com/en_uk/read/secret-radical-history-of-essex
  61. ^ https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/gee-vauchers-artwork-oh-america-9231864
  62. ^ http://www.firstsite.uk/whats-on/gee-vaucher-introspective/
  63. ^ "The Art of Crass exhibition – curator Sean Clark reflects". 2016-07-01
  64. ^ https://louderthanwar.com/penny-rimbaud-eve-libertine-and-louise-elliot-leicester-live-review/
  65. ^ "The Art of Crass". 2016-06-01
  66. ^ 「裁判所が自殺の判断を下した時、直接の原因だった治療に一切言及しなかった。 [...]わたしたちは、それが事故ではないことを確信した。 判決はラッセルのスピリットを破壊した。彼は脅迫されていた。彼らはリスクを冒すことなく、それを破壊することを望んでいた」。ペニー・ランボー(1982)「最後のヒッピー (ヒステリックなロマンス)」より。 Rimbaud, Penny (1982). The Last of the Hippies – An Hysterical Romance. Crass. The court passed a verdict of suicide with no reference at all to the appalling treatment that had been the direct cause of it. [...] Our inquiries convinced us that what had happened was not an accident. The state had intended to destroy Wally's spirit, if not his life, because he was a threat, a fearless threat who they hoped they could destroy without much risk of embarrassment.
  67. ^ http://thequietus.com/articles/05258-penny-rimbaud-crass-interview
  68. ^ キッチンシンク文学」は1950年代後半から1960年代初めにかけて演劇、芸術、小説、映画、テレビの各分野で発展したイギリスの文化運動。おもに主人公は「怒れる若者たち」であり、現代社会に幻滅している。労働者階級の家庭内の状況を描写した社会派リアリズム表現。賃貸住宅に住み、汚れたパブで休み時間を過ごし、中絶からホームレスにいたるまで論争を巻き起こすリアリズムは前世代の逃避的な、いわゆる「巧みな演劇」とは著しい対象を示していた。
  69. ^ "Crass interview". New Crimes (3). Winter 1980
  70. ^ http://www.artofthestate.co.uk/banksy/Banksy_Santas_Ghetto_2004.htm
  71. ^ サブバーティング(Subvertising)は、企業や政治広告の偽装やパロディをつくる行為。しばしば風刺をもちい、新しい、または既存のイコンのイメージをつくりかえる効果がある。「MEMEハック」と呼ばれることもあり、社会的なハッキングカルチャー・ジャミングになる。反抗文化とサブバーティングを提案するカナダの雑誌「Adbusters」によると、うまくつくられた「サブバーティング・ミミック」はターゲット広告の外見と感覚を模倣し、突然、 消費者に認知的な不協和音を作り出すと言う。それは、わたしたちのハイプに誇張された広告の現実を破り、一時的により深い真理を明らかにする、とされる。


「クラス (バンド)」の続きの解説一覧

「Crass」の例文・使い方・用例・文例

Weblio日本語例文用例辞書はプログラムで機械的に例文を生成しているため、不適切な項目が含まれていることもあります。ご了承くださいませ。


英和和英テキスト翻訳>> Weblio翻訳
英語⇒日本語日本語⇒英語
  

辞書ショートカット

すべての辞書の索引

「Crass」の関連用語

Crassのお隣キーワード
検索ランキング

   

英語⇒日本語
日本語⇒英語
   



Crassのページの著作権
Weblio 辞書 情報提供元は 参加元一覧 にて確認できます。

   
実用日本語表現辞典実用日本語表現辞典
Copyright © 2024実用日本語表現辞典 All Rights Reserved.
日外アソシエーツ株式会社日外アソシエーツ株式会社
Copyright (C) 1994- Nichigai Associates, Inc., All rights reserved.
ウィキペディアウィキペディア
All text is available under the terms of the GNU Free Documentation License.
この記事は、ウィキペディアのクラス (バンド) (改訂履歴)の記事を複製、再配布したものにあたり、GNU Free Documentation Licenseというライセンスの下で提供されています。 Weblio辞書に掲載されているウィキペディアの記事も、全てGNU Free Documentation Licenseの元に提供されております。
Tanaka Corpusのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います:
 Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France.
この対訳データはCreative Commons Attribution 3.0 Unportedでライセンスされています。
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
株式会社ベネッセコーポレーション株式会社ベネッセコーポレーション
Copyright © Benesse Holdings, Inc. All rights reserved.
研究社研究社
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved.
日本語WordNet日本語WordNet
日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2010 License All rights reserved.
WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved. License
日外アソシエーツ株式会社日外アソシエーツ株式会社
Copyright (C) 1994- Nichigai Associates, Inc., All rights reserved.
「斎藤和英大辞典」斎藤秀三郎著、日外アソシエーツ辞書編集部編
EDRDGEDRDG
This page uses the JMdict dictionary files. These files are the property of the Electronic Dictionary Research and Development Group, and are used in conformance with the Group's licence.

©2024 GRAS Group, Inc.RSS